2015-04-19, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Hon har ju själv invandrarbakgrund (se bilderna), så helt svensk är ju familjen inte. Vet inte om förövaren är svensk eller invandrare dock.

"Sin oinställbara diabetes ser Jeanette som en följd av incesten, överpigmenteringen en följd av inavel. Ingen i hennes familj är så mörk som hon."

Vet väl alla att pedofili är svensk härlig tradition och generationsspecialité.
Citera
2023-06-02, 02:23
Medlem
Vill gärna veta hur Jeanette har det idag. Varför är det tyst överallt?
Citera
2023-06-05, 17:02
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pl0ppl0ppet
Vill gärna veta hur Jeanette har det idag. Varför är det tyst överallt?
Jag tror hon är död.
Citera
2023-06-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herbsngarlic
Jeanette Erikssons pappa och morfar (samma person) började förgripa sig på henne när hon var 3-4 månader gammal. Hon tvingades uppleva sitt första samlag när hon var 4 år gammal och blev regelbundet våldtagen fram till hon var 15 år och flyttade hemifrån.

Övergreppen skedde genom att Jeanette spändes fast i bojor och fick en kudde placerad över ansiktet och när hennes pappa/morfar var klar kom mormor, som var väl medveten om övergreppen, och tvättade rent från blod och smörjde Jeanette med idomin.

Som 6-åring fördes hon till sjukhus då benen fastnade i "samlagsställning". Kramperna hindrade henne från att gå och flertalet åtgärder sattes in för att komma till bukt med problemet. Sjukhuset och myndigheterna visste om och tittade på, hennes signaler var tydliga men ohörda. Under tiden spelades en film in om Jeanettes tillstånd och efter 6 månader på sjukhuset då hon lärt sig att gå igen sattes hon i en taxi hem till sin pappa/morfar och incesten fortsatte i ytterligare 9 år.

Idag är Jeanette den enda i hela Sverige som är förtidspensionerad pga incest. Hon kan inte gå själv och har problem med att stoppa saker i munnen, t ex äta och borsta tänderna. Myndigheterna vägrar henne behandlingen hon ansökt om i 20 år och ingen vill ta upp fallet pga att det är preskiberat. Hon har medverkat i artiklar och även i radio och uppmuntrats av många till att skriva en bok. Idag försöker hon belysa och informera om övergrepp på barn men det är för döva öron.

Artikelserie från nyheter24:

15 år med incest - Del 1

15 år med incest - Del 2

15 år med incest - Del 3

Radiodokumentären Inferno av Bengt Bok (Rekommenderas!)

Hon beskriver hur hon sedan hon var liten fantiserat om att strypa sin mamma och plocka ut hennes ögon och hur hon hatar sin kropp. Man får även höra delar av filmen. Väldigt svårt att ta till sig men väldigt viktigt att veta!

Jag sökte på detta men fann ingen tråd om henne vilket det är hög tid för! Det Jeanette vill är att folk ska lyssna och ta till sig och att en förändring ska ske. Hon säger att hennes eget liv är förstört men att det fortfarande finns framtida barn att hjälpa och rädda från det hon råkat ut för.

Vi kan väl börja med att diskutera om hur samhället ser ut för barn som utsätts för sexuella övergrepp av en familjemedlem. Hur bemöter vi incest och är det någon skillnad idag jämfört med då? Vad kan man som privatperson göra för att förändra och förbättra? Har ni själva någon insyn i eller erfarenhet från detta tabubelagda ämne?

Världen är en sjuk jävla plats....finns inte så mycket mer att diskutera
Citera
2023-06-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag tror hon är död.
Fy fan, stackars flicka.

Hur är det med modern och fadern/morfadern - är de också döda? Vore det inte så att snuten skulle jaga en till döden så skulle man söka upp gubbfan och sätta en yxa i skallen på det satans äcklet. 🪓

Edit. Gubbfan är död.

Citat:
Jag tror hon är död.
Nån som vet hur hon dog? Självmord?
Senast redigerad av ENTRUMPENTRUMP 2023-06-05 kl. 17:37.
Citera
2023-06-06, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herbsngarlic
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=912713654X

"Nette är fem år gammal. Hon bor med sin mormor och morfar. Det gör hennes mamma och lillebror också. De bor där för att Nette och hennes bror inte har någon pappa. Nette går på dagis. Det är kul för det mesta. Hon gillar att sitta i trappan, mellan avdelningen och fröknarnas kontor. Där sitter och hon och tittar, och lyssnar.

Nette älskar sin mormor. Hon älskar att gå ned till affären där mormor jobbar, sitta på lagret och titta på alla saker. Ibland får hon vara med i kassan också, men då måste hon vara tyst.

