2024-04-11, 15:20
  #13189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killentraktor
Jag är blodgivare och det är ingenting som min läkare nämnt eller pratat om.
Jag har inte heller tagit upp det med honom
Jag ger blod, inga problem.
Citera
2024-04-13, 20:53
  #13190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Var testo något du tog upp vid undersökningen hos blodgivningscentralen?
Man får donera blod på TRT(om det är apoteksvaror föreskrivet av läkare såklart), spelar ingen roll om det är gel eller nebido, smörj inte underarmen strax innan blodgivning bara. Jag har haft TRT i 4-5 år och donerat blod under hela tiden, aldrig några konstigheter och jag har tagit upp det som läkemedel varje gång i formuläret man fyller i innan. Om du inte vill att din läkare som skriver ut testosteron ska veta att du donerar blod(varför förstår jag inte?) får du vård på landstinget så ser de blodgivningen i journalen, men går du till privat vårdsgivare ser de inget om du inte berättar.
Citera
2024-04-14, 21:53
  #13191
Medlem
GimliRedBeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svankila
Kör sedan 6 veckor tillbaka en egen TRT (sjukvården ville inte tro att lågt testo var problemet) på Undecanoate och mår nåt fantastiskt bra! Första sticket med 800mg och sedan 4 veckor senare 800mg till. Lusten och orken har kommit tillbaka om min hustru sedan många år tillbaka är mycket lycklig (och ovetande&#128526

Läser på många sidor om microdosing och alla dess fördelar med jämnare och stabilare nivåer.

Någon som testat detta med Undecanoate/Nebido?

Standard via sjukvården verkar vara 1000mg e10w….splittar man upp detta på 10 lika stora och sticker e7d i stället hamnar man ju på ca: 100mg. Kan det vara så enkelt eller har jag missat nåt? Detta är ju en väldigt lång testo med halveringstid på ca 30 dagar. Tänker att det kan finnas en risk att stora delar av stick 1 fortfarande ligger kvar när jag gör stick 4…

Ju oftare du sticker desto bättre:
https://themenshealthclinic.co.uk/microdosing-trt-the-future-of-testosterone-replacement-therapy/

Var satte du sprutan och vilken nål använde du?
Citera
2024-04-17, 19:13
  #13192
Medlem
Update:

Så här långt har min resa med Tostrex varit en besvikelse. Trots att jag har varit trogen behandlingen i två veckor har mina testosteronnivåer inte ökat till önskad nivå, bara från 13 till 15 nmol. Min läkare föreslår nu att jag byter till Nebido eftersom ungefär 15-20% av de som genomgår testosteronersättningsterapi inte svarar på gelbehandling. Men jag är kluven eftersom min sambo och jag försöker skaffa ett barn till. Jag överväger att avsluta TRT-behandlingen och fokusera på att försöka bli gravid i år. Om det inte lyckas som vi hoppas, är jag beredd att prova Nebido till hösten eller vintern. Har någon annan gjort samma resa? Jag skulle uppskatta att höra era erfarenheter och råd.
Citera
2024-04-18, 12:33
  #13193
Medlem
2 veckor är ingenting.
Konstigt att din läkare har så bråttom att få dig på Nebidio.
Jag körde skulle tro om jag minns rätt ca 6 månader med tostrex innan allt stabiliserade sig och jag kom upp i rätt nivå.
Testades varje månad fram tills dess.
Ge inte upp.
Minns själv hur mina värden gick både upp och ner.
Var riktigt besviken där ett tag.
Jag bytte från att smörja insidan lår till att smörja utsidan överarmarna samt lite över bröstet.
Det funkar iaf för mig.
Citera
2024-04-19, 10:33
  #13194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killentraktor
2 veckor är ingenting.
Konstigt att din läkare har så bråttom att få dig på Nebidio.
Jag körde skulle tro om jag minns rätt ca 6 månader med tostrex innan allt stabiliserade sig och jag kom upp i rätt nivå.
Testades varje månad fram tills dess.
Ge inte upp.
Minns själv hur mina värden gick både upp och ner.
Var riktigt besviken där ett tag.
Jag bytte från att smörja insidan lår till att smörja utsidan överarmarna samt lite över bröstet.
Det funkar iaf för mig.

Tack för peppen och skönt att du har hittat ett sätt som passar för dig!

