2024-04-20, 22:45
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
LL sysslar med frekvensmaskiner , renat vatten och säger att när de skördar kaffe från träden så får de med sig ormar, ödlor och insekter som också mals ned , stenar sysslar hon också med ..
Jaha det förvånar mig inte det minsta, hon ger den viben men visste inte så mycket om henne.
2024-04-20, 22:48
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Genom att move the court eller flytta processen så knäcker han tjänstemännen....?
Han har enligt egen utsago inte misslyckats med den strategin utan soc har gett sig helt enkelt i lämnat tillbaka barnen.
Varför gör inte alla så då? För det är väl sant det han säger, han skulle väl aldrig vara inbillningsjuk som resten av gänget?
Senast redigerad av Inanna-1921 2024-04-20 kl. 22:50. Anledning: Tillägg av ord
2024-04-20, 22:49
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpo50
Är Fias barn mulatter? Jag har fått för mig det.
Skulle vara kul om pappan får Metadon, fixar till sitt liv och får enskild vårdnad. Undrar vad Fia skulle tycka om det?
Nja, pappan är mörkare i hyn än en medelsvenne, svart vette fan om han kvalar in som.
2024-04-20, 22:54
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ja schema från rehab för 8 år sedan är ju verkligen starka bevis för att sonen är försvunnen . Hon vill att sonen som snart fyller 40 år ska flytta hem till sålda lägenheten fortsätta att studera , spela fotboll och kanske också med samma jobb han då för 8 år sedan hade.
Ja så kan hon komma till jobbet med matlåda också, som det var förr.

Jag fattar inte vart hon fått pappret där hon står skriven på samma adress som sonen med fru o familj ifrån.
Hon har aldrig bott där, varit registrerad på sin riktiga adress i 26år.
Har nån Photoshoppat den åt henne och varför?
Är det ett bevis på att hon skulle ha bott med sin son och sonens fru samt familj? Och vad skulle det ge i det stora hela? Det låter ju bara ännu skummare.
2024-04-21, 00:14
Medlem
Citat:
Ja , att skylla på att barn inte äter i skolan för att maten är äcklig när man får orosanmälan om vikten är det illa särskilt numera när det finns flera rätter att välja på i skolan , själv åt jag sällan mer än hårdmackor när jag gick i skolan där det serverades pölsa, stångkorv, fiskbullar och annat elände

Samma här😂😂. Men på högstadiet började jag faktiskt uppskatta maten. Vem är personen som skyller på skolmaten?
2024-04-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Samma här😂😂. Men på högstadiet började jag faktiskt uppskatta maten. Vem är personen som skyller på skolmaten?
En kvinna som brukar ha lives med LL som tydligen genom åren haft en massa kontakt med soc och nu är det på gång ny utredning
2024-04-21, 01:09
Medlem
Citat:
En kvinna som brukar ha lives med LL som tydligen genom åren haft en massa kontakt med soc och nu är det på gång ny utredning

Aha, okej. Tack. Har ej sett henne men gänget lirar i samma liga: missbruk, psyk, omvårdnadssvikt, misshandel. Psykiskt, fysiskt eller både ock.
2024-04-21, 11:00
Medlem
Har Fia fått brev från ett barn på en söndag?
2024-04-21, 11:37
Medlem
Man med extremt dålig svenska går inte på F*as historia utan förstår hur man är som förälder låter det som
2024-04-21, 11:48
Medlem
Skitsnack om att jobba för mycket , gällde mamma som lät ung tonåring ta hand om 7-8 årigt syskon regelbundet 3-4 timmar veckor efter veckor när förälder jobbade sena kvällar .
2024-04-21, 14:31
Avslutad
Citat:
Nog för att många barn äter dåligt på morgonen om de inte stiger upp i tid , men någon macka kan de allt ha med sig och stoppa i sig lite i smyg om de är lite större på. Fri tillgång till mellanmål främst mackor hade mina ingen lyx men ost och ngt köttpålägg fanns , när de blev större kunde de laga till något enkelt som ägg eller nudlar om de ätit dåligt till lunch sedan riktig middag och frukt eller ngn macka senare .
Kan man som i Norge klara sig på mackor till lunch så blir barn i Sverige inte undernärda för att de inte gillar skolmaten utan för att de inte får tillräckligt med mat hemma

Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Precis. Två av mina barn har inte kunnat äta på morgonen. Då har jag kokat the till dem och sedan har de fått med sig smörgås, frukt och en morot till första rasten. Uppgjort med berörda lärare.
Det låter så bra som du gör, jag gjorde detsamma när mina barn var i den åldern.
Nu är jag farmor och mormor och vad tror du jag gör så fort de kommer innanför dörren?? 😂😂jo nu ska det frågas ut om ev hunger😂😂

Det där med kostkunskap och hur man bör och kan utfodra barn verkar vara överkurs för en del inom desinformationsgruppen. Inte så konstigt kanske med tanke på att det är en av flera kriterier som kan ligga till grund för LVU.

Som ett av många exempel på hur det här gänget (inte) fungerar så hörde jag Palm försvara Lagnevall. Palm menar alltså att detta:
https://www.expressen.se/gt/dottern-nara-do-av-svalt-foraldrarna-far-sin-dom/

- är ett missförstånd och handlade egentligen om en personlig vendetta från läkaren som "inte gillade" Lagnevall. Sanningen, enligt Palm, var att Lagnevalls dotter hade varit sjuk/magsjuk "och alla som har barn vet hur snabbt de kan gå ned i vikt när de är sjuka". "Mats vet hur man lagar mat, han gör ingenting annat än lagar mat."
2024-04-21, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Det där med kostkunskap och hur man bör och kan utfodra barn verkar vara överkurs för en del inom desinformationsgruppen. Inte så konstigt kanske med tanke på att det är en av flera kriterier som kan ligga till grund för LVU.

Som ett av många exempel på hur det här gänget (inte) fungerar så hörde jag Palm försvara Lagnevall. Palm menar alltså att detta:
https://www.expressen.se/gt/dottern-nara-do-av-svalt-foraldrarna-far-sin-dom/

- är ett missförstånd och handlade egentligen om en personlig vendetta från läkaren som "inte gillade" Lagnevall. Sanningen, enligt Palm, var att Lagnevalls dotter hade varit sjuk/magsjuk "och alla som har barn vet hur snabbt de kan gå ned i vikt när de är sjuka". "Mats vet hur man lagar mat, han gör ingenting annat än lagar mat."

Exakt. Jag har hört rättegången och hans imbecilla upphöjandet av sina egna kunskaper bl.a. på det medicinska området. Minns inte om flickan, då 18 månader vägde sex eller åtta kilo. Tror sex.
Ok, hon kanske hade tappat lite av magsjukan men man blir inte undernärd och döende av det om man har ätit bra fram till dess.

Huvudfödan var bröstmjölk…vilket är åt helvete för ett barn i den åldern. Då ska bröstmjölken mer vara vätska och närhet. Inte huvudmål.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in