2024-04-19, 20:15
  #13201
Medlem
ka48s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killentraktor
Missade att du hade testogelen och inte tostrex.
Visst är startdos 2pump och max är 3 på din gel
Jag fick starta på 3 pump Testogel 16,2mg. Har för mig max är 4 pump.
Citera
2024-04-19, 21:22
  #13202
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka48
Jag fick starta på 3 pump Testogel 16,2mg. Har för mig max är 4 pump.

Hur kommer det sig att du fick starta med 3 pump, FASS rekommenderar att starta på 2 pump själv fick jag starta på 2 pump
Citera
2024-04-19, 21:24
  #13203
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killentraktor
Missade att du hade testogelen och inte tostrex.
Visst är startdos 2pump och max är 3 på din gel

Start 2 Max 4
Citera
2024-04-20, 07:29
  #13204
Medlem
ka48s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Hur kommer det sig att du fick starta med 3 pump, FASS rekommenderar att starta på 2 pump själv fick jag starta på 2 pump
Ingen aning. Får man nog fråga läkaren om.
Citera
2024-04-20, 08:12
  #13205
Medlem
ka48s avatar
Uppdatering så här långt, ca 3 veckor in med Testogel.

Kortfattat så mår jag fantastiskt och det känns som att ha vridit tillbaka klockan ungefär 15 år.
  • Orken och energin är tillbaka i vardagen
  • Jag orkar träna som jag gjorde förut och det tar inte längre 6-7 dagar att återhämta sig från ett mediokert styrketräningspass.
  • Midjan har börjat krympa. Tidigare när jag gick ner i vikt så stannade midjan kvar medan musklerna på övriga kroppen krympte.
  • Libido börjar komma tillbaka (vilket frun också är glad över), erektionerna likaså.
  • Motivation och ambition - check. Chefen undrade skämtsamt om jag hade börjat med kola och sa att han inte sett mig så här taggad på 2-3 år.
  • Hjärnan känns inte längre som inlindad i kletig sockervadd.
  • Blodsockerfallen är som bortblåsta.
  • Jämnare humör, blir inte längre irriterad på små skitsaker.
  • Ledvärk börjar försvinna.
  • Min hy är inte längre knastertorr.
  • Min fru och dotter tycker jag är rolig att umgås med igen, istället för den apatiska sackosäcken som drösade ner i soffan efter jobbet som har varit den senaste tiden.

Blodprover tas nästa vecka och läkarkonsultation efter det.
Förstår också att den här sk smekmånadsfasen kommer lägga sig så småningom men just nu njuter jag bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Klonk123
Update:

Så här långt har min resa med Tostrex varit en besvikelse. Trots att jag har varit trogen behandlingen i två veckor har mina testosteronnivåer inte ökat till önskad nivå, bara från 13 till 15 nmol. Min läkare föreslår nu att jag byter till Nebido eftersom ungefär 15-20% av de som genomgår testosteronersättningsterapi inte svarar på gelbehandling. Men jag är kluven eftersom min sambo och jag försöker skaffa ett barn till. Jag överväger att avsluta TRT-behandlingen och fokusera på att försöka bli gravid i år. Om det inte lyckas som vi hoppas, är jag beredd att prova Nebido till hösten eller vintern. Har någon annan gjort samma resa? Jag skulle uppskatta att höra era erfarenheter och råd.
Riktigt tråkigt att höra att gel inte verkar funka för dig. Om jag vore i din sits skulle jag ta ett spermatest medans du är kvar på gelen. Beroende på resultatet (om det visar på positivt resultat) prata med läkaren och se om det var möjligt fortsätta gelbehandling tills att du gjort sambon gravid.
Beror ju givetvis på din förmåga att få och behålla erektion. Klarar du det utan gelen så är nog det att föredra men i mitt fall så var den förmågan nära noll innan gelbehandlingen. Om du har samma bekymmer som mig så kanske du kan prata med Rewell och få viagra utskrivet?

Du kan ju också göra som DrL0c föreslår, men det innebär ju också en risk (då jag misstänker att han menar att du ska införskaffa det på olaglig väg).
Citera
2024-04-20, 14:17
  #13206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landstrasse
1. Det räcker att smeta ut ett jämnt lager och låta det torka in helt därefter.

2. På tostrex, på fass så står det att man skall låta det passera minst 2 timmar efter applicering innan man duschar. Så dusch efter 3 timmar skall vara lugnt, tappar du något upptag på detta så är det nog försumbart, dvs inget som påverkar hur du mår.

Du kan ju prova och duscha innan på morgonen och låta gelen "ligga kvar" en hel dag, för att sedan ta en ny dusch på kvällen. Förslagsvis prova en ledig dag, så märker du ju om de blir någon skillnad.

3. Inte upplevt problem att vara ute i stark sommarsol i kombination med testosteron gel, nej.


Hej ja har beställt lite från
miraculixlab.. har gått ganska långt tid . Nån som vet nåt om de åkt fast eller nåt???
Citera
2024-04-20, 17:07
  #13207
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnjohna
Hej ja har beställt lite från
miraculixlab.. har gått ganska långt tid . Nån som vet nåt om de åkt fast eller nåt???

Torsk på den gubben
Men det får du väl fråga i någon annnan tråd?
Citera
2024-04-20, 18:49
  #13208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Torsk på den gubben
Men det får du väl fråga i någon annnan tråd?


Torsk?? Menar du att han har åkt fast??
Citera
2024-04-20, 18:49
  #13209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnjohna
Torsk?? Menar du att han har åkt fast??


Nån bra sida man kan beställa ifrån..??
Citera
2024-04-20, 19:15
  #13210
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnjohna
Torsk?? Menar du att han har åkt fast??


Nej han åt torsk till middag o blev dålig i magen o nu kan han inte skriva mail, hur gammal e du?
Citera
2024-04-20, 19:16
  #13211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Nej han åt torsk till middag o blev dålig i magen o nu kan han inte skriva mail, hur gammal e du?

Kan nån vara seriös??
Jag är 25.. har beställt men får inget svar från dem..
Citera
2024-04-20, 19:18
  #13212
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnjohna
Kan nån vara seriös??
Jag är 25.. har beställt men får inget svar från dem..


Men skriv inte dina offtopic frågor i denna del av forumet, vill du ha svar så skriv på rätt sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in