2024-04-20, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Hur ser du på Skandiamannen?

a, ensam gärningsman
b, ingick i en liten konspirerande grupp
c, oskyldig

Huvudmisstänkt som ensam GM.
Citera
2024-04-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Har någon tänkt på att ja, SE var med i stay behind, ja SE hängde i «högerextrem» miljö i Täby, ja det pratades dag och natt om att Palme måste bort.

Men att han endå bara sköt Palme på impuls, eventuellt såg Palme gå in på bion och jagade honom helt själv efteråt?

Det är ju en möjlighet det också.

Det är min huvudhypotes.

Vänder mig lite mot order "högerextrem"

Mörkaste blått räcker för mig Ett fäste för Palmehat.
Citera
2024-04-20, 14:42
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Var det inte så att det fanns så många av S&W och dom andra bara var avvikelser pga av dess lilla antal av innehavare.

SE var lite udda, så kanske var det nått av de andra märkerna han hade tillgång till.

Vilka var dom andra märkerna?

SE körda också Citroën vilket knappast var legio i Täby 1986 där bilar från Bayern blandat med andra typer av Daimlers, Rolls Roycear och Jaguarer stod som spön i backen. SE var i mångt och mycket en reumatisk katt bland hermelinerna.

"En bra typ" helt enkelt!

"Det enda som inte var udda med SE var hans husnummer" som en granne skämtade till det.
Citera
2024-04-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
SE körda också Citroën vilket knappast var legio i Täby 1986 där bilar från Bayern blandat med andra typer av Daimlers, Rolls Roycear och Jaguarer stod som spön i backen. SE var i mångt och mycket en reumatisk katt bland hermelinerna.

"Det enda som inte var udda med SE var hans husnummer" som en granne skämtade till det.
Var kan man läsa om det skämtet? Nyfiken, minns det inte.
Citera
2024-04-20, 14:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Var kan man läsa om det skämtet? Nyfiken, minns det inte.

Det minns jag inte. Det kan också sagts i någon podd.

Edit: Det borde inte varit Filters Hö-hö-podd då husnummer i Göteborg är omkastade mot hur det är numrerat i Stockholmstrakten. Udda nummer på den sida som är jämna i Stockholm.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-04-20 kl. 14:57.
Citera
2024-04-20, 14:56
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Hur vet du att SE var förbittrad och varför skulle han ge OP skulden för det?

Jag har fått intrycket av att SE var av en mer bekymmersfri natur som gärna levde lite över sina tillgångar. När SE blev full berättade UG att han började repetera det han sa.

Om SE var bitter borde vi väl sett det i något dokument?
Senast redigerad av ursprungligen 2024-04-20 kl. 15:01.
Citera
2024-04-20, 15:03
Medlem
Citat:
Var det inte så att det fanns så många av S&W och dom andra bara var avvikelser pga av dess lilla antal av innehavare.

SE var lite udda, så kanske var det nått av de andra märkerna han hade tillgång till.

Vilka var dom andra märkerna?

"Kulorna kom från en revolver med kaliber .357 Magnum. Det är inte klarlagt exakt vilken typ av revolver mördaren använde. Det finns sju möjliga alternativ:

Smith & Wesson
Ruger
Taurus
Kassnar
Coonan
Llama
Manurhin"

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/palmeutredningen/
Citera
2024-04-20, 15:10
Medlem
Citat:

Ja han var udda. En sån som kan få för sig att göra udda saker. Saker inte andra gör.
Hans personlighet talar verkligen inte till hans fördel. Den gör inte det altså.
Citera
2024-04-20, 15:13
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja han var udda. En sån som kan få för sig att göra udda saker. Saker inte andra gör.
Hans personlighet talar verkligen inte till hans fördel. Den gör inte det altså.

Det behöver väl inte vara någon med udda personlighet som sköt OP? Eller finns det något som pekar på att mördaren hade udda personlighet?

Ett mer normalt uppträdande borde snarare ökar chanserna att inte åka dit för mordet?
Citera
2024-04-20, 15:23
Medlem
Citat:
Det behöver väl inte vara någon med udda personlighet som sköt OP? Eller finns det något som pekar på att mördaren hade udda personlighet?

Ett mer normalt uppträdande borde snarare ökar chanserna att inte åka dit för mordet?

Neej, men han var liksom en sån som kan hitta på att ha en stor jävla puffra på kontoret. Tycka att det är spännande att gå runt med en sån. Typ. Lite barnslig kanske?

Han var lite udda.
Citera
2024-04-20, 15:33
Medlem
Citat:
Det är min huvudhypotes.

Vänder mig lite mot order "högerextrem"

Mörkaste blått räcker för mig Ett fäste för Palmehat.

Jo, mörkblå är ett bättre ord. Vi har samma miljöer här i Norge.
Citera
2024-04-20, 15:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Neej, men han var liksom en sån som kan hitta på att ha en stor jävla puffra på kontoret. Tycka att det är spännande att gå runt med en sån. Typ. Lite barnslig kanske?

Han var lite udda.

Om SE gillade att gå runt på stan med sin jättepuffra borde väl åtminstone någon sett den?

50 miljoner kunde man få för en bra historia om Stickan med jättepuffran på stan om jag inte missminner mig. Ändå har jag inte hört om någon som påstår sig sett detta.

Udda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in