Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Och din CAGR?
Har inte räknat ut den, men brukar skriva även på inlägg i avanza.
Många klagar när kursen går ner, man kan undra varför, vissa har legat kvar sedan Januari i år.
Vad jag lärt mig är att jag förlorar mest på ligga kvar samt får lägsta tillväxten, via köp o sälj har jag fått en ändrad trend även om kursen går ner.
Allt detta kräver en enorm karaktär, man får sitta på händerna många dagar, man kanske sålde lite för tidigt, inte luras hoppa på igen, man går in när allt ser rätt ut.
Gå in o stödköpa under en nedgång påverkar knappt inköpskuren och är ett rent vansinne, exempel du har 10000 akter i sinch, har en kurs på runt 26 kr, börja köpa 1000st lite nu o då på 24,5kr aktie sänker knappt din inköpskurs, det krävs en dubbling för att exempel sänka inköpskursen, jag har tre konton, dubblar sällan om jag inte har känslan den ska gå upp, jag köper istället via dessa tre konton, alla har olika inköpskurser, kan gardera vissa till trading, ligger aldrig kvar med dessa till dagen efter, ta ex sinch, nu vid nedgång startar kursen med en snabb uppgång för att inom 10-40 minut falla drastiskt 1-2 kr.
där går jag in på köp med andra konton, passar på sälja nr jag tror toppen inträffar, anledning jag har kvar ett konto är för att även hinna med ifall jag misstolkar, det konto som jag har kvar ligger redan på en låg inköpskurs 24,89kr, ex i fredags kursen gick ner två ggr till 24.06, jag kunde köpa via dessa andra konton sälj o köp två ggr under dagen. Ev på måndag kommer kursen studsa upp, jag tar beslut om jag kommer sälja dessa som ligger på 24,89, samtidigt som jag sitter i skottgluggen med dom 2 övriga konton.