2024-04-16, 22:21
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eb1234
Jag fick en kallelse på post att jag skulle in på förhör. Jag ringde numret på kallelsen och frågade om det gick att ha på telefon direkt istället. Det gick de inte med på så har ju haft jätteångest mellan kallelsen och förhöret. Jag trodde att jag hade dykt upp i något kundregister då jag inte kunde komma på att något paket försvunnit. I december så var det ett paket som inte dök upp hos mig förens 2-3 veckor efter beställning så misstänker att det är paket de kollat i. (men varför skulle de ha skickat vidare paketet till mig i såna fall?)

De frågade vart jag köpt tabletterna. Vad de kostade. Om jag visste att det var olagligt mm.

What? Du fick de du beställde men dom hade stoppat de och kollat de? Samt skickat de till dig ändå trots illegala läkemedel?

La dom ner ärendet efter förhör eller hur blev de?
Citera
2024-04-17, 17:25
Medlem
Nu åkte även jag dit. Beställde syra inrikes, helt paff över att den blivit upptäckt i en kontroll. Ser ut som alla andra meddelanden folk laddat upp på reddit och dylikt (dock i A5-format på pappret, inte ett A4, vilket kändes lite weird), annat diarienummer dock. Känns jobbigt, men antar att jag helt enkelt skiter i att beställa hem från och med nu och att detta är allt fabror blå tänker/kommer göra? Är i övrigt ostraffad och bor i en större stad.
Senast redigerad av psykonaut555 2024-04-17 kl. 17:27.
Citera
2024-04-17, 17:42
Medlem
Undra hur många tusen brev de beslagtagot. Killgissar på säkert över 20.00å ich de borde helt banalt om de skulle rättfärdiga alla. Rättsväsendet har större saker att prioritera en oss längst ner i näringsledjan.
Citera
2024-04-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykonaut555
Nu åkte även jag dit. Beställde syra inrikes, helt paff över att den blivit upptäckt i en kontroll. Ser ut som alla andra meddelanden folk laddat upp på reddit och dylikt (dock i A5-format på pappret, inte ett A4, vilket kändes lite weird), annat diarienummer dock. Känns jobbigt, men antar att jag helt enkelt skiter i att beställa hem från och med nu och att detta är allt fabror blå tänker/kommer göra? Är i övrigt ostraffad och bor i en större stad.

Sjukt, när beställde du och när kom brevet?
Citera
2024-04-17, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Sjukt, när beställde du och när kom brevet?

Beställde förra löning, brevet kom idag.
Citera
2024-04-17, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
What? Du fick de du beställde men dom hade stoppat de och kollat de? Samt skickat de till dig ändå trots illegala läkemedel?

La dom ner ärendet efter förhör eller hur blev de?

Ja jag förstår inte riktigt vad som hänt. Ärendet är fortfarande igång. De sa att jag skulle få hem på posten om det kommer läggas ned eller gå vidare. Jag undrar om brevet gick vidare till mig av misstag eller om tanken var att åka hem till mig och plocka det. Nu är det bara att vänta på posten och hoppas att ärendet läggs ner.
Citera
2024-04-17, 20:33
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ja jag förstår inte riktigt vad som hänt. Ärendet är fortfarande igång. De sa att jag skulle få hem på posten om det kommer läggas ned eller gå vidare. Jag undrar om brevet gick vidare till mig av misstag eller om tanken var att åka hem till mig och plocka det. Nu är det bara att vänta på posten och hoppas att ärendet läggs ner.

Sjukt haha. Men är du säker på att de är riktiga grejer i så dom inte lagt i nåt annat i en riktig karta? Händer ju att dom byter ut saker mot andra identiska saker. Fast de känns långsökt om de bara är nån enstaka karta. Å andra sidan verkar dom ju köra hårt mot brukare nu tyvärr.
Hoppas de läggs ner
Citera
2024-04-18, 18:24
Medlem
123qazs avatar
Genom hela det här spektaklet har jag fått hem paket som vanligt helt ostört och jag tvivlar på att jag är den enda. Så helt kört är det inte.

Ta det lite lugnt bara ett tag.
Citera
2024-04-18, 19:03
Medlem
Jag blev av med en försändelse för ett tag sen. Kallad på förhör. Nekade ju såklart till allting, men det sjuka var att dom visste namnet på vendorn, hur fan kan det komma sig?
Citera
2024-04-18, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skabaraju
Jag blev av med en försändelse för ett tag sen. Kallad på förhör. Nekade ju såklart till allting, men det sjuka var att dom visste namnet på vendorn, hur fan kan det komma sig?
Förmodligen är den vendorn komprometterad eller så är dom eller du under avlyssning. Men känns ju långsökt att dom skulle gå sånna längder med dig för endast ringa mängder drog köp? Så frmd det första alternativet

Men samtidigt så fick en polare hembesök av 2 civare samma dygn som hens revolut konto blev spärrad efter ett köp på clearnet av en känd kran, det hela ju kunde vara en stor slump men skummare saker har ju också hänt...
Senast redigerad av Trewq58 2024-04-18 kl. 20:57.
Citera
2024-04-18, 20:47
Medlem
Citat:
Jag fick en kallelse på post att jag skulle in på förhör. Jag ringde numret på kallelsen och frågade om det gick att ha på telefon direkt istället. Det gick de inte med på så har ju haft jätteångest mellan kallelsen och förhöret. Jag trodde att jag hade dykt upp i något kundregister då jag inte kunde komma på att något paket försvunnit. I december så var det ett paket som inte dök upp hos mig förens 2-3 veckor efter beställning så misstänker att det är paket de kollat i. (men varför skulle de ha skickat vidare paketet till mig i såna fall?)

De frågade vart jag köpt tabletterna. Vad de kostade. Om jag visste att det var olagligt mm.
Jävligt märkligt att dom låter det komma till dig efter att ha kollat brevet och agera bara efter flera månader när du har haft hundra gånger med tid att bli av med bevisen.
Men det är ju samtidigt bra att vissa av dom inte är allt för jävla nitiska med dom här insatserna
Senast redigerad av Trewq58 2024-04-18 kl. 20:49.
Citera
2024-04-19, 01:17
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabaraju

Vilken vendor samt vilken marknad handlade det om?
Skriv ett pm utifall du