Morfar gillar hon också, men inte riktigt lika mycket som mormor. Hon gillar den snälla morfar. Men inte trycket. Det är inte så roligt tycker Nette. Och morfar blir alltid så ledsen efteråt. Gråter, så Nette måste trösta honom. Men det är nog sånt som man måste göra som barn, tänker Nette. Allt är inte roligt. Men det blir nog bättre när man blir stor."
Hon hade alltså en lillebror. Då antar jag att gubbäcklet var hans far/morfar också. Hur många år yngre var brodern än Jeanette? Märkligt att pojken var en lintott medan Jeanette var så mörk. Är det verkligen fastslaget att gubbäcklet verkligen var fadern? Stod någonting om att modern gick med olika karlar.

Många inblandade som bär ansvaret för detta. Renate Josefsberg som kom med sitt lama jävla förlåt. Hon ursäktade sig med att de inte visste när de visste i allra högsta grad.
https://overlevarna.wordpress.com/2019/05/31/670/

Boken "Inferno".
https://www.adlibris.com/se/bok/inferno-en-dokumentar-berattelse-9789173318211

Boken "När jag blir stor".
https://www.adlibris.com/se/bok/nar-jag-blir-stor-9789127162044
Senast redigerad av ENTRUMPENTRUMP 2023-06-06 kl. 09:26.
Citera
2023-06-07, 23:08
Medlem
Fyfan.

Jag saknar ord, absolut fruktansvärt.

Vad är det som driver(eller rättare sagt drev, då han våldtäktsmannen är död) äcklet morfar/pappan?
Hur kan man bete sig så? Jag fattar att man kan vara sjuk i huvudet, men så sjuk i huvudet...?

Jag fattar inte. Hur faaan är människan/morfar/pappa funtad?!
Citera
2024-04-18, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av candyboot
Fyfan.

Jag saknar ord, absolut fruktansvärt.

Vad är det som driver(eller rättare sagt drev, då han våldtäktsmannen är död) äcklet morfar/pappan?
Hur kan man bete sig så? Jag fattar att man kan vara sjuk i huvudet, men så sjuk i huvudet...?

Jag fattar inte. Hur faaan är människan/morfar/pappa funtad?!
Förstår inte heller. Är det inte bättre att hitta någon prostituerad att vara otrogen med? Helt sjukt att göra sin dotter gravid. Han borde ha tagit sitt liv.
Citera
2024-04-18, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Hon hade alltså en lillebror. Då antar jag att gubbäcklet var hans far/morfar också. Hur många år yngre var brodern än Jeanette? Märkligt att pojken var en lintott medan Jeanette var så mörk. Är det verkligen fastslaget att gubbäcklet verkligen var fadern? Stod någonting om att modern gick med olika karlar.

Många inblandade som bär ansvaret för detta. Renate Josefsberg som kom med sitt lama jävla förlåt. Hon ursäktade sig med att de inte visste när de visste i allra högsta grad.
https://overlevarna.wordpress.com/2019/05/31/670/

Boken "Inferno".
https://www.adlibris.com/se/bok/inferno-en-dokumentar-berattelse-9789173318211

Boken "När jag blir stor".
https://www.adlibris.com/se/bok/nar-jag-blir-stor-9789127162044
Brorsan hade en annan pappa, om jag förstod boken rätt. Det är inte direkt en tung och beskrivande bok.

Det stod att tanterna brukade komma förbi Jeanette och ville känna på hennes hår, för det var nästan som hästtagel. Och då stod det något om att hennes mamma också hade så.
Senast redigerad av EgyptiskKatt 2024-04-18 kl. 13:43.
Citera
2024-04-18, 20:19
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag tror hon är död.
Har du källa på det? Enligt Wikipedia är hon inte död.
Citera
2024-04-18, 23:33
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Har du källa på det? Enligt Wikipedia är hon inte död.
Hon försvann från hitta/eniro och det finns ingen anledning att hon skulle få skyddad identitet och dessutom hade hon kontakt med min pappa någon gång per år och sen tystnade det helt plötsligt.

Dessutom hade hon sagt att hon skulle ta livet av sig i många år. Det började bli ett interntskämt mellan dom.

(Om du mot förmodan skulle leva kan du väl kontakta min pappa.)
Citera
2024-04-20, 19:06
Bannlyst
Citat:
Hon försvann från hitta/eniro och det finns ingen anledning att hon skulle få skyddad identitet och dessutom hade hon kontakt med min pappa någon gång per år och sen tystnade det helt plötsligt.

Dessutom hade hon sagt att hon skulle ta livet av sig i många år. Det började bli ett interntskämt mellan dom.

(Om du mot förmodan skulle leva kan du väl kontakta min pappa.)
Finns hon inte på Ratsit då? Man kan söka på gravar också.

Jag såg intervjun med Malou och tyckte hon verkar vara en stark kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in