2024-04-21, 18:37
Citat:
Ursprungligen postat av Masajen
40tusen efter skatt? Skulle inte tro att ett jobb som truckförare betalar så bra. Men blir gärna motbevisad!

Han skrev nattjobb inte dagjobb.
Som dagjobb får du runt 23-24 rent. Jobbar man natt. Det är sjuka tillägg på det.

Vad tror du man annars får för nattjobb, det är ohälsosamt med nattjobb. Minsta jag hört är 38 rent från en som jobbat natt.

Du kan få 50 rent som truckförare på Northvolt. Då dagtidsjobb/skift. Men tre personer har dött där senaste halvåret.
Citera
2024-04-21, 18:45
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalsanning
Han skrev nattjobb inte dagjobb.
Som dagjobb får du runt 23-24 rent. Jobbar man natt. Det är sjuka tillägg på det.

Vad tror du man annars får för nattjobb, det är ohälsosamt med nattjobb. Minsta jag hört är 38 rent från en som jobbat natt.

Du kan få 50 rent som truckförare på Northvolt. Då dagtidsjobb/skift. Men tre personer har dött där senaste halvåret.

Jävla dumskalle!
Du vet absolut ingenting!
Jag VET att man får ut ca 30.000 efter skatt om man jobbar natt på nämnda företag.
Citera
2024-04-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Jävla dumskalle!
Jag VET att man får ut ca 30.000 efter skatt om man jobbar natt på nämnda företag.

Tror det är ännu lägre. 25900 är väl en standard lager lön (var i alla fall på coca cola jordbro). Och vad är ob-tilägg per timme måndag-fredag mellan 00-07? 40kr per timme? 75kr per timme?

Att jobba kväll är sjukt låga pålägg. Dvs 15.00 - 23.00.
Senast redigerad av fonzen 2024-04-21 kl. 18:52.
Citera
2024-04-21, 19:06
Citat:
Jävla dumskalle!

Jag får ut nästan 29 rent på tvåskift som truckförare. Bemanning får dessutom mer lön än anställda.

Du får ut massa bonusar också. Astrazeneca som truckförare kan du få individuell bonus på 100000 kr varje år, om du har tur.
Jag jobbade på en liten firma förut. Fick 13 löner där. Fick ut rent 25 där men de var 6 år sen typ.

Nattbonusen ligger på runt 5000. Sen får du ob tillägg med annat. Blir rent 40.
Sen måste man skilja på om man jobbar korttidsnatt eller kontinuerligt natt.
Senast redigerad av Signalsanning 2024-04-21 kl. 19:08.
Citera
2024-04-21, 19:15
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Tror det är ännu lägre. 25900 är väl en standard lager lön (var i alla fall på coca cola jordbro). Och vad är ob-tilägg per timme måndag-fredag mellan 00-07? 40kr per timme? 75kr per timme?

Att jobba kväll är sjukt låga pålägg. Dvs 15.00 - 23.00.

Enligt mitt kollektivavtal ungefär 150 kr ersättning natt per timme extra lördag-sön natt mellan 00-06

runt 124 mellan 06-00 lör-sön.

Runt 100 kr ersättning vardagar. Fredagar kvällar dock 124 kr ersättning varje timma.

På övertiden
Citera
2024-04-21, 19:25
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Jag får ut nästan 29 rent på tvåskift som truckförare. Bemanning får dessutom mer lön än anställda.

Du får ut massa bonusar också. Astrazeneca som truckförare kan du få individuell bonus på 100000 kr varje år, om du har tur.
Jag jobbade på en liten firma förut. Fick 13 löner där. Fick ut rent 25 där men de var 6 år sen typ.

Nattbonusen ligger på runt 5000. Sen får du ob tillägg med annat. Blir rent 40.
Sen måste man skilja på om man jobbar korttidsnatt eller kontinuerligt natt.

Ska bena ut för dig!
Nej, bemanning får inte ut mer än anställd. Bemanning får ut medellönen, dvs om en anställd tjänar 36.000 kr och en annan tjänar 30.000 kr så får bemanning 33.000 kr.

Du får ingen bonus på DHL och definitivt inte som bemanning p.g.a. att du inte är anställd på DHL utan du är anställd på Lernia,

Va fan snackar du om, korttidsnatt eller kontinuerligt!?
TS frågar om nattskift. Och på Dhl är det antingen 2-skift eller nattskift!
Dvs den som jobbar nattskift jobbar konstant natt!

Jag svarade innan att man får ut ca 30.000 kr efter skatt, det är kanske lite högt räknat så som en annan påtalade i tråden.

Kanske runt 27.000 - 28.000 kr är närmare sanningen.

Jag är genuint intresserad varför du svarar på nåt som du inte har en jävla susning om.
Citera
2024-04-21, 19:30
Citat:
Ska bena ut för dig!
Nej, bemanning får inte ut mer än anställd. Bemanning får ut medellönen, dvs om en anställd tjänar 36.000 kr och en annan tjänar 30.000 kr så får bemanning 33.000 kr.

Du får ingen bonus på DHL och definitivt inte som bemanning p.g.a. att du inte är anställd på DHL utan du är anställd på Lernia,

Va fan snackar du om, korttidsnatt eller kontinuerligt!?
TS frågar om nattskift. Och på Dhl är det antingen 2-skift eller nattskift!
Dvs den som jobbar nattskift jobbar konstant natt!

Jag svarade innan att man får ut ca 30.000 kr efter skatt, det är kanske lite högt räknat så som en annan påtalade i tråden.

Kanske runt 27.000 - 28.000 kr är närmare sanningen.

Jag är genuint intresserad varför du svarar på nåt som du inte har en jävla susning om.

Så han har något att jämföra med. Du får ej bonus som bemanning någonstans. DHL är inte schyssta.
Dem borde ju ge bonus till er.
På Volkswagen får dem månadsbonus upp till 6000kr varje månad och en årsbonus på 30000 kr. Alltså 13 bonusar.
Citera
2024-04-21, 19:36
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Så han har något att jämföra med. Du får ej bonus som bemanning någonstans. DHL är inte schyssta.
Dem borde ju ge bonus till er.
På Volkswagen får dem månadsbonus upp till 6000kr varje månad och en årsbonus på 30000 kr. Alltså 13 bonusar.

Är du efterbliven?
Va fan svarar du på nu?
TS frågade om lön på DHL natt som bemanning.
Först svamlade du om att han skulle få ut 40.000 efter skatt.
Sen börjar du svamla om bonus och fan vet allt.
Nu börjar du svamla.

DHL borde ge bonus
Volkswagen ger bonus bla bla

Håll käften om du inte har en susning om vad det handlar om!
Citera
2024-04-21, 20:17
Medlem
carminaburanas avatar
Varför säger ni "rent"?
Citera
2024-04-21, 20:25
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Varför säger ni "rent"?
Efter skatt, hört det uttrycket lite överallt i landet.
Citera
2024-04-21, 20:40
Medlem
brunnsangs avatar
Ni som kör truck, kör ni i princip non stop hela passet eller hur funkar det? Låter jobbigt och monotomt att vara fokuserad så länge
Citera
2024-04-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Ni som kör truck, kör ni i princip non stop hela passet eller hur funkar det? Låter jobbigt och monotomt att vara fokuserad så länge

Godsmottagarna kör dock inte lika mycket truck utan när dagens last tagits emot och registrerats kan de sitta lungt i båten och låta de vanliga lagermedarbetarna köra bort godset till sina positioner.
Det är om du jobbar med plock och pack och den skiten du får sitta i truck 8h fast med raster och lunch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in