2024-04-20, 21:19
Medlem
Jag fattar inte varför folk fortsätter swisha. Klart hon spelar upp allt när hon får nya pengar hela tiden, hon förväntar sig att alltid ha pengar till det hon behöver. Finns ingen anledning för henne att spara 600kr till mat när någon kommer swisha henne en kvart senare så hon kan handla. Det har alltid löst sig för henne hittills.

Sluta ge henne pengar så hon lär sig hantera de pengar hon har och gör rätt val! Slutar swisharna komma in blir hon tvungen att sluta spela för att kunna äta och leva. Hon kommer aldrig lära sig ett skit när alla ska ”hjälpa” henne. Kan inte människor som swishar bara för att se henne spela börja lägga pengarna på något vettigare? Låt henne sitta där hungrig i någon dag så kanske hon kan offra sina älskade spelpengar för att gå till Ica för en gångs skull.
2024-04-20, 21:28
Medlem
Ok. Min kompis kan inte swisha det nummer som slutar på 12 i alla fall.
Verkar som hon fått tag på pengar och sprang till ica innan de stängde.
Inne på en club nu så kan inte hålla koll
2024-04-21, 00:35
Medlem
Nu har hon en live där hon förklarar att hon fick 240kr till mat man var tvungen att spela.
Van 2000kr och skulle ta ut dem, men hennes mobil man MÅSTE TRYCKA JÄTTE HÅRT PÅ satsade 1000kr för henne som hon inte ville och förlorade allt.
Sen har hon gömt sig i duschen..... Hela kvällen

Det är jävligt konstigt när folk har sett henne gå och handla.

Försten.... Är det någon som kan hjälpa henne och låna ut lite mer pengar?
Hon måste spela lite mer nu när hon är mätt fast inte kunnat äta något.
2024-04-21, 00:49
Medlem
Jävligt många lives som försvinner när hon läst här.

Hon vinner 2000kr och kan betala tillbaka Rickard och handla mat.
Men hennes mobiil spelar bort plötsligt bort alla hennes pengar.

Var hon inte skyldig 3000kr?
Hon behövde minst 600kr att handla mat för?

Nu tigger hon 200kr till för det fixar allt?
Samtidigt är hon plötsligt inte hungrig och sitter och tuggar.
2024-04-21, 00:56
Medlem
ok nu behöver hon baka en sockerkaka till efterrätt också.
2024-04-21, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen333
Jävligt många lives som försvinner när hon läst här.

Hon vinner 2000kr och kan betala tillbaka Rickard och handla mat.
Men hennes mobiil spelar bort plötsligt bort alla hennes pengar.

Var hon inte skyldig 3000kr?
Hon behövde minst 600kr att handla mat för?

Nu tigger hon 200kr till för det fixar allt?
Samtidigt är hon plötsligt inte hungrig och sitter och tuggar.
5000 är det till Rikard och 30k till övriga.
120k i skatt på OF + 25k i skatt på gåvor/donationer under 2023 tills nu (snällt räknat) + ränta 20% sen borde hon vara återbetalningsskyldig till FK minst 400k nu, så egentligen borde hon ligga -600k och ingen inkomst.
2024-04-21, 04:01
Medlem
"Kan jag få hjälp 240 kr till mat mår verkligen sämst" du menar 200kr till spel (minsta insättning) + 40kr växlingsavgift.
Kanske på gränsen men lek med tanken att Bumbi skulle bli tex påkörd av en bil och tragiskt avlida, hur många hade genuint saknat henne?
Och varför är svaret lika många personer som varit på Mars? Jo pga hennes beteende och tankesätt (jag är bäst och alla andra har fel) vilket hon absolut inte vill ändra på, då får man faktiskt skylla sig själv.
2024-04-21, 06:09
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverkatten1
Ok. Min kompis kan inte swisha det nummer som slutar på 12 i alla fall.
Verkar som hon fått tag på pengar och sprang till ica innan de stängde.
Inne på en club nu så kan inte hålla koll

Är du och din kompis verkligen över 18? Visst du skriver att du går på club men det betyder inget. Vuxna människor borde förstå bättre är att ge pengar till spel. Att skriva "nudlar" betyder ju inget.

Du vet ju att det inte går dit, sen stt du är en rätt sunkig kompis gör inte saken bättre.

Det är klart att det är en "vän" som swishar henne och inte du...

Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
5000 är det till Rikard och 30k till övriga.
120k i skatt på OF + 25k i skatt på gåvor/donationer under 2023 tills nu (snällt räknat) + ränta 20% sen borde hon vara återbetalningsskyldig till FK minst 400k nu, så egentligen borde hon ligga -600k och ingen inkomst.

Skulle vi inte sluta med hittepåsiffror? Det skapar ju bara massa trådsanningar.
2024-04-21, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank

Skulle vi inte sluta med hittepåsiffror? Det skapar ju bara massa trådsanningar.

Det ÄR 5000 till Rickard. Övriga skulder till privatpersoner uppskattar även jag till över 30000. (Jag slutade räkna för ett par veckor sen när det var uppe i över 25000) Skatten för of beror ju på vilken den exakta summan hon fick in var, men hon själv och hennes syrror uppskattade skatten till drygt 90000 i början av året. "Gåvor" från arbete med sociala medier ska ju beskattas, men gissar att den blir svår. Det skulle vara om skv gör en grundlig utredning och kommer fram till nån schablon.
2024-04-21, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
"Kan jag få hjälp 240 kr till mat mår verkligen sämst" du menar 200kr till spel (minsta insättning) + 40kr växlingsavgift.

Det är inte sån växlingsavgift! Hon bara tror det för att svenska kronan inte är exakt 10 gånger euro eller dollar. Hon har väldigt svårt att förstå att tex 235 sek är SAMMA SAK som 20 euro. Sen sitter hon och klagar på "växlingsavgift" och att de "snor hennes pengar". Och när hon sätter in 3000 sek och "bara får 250 euro snor de ännu mer..." 🤣
2024-04-21, 09:09
Medlem
Von.pigpelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffanloppan
Det är inte sån växlingsavgift! Hon bara tror det för att svenska kronan inte är exakt 10 gånger euro eller dollar. Hon har väldigt svårt att förstå att tex 235 sek är SAMMA SAK som 20 euro. Sen sitter hon och klagar på "växlingsavgift" och att de "snor hennes pengar". Och när hon sätter in 3000 sek och "bara får 250 euro snor de ännu mer..." 🤣

Inte lätt att vara efterbliven alla gånger, fy fan vad vidrig hon var igår har fått skickat klipp till mig.. USCH USCH USCH! 🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮 hoppas dåren blir inlåst och bortglömd för all framtid.

Det är så jävla härligt att hennes vidriga tid snart är över!
2024-04-21, 10:14
Medlem
Lungcancers avatar
Har fått se underlag nu som bevisar det senaste vi hört.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in