Citat:
Ursprungligen postat av
Killentraktor
2 veckor är ingenting.
Konstigt att din läkare har så bråttom att få dig på Nebidio.
Jag körde skulle tro om jag minns rätt ca 6 månader med tostrex innan allt stabiliserade sig och jag kom upp i rätt nivå.
Testades varje månad fram tills dess.
Ge inte upp.
Minns själv hur mina värden gick både upp och ner.
Var riktigt besviken där ett tag.
Jag bytte från att smörja insidan lår till att smörja utsidan överarmarna samt lite över bröstet.
Det funkar iaf för mig.
Tack för peppen och skönt att du har hittat ett sätt som passar för dig!
Jag tycker också att de tar lite förhastade slutsatser. Frågade även om man kunde testa att öka dosen alt om man kunde smörja in sig på andra ställen än buk/insida lår men hon var fast besluten om att Nebido var rätt väg att gå då jag inte svarade bra på Testogel heller.
Senaste dagarna har jag smörjt axlarna/övre bröst och jag känner, precis som du en viss förbättring även om det oftast kommer en dipp under eftermiddagen. Man vill ju dessutom ge ett rättvist resultat på nästkommande blodprov.
Var det din läkare som sa att det var ok att smörja in axlar/bröst lr tog du saken i egna händer?
Hur många pump har du dagligen?
Tack igen!