DAGENS ANDRA PASS: AXLAR
Jag börjar få upp tempot igen och gradvis återvänder mitt vanliga jag. Nu blev det precis 26 set för axlarna på 44 minuter blankt.
Använde reversed Pec-deck som uppvärmning i pyramid och sedan blev det hard work:
- Reversed pec-deck, 5 set med med 12, 10, 8, 8 & 6 reps
- Sittande militärpressar i Smithmaskinen 4 x 6-8 reps
- Reversed pec-deck, 5 set där jag ökade repsen men sänkte vikten: 10, 12, 15, 20, 25 & 30 reps
- Liggande kryssdrag för baksida axel, 4 x 15 reps
- Axelpressar i maskin med viktmagasin, 4 set x 12-15 reps
- Reversed pec-deck, 4 set x 12 reps
Jag både störs och blir lite lätt orolig för en ny slags smärta i vänster axel men som jag efter lite googling tror beror på bicepmuskelfästet (känner även av det nedre fästet). Det skumma är att jag hade ingen som helst känning när jag tillfälligt avbröt all träning, har inte skadat mig under min gymfrånvaro men direkt när jag började träna på nytt, blossade den upp.
Högreps är relativt milt och snällt. Det är när jag går tyngre och med färre reps som den protesterar. Eller med andra ord: Jag får köra lättare och minst 12-15 repetitioner en tid framöver. Inte hela världen. Jag har alltid tyckt om att högreppa axlarna. I och för sig i kombination med riktigt tunga axelpressar. Men, men...
Jag har börjat tillåta mig lite mer mjölkprodukter. Anledningen är primärt att jag inte mår bra av det. Det har jag aldrig gjort. Inte ens som barn drack jag mjölk. Men gott är det! Som nu: 200 gram jordgubbskvarg med 50 gram hallon. Efter två gympass och en timmes kardio så tycker Ivan att Ivan var värt det. Ja, det tycker han
I dag ligger jag medvetet lite, lite lägre på kaloriintaget (eftersom jag väger in mig i morgon bitti). Så här summeras dagen:
Kcal: 1672
Kolhydrater: 85 gram = 21%
Protein: 167 gram = 40%
Fett: 72 gram = 39%
I morgon bitti väntar ben och röv. Lite beroende på energi och mojo kanske jag slänger in ett eftermiddagspass.
//Ivan