2024-04-21, 00:34
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
ledtrådarna med sjukhus och ambulans då???? knappast fröken snusk. Hon har väl inte jobbat inom vården??

snarare Anna Bergendahl

Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
jäkla tjat om fröken snusk

ledtrådar var ju sjukhus sist?
.snarare någon som jobbat inom vården eller spelat vårdserie..eller?

Denna låten har en hel del kopplingar. https://www.letssingit.com/sv/rasmus-gozzi-feat.-fr%C3%B6ken-snusk-l%C3%A5ttext-gynekologen-4p1npbc
Citera
2024-04-21, 01:54
Medlem
SmokeSkillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dvx1234
Du lever i förnekelse isåfall, det finns gott om fakta att bygga ledtrådar runt henne. Och nej det strider inte att ha en karaktär som sådan bakom masken..

Konceptet för Masked Singer Sverige är att gissa sig fram till svenska kändisar utifrån rösten och ledtrådarna. Finns inget som strider emot att en karaktär är känd för att ha en mask på sig. Ingen känner Fröken Snusk förutom som Fröken Snusk, är inte samma sak som Johan Rehborg / Morran. Sluta vara så jävla kåt på tanken att det ska vara Amy Diamond så du ändrar allt för att passa just ditt narrativ. RMSED akronymet från tidigare avsnitt är helt avgörande (Rid Mig Som En Dalahäst), och hennes röst är klart tydligt Fröken Snusk speciellt om du lyssnar på de höga tonerna.

Att hon slänger ur sig "whats in it for me" repliken till David Hellenius är en helt uppenbar avledning så att det inte ska bli för lätt att gissa vem det är. Vilket är varför Pernilla direkt sa "Ah men då är det ju Amy Deasismont", hon gick ju på det precis som flera andra Amy Diamond fans på flashback..

Haha när har jag påstått att set är Amy?!
Du citerar förfan mitt första inlägg i den här tråden.

Jag tycker det mer låter som att du beskriver dig själv när du säger att jag, som för övrigt inte delat mina personliga tankar om vem det är, vrider faktan till att passa mitt narrativ (vilket dock är hela tanken med programet?)

Jag säger bara att jag inte tror dom sätter en så pass nischad karaktär bakom masken, dessutom en no namer som bara epa/tiktok fjortisar visste vem hon var innan hon gjorde ett försök att bli folklig med sin medverkan i Mello, Masked singer spelades in långt innan Mello…

Jag tror fortfarande inte det är Fröken snusk, only time will tell who’s right.

Masked singer förinspelades som sagt under ett par dagar i mitten av 2023, alltså innan folk började spekulera gällande Fröken Snusk och Amy Diamond. Så att dom skulle slänga in meningar för att vilseleda är den största foliehatts teorin jag hört..
Senast redigerad av SmokeSkills 2024-04-21 kl. 02:04.
Citera
2024-04-21, 06:24
Medlem
Discokulan är definitivt Jessica Almenäs.
Citera
2024-04-21, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeSkills
Haha när har jag påstått att set är Amy?!
Du citerar förfan mitt första inlägg i den här tråden.

Jag tycker det mer låter som att du beskriver dig själv när du säger att jag, som för övrigt inte delat mina personliga tankar om vem det är, vrider faktan till att passa mitt narrativ (vilket dock är hela tanken med programet?)

Jag säger bara att jag inte tror dom sätter en så pass nischad karaktär bakom masken, dessutom en no namer som bara epa/tiktok fjortisar visste vem hon var innan hon gjorde ett försök att bli folklig med sin medverkan i Mello, Masked singer spelades in långt innan Mello…

Masked singer förinspelades som sagt under ett par dagar i mitten av 2023, alltså innan folk började spekulera gällande Fröken Snusk och Amy Diamond. Så att dom skulle slänga in meningar för att vilseleda är den största foliehatts teorin jag hört..

Programmet spelades ju in mellan januari- mars iår , mitt i Mello perioden alltså.
Citera
2024-04-21, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av legoboy
Egentligen inte en dålig gissning som förklarar RMSED. Särskilt när Kameleonten säger "What’s in it for me" vilket är en av Amys hits. Men jag har svårt förklara bort 64 miljoner likes annat än RMSED (som numera har mer än 70 miljoner likes). Hur kopplar man ihop Amy med 64 miljoner likes?!

Men alltså kan inte folk sluta spekulera om amy Diamond. Det är fröken snusk 100%!
Vad är det för fel på människor? Jag har inte ens tittat på ledtrådarna. Jag är 100% på fröken snusk.
Även Markoolio och Sarah dawn finer.
Citera
2024-04-21, 10:09
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birchtree
Ja men detta är ju bara gissningar, många gissar fel å många blir paffa över vem som var i masken ju
Inget att bli upprörd över… jag står även fast vid att lös ledtrådar passar bra in på Geri Halliway och som sagt, utländska personer har varit med i masked singer förut, både svenska och utländska Masked singer-säsonger. Och då pratar ändå ”rösten” de lägger på masken på det inhemska språket så ingen ska misstänka något…

Men du kan vara lugn, det låter väldigt likt Sarah Dawn så det är säkert hon 😜 väldigt trist dock, då det är så förutsägbart isåfall….

Det var ju ett jävla tjat om att det skulle vara Geri Halliway!
Citera
2024-04-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag är färgstark och säker i min roll[/i]. - Knallrosa luva

När jag slog igenom med den tunna, färgglada gränsen så nådde jag snabbt topparna från det motsatta. - Hint om luvan?
Långskott, men ag tror detta rör hennes kändisskap. Fröken hoppade av gymnasiet för att satsa på artisteriet redan innan karaktären som fröken, vad jag förstått. Av en händelse kom hon i kontakt med Gozzi som skapat karaktären Fröken Snusk. När hon väl nådde kändisskap så gjorde hon det som anoym - vilket i sig är raka motsatsen till känd.
Citera
2024-04-21, 12:18
Medlem
Eftersom den riktiga listan inte har läckt i år så har ingen tänkt på det men jag har märkt att ju längre de olika maskerna är med, desto mer lustiga ledtrådar läggs till för att avleda från den "riktiga" artisten bakom masken. När Kamelonten var med i de två första programmen så ledde ledtrådarna till Fröken Snusk men nu i fredags så ledde de mer till Amy D. Detta trots att ingen i panelen har gissat på Fröken Snusk än.

Det var exakt likadant med Yohio när han var med för några år sedan. Då hade en lista läckt med hans namn men ändå så var det diskussioner här om det var han. Ledtrådarna ledde i början till Yohio men ju längre han var med i programmet blev ledtrådarna mer spretiga och luddiga och ledde mot en helt annan person. Ändå var det ingen i panelen som ens gissade på Yohio.

Det hände samma sak i första säsongen då Daniel Norberg var godisautomaten. När serien närmade sig slutet så var ledtrådarna om Daniel väldigt luddiga och ledde mot olika personer Dock så var nog samtliga ledtrådar i första säsongen lättast. De gjorde det lite svårare i säsong två och efterföljande säsonger.
Citera
2024-04-21, 13:42
Medlem
SmokeSkillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Programmet spelades ju in mellan januari- mars iår , mitt i Mello perioden alltså.

My bad!
Citera
2024-04-21, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeSkills

Definitivt Fröken Snusk. Precis som jag och många andra skrivit här.
Kameleonten, Prinsesstårtan och Pandorna är de karaktärer jag tagit bara på rösten, utan en enda ledtråd.
Nu när man sett ledtrådarna bekräftar det bara det jag redan visste.

Det här har jag kommit fram till hittills:

Senast redigerad av Plantfjant 2024-04-21 kl. 17:12.
Citera
2024-04-21, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Får Fröken Snusk plats i denna kostym? Hon är fet som en gris.
Vilket är precis varför de klätt kameleonten i hoodtröja och mjukisbyxor som gör att övervikten maskeras.. Mesta av hennes vikt finns på höfter och lår vilket man kan se utifrån kameleonten stämmer in mycket väl.

Du bevisar bara dig själv utan att du vet om det.. Alla ledtrådar pekar mot Fröken Snusk, varför folk är som tokiga i tanken med det är någon annan just nu har att göra med följande..

1. "Whats in it for me" repliken till David. Vilket är en uppenbar avledning, det är alldels för "on the nose" för att vara en legit ledtråd annars skulle ingen behöva gissa sig fram längre. Pernilla svalde betet direkt exempelvis.

2. Sjukhus ledtrådar. Fröken Snusk har låten 'GYNEKOLOGEN' tillsammans med Rasmus Gozzi
Senast redigerad av dvx1234 2024-04-21 kl. 17:40.
Citera
2024-04-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birchtree
Ja men detta är ju bara gissningar, många gissar fel å många blir paffa över vem som var i masken ju
Inget att bli upprörd över… jag står även fast vid att lös ledtrådar passar bra in på Geri Halliway och som sagt, utländska personer har varit med i masked singer förut, både svenska och utländska Masked singer-säsonger. Och då pratar ändå ”rösten” de lägger på masken på det inhemska språket så ingen ska misstänka något…

Men du kan vara lugn, det låter väldigt likt Sarah Dawn så det är säkert hon 😜 väldigt trist dock, då det är så förutsägbart isåfall….
Geri Halliway enda koppling till Sverige är hennes farfar (rötter i Sydösterbotten, svensk/finsk) men har utöver det absolut ingen annan relevans i vårt land vilket gör henne till en omöjlig kandidat. Dessutom talar hon inte svenska och ingen vettig människa skulle lära sig språket så bra utan brytning endast för att ställa upp i Masked Singer.

Du missförstår grejen med "utländska personer har varit med i masked singer förut". Ja, det kan finnas med utländska personer men de måste fortfarande hålla en viss relevans till Sverige. De måste vara en väldigt känd profil, ha en personlig koppling till panelen eller bara vara allmänt aktuella i vår samtid för att panelen skulle ha chans att gissa sig fram till vem det kan vara. Precis som med Marcus och Martinus som toppat svenska spellistor, haft turné i Norden och som är väldigt kända här.

Tror du vet innerst inne att chansen är obefintlig. Lite för mycket biased/spice girls fan.
Senast redigerad av dvx1234 2024-04-21 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in