Citat:
Ursprungligen postat av
PreciousStones
Helt otroligt hur någon kan ha en sån enorm bristande förståelse för vad helt olika rubriceringar står för inom svensk juridik!
Personligen undrar man om någon kan vara så extremt korkad på riktigt, eller om det enbart är ett utnyttjande av någon som dig, som vill att saker och ting ska vara korrekta faktamässigt utan en massa rent tramsande, och därför går i svaromål emot spridandet utav lögner och rent trams!
Dessutom så är det rent beklämmande hur dina och andras citerade texter både ompaketeras, att fet text ändras samt att t.ex. versaler ändras till gemena m.m. 😠
Sverige är inte detsamma som Ryssland, Belarus, Kina m.fl. där de sagda orden ignoreras, manipuleras eller förträngs av vissa självutnämnda despoter!
Edit: Påståendet om att det riktats kritik emot HD i helt andra mål är befängt!
Dels så är det irrelevant i detta mål, och dels så råder det full frihet för befolkningen att ha åsikter om det mesta i demokratin Sverige!
Ja man tar sig verkligen för pannan
Det är till att skylta med sin okunnighet med självmål efter självmål.
Rapporterar repeterade dumheter som trams.
Tycker mest lite synd om personer som verkar ha så oerhört svårt för att tänka nya tankar.
För att hålla sig till ämnet så kan man se vissa likheter med hur Mikael E utryckte sig.
Han återkommer hela tiden till några teman som verkar snurra runt i hans huvud som en LP-skiva med hack i:
- Han förstår inte varför Jeanette behandlade honom illa
- Andra som tar Jeanettes parti är orättvisa
- Han använder bara våld för att avvärja angrepp från andra. Hade andra inte retat honom hade han aldrig behövt bli våldsam.
- Alkoholen är hans stora problem (men han förmår inte ta tag i det)
- Det är andras fel att han dricker och blir våldsam
Det är en enda stor övning i konsten att ducka allt eget ansvar, och vända alla situationer till att vara ett offer för olyckliga omständigheter.
Klart ångestframkallande att gå omkring och känna sig så missförstådd.
Jag menar dock att han hade ett motiv för att mörda Jeanette. Jag sträcker mig så långt som att jag tror han hade avsiktsuppsåt.
Återkommer med ett resonemang om detta.
Finns en del likheter med det här fallet:
(FB) Malmö mord person hittad död i parkeringshus, en åtalad (2023-04-13) Dömd till livstid och utvisning 2023-09-14)