Jag tycker också att de tar lite förhastade slutsatser. Frågade även om man kunde testa att öka dosen alt om man kunde smörja in sig på andra ställen än buk/insida lår men hon var fast besluten om att Nebido var rätt väg att gå då jag inte svarade bra på Testogel heller.

Senaste dagarna har jag smörjt axlarna/övre bröst och jag känner, precis som du en viss förbättring även om det oftast kommer en dipp under eftermiddagen. Man vill ju dessutom ge ett rättvist resultat på nästkommande blodprov.

Var det din läkare som sa att det var ok att smörja in axlar/bröst lr tog du saken i egna händer?
Hur många pump har du dagligen?

Tack igen!
Citera
2024-04-19, 12:04
  #13195
Medlem
För min läkare var det helt okej, även om han tyckte att jag skulle unvika just bröstkorgen.
Smörjer överarmar axlar och "torkar av"" smörjer lite över bröstkorgen.
Började med 6pump/dag (som ska vara rekommenderad startdos om jag inte minns fel)men fick öka ganska snabbt till 8pump.
Bara smörja och ge inte upp så snabbt.
Citera
2024-04-19, 13:46
  #13196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killentraktor
För min läkare var det helt okej, även om han tyckte att jag skulle unvika just bröstkorgen.
Smörjer överarmar axlar och "torkar av"" smörjer lite över bröstkorgen.
Började med 6pump/dag (som ska vara rekommenderad startdos om jag inte minns fel)men fick öka ganska snabbt till 8pump.
Bara smörja och ge inte upp så snabbt.

Startdos Testogel för mig var 2 pump…
Citera
2024-04-19, 14:23
  #13197
Medlem
Såhär står det.

Tostrex® är en substitutionsbehandling med testosteron mot manlig hypo*gonadism när testosteronbrist har bekräftats av kliniska symtom och laboratorieanalyser.1 Tostrex® • Varje fullständig nedpressning av behållarens kolv ger 0,5 gram gel (10*mg testosteron), och antal tryck reglerar mängden gel som dispenseras och appliceras.1 • Tostrex® appliceras en gång per dag vid ungefär samma tidpunkt varje morgon.1 • Tostrex® torkar snabbt när den gnids in i huden. Det är en klar, färglös till svagt gul gel.1 • Patienten kan duscha före applicering eller två timmar efter.1 Dosering1 • Rekommenderad startdos av Tostrex® är 3 g gel (60 mg testosteron) och den dagliga dosen bör inte överstiga 4 g gel (80 mg testosteron).1 • Testosteronkoncentration i serum bör mätas cirka 14 dagar efter insättningen av behandlingen för att garantera korrekt dosering.1 • Blodprov för mätning av serum*testosteronkoncentrationen skall tas 2 timmar efter att Tostrex® applicerats.¹ • På grund av varierande analys*värden mellan olika diagnos*tiska laboratorier, bör alla testosteronmätningar utföras på samma laboratorium.1
Citera
2024-04-19, 14:36
  #13198
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 40ish
Startdos Testogel för mig var 2 pump…


Japp jag fick behandling med 2 pumptryckningar 16,2 mg testogel
Citera
2024-04-19, 14:56
  #13199
Medlem
Missade att du hade testogelen och inte tostrex.
Visst är startdos 2pump och max är 3 på din gel
Citera
2024-04-19, 18:33
  #13200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klonk123
Update:

Så här långt har min resa med Tostrex varit en besvikelse. Trots att jag har varit trogen behandlingen i två veckor har mina testosteronnivåer inte ökat till önskad nivå, bara från 13 till 15 nmol. Min läkare föreslår nu att jag byter till Nebido eftersom ungefär 15-20% av de som genomgår testosteronersättningsterapi inte svarar på gelbehandling. Men jag är kluven eftersom min sambo och jag försöker skaffa ett barn till. Jag överväger att avsluta TRT-behandlingen och fokusera på att försöka bli gravid i år. Om det inte lyckas som vi hoppas, är jag beredd att prova Nebido till hösten eller vintern. Har någon annan gjort samma resa? Jag skulle uppskatta att höra era erfarenheter och råd.
Sluta med gelen, köp clomid och hcg, gör din sambo gravid, sedan kliv på nebidon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in