Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Numera är väl de "privatspanare" som gräver vidare i MOP stämplade som rättshaverister, så tyvärr får vi nog inte hoppas på för mycket.
Jag kan lätt tänka mig en GM som utförde mordet och försvann ur rullorna utan att lämna ett spår. Men det är en annan tråd. Här i tråden kan bara kända vittnen vara mördaren och då passar väl SE in i det sällskapet? Speciellt om vi lägger till den påhittade regeln att två personer omöjligen kan ha haft ett liknande signalement 28 feb 1986.
Med fel grundförutsättningar riskerar resultatet också att bli fel vilket dödgrävarjournalisten TP omedvetet "bevisar" i sin osannolika bok. Det är stor komik.
Jag är helt enig med dej, gällande utpekningen av SE i artiklar, böcker och presskonferens. Utan mer på fötterna är det ett förtal utan dess like. Märkligt att åklagare KP lät detta passera, han besitter ju så pass objektivitet att han borde avsluta ärendet med "misstänkt GM är avliden, därför lägger vi MOP till" handlingarna".
Man förundras ju ett par smulor, över att den där guldspaden tilldelades TP - vilket är Jan Guillouska bananer, om man ska ta sanningen vid hornen. TPs lösning är ju, om sanningen ska fram, endast en "lösning" bland andra. Hur många guldspadar borde inte Sven Anér ha fått, med samma måttstockar?!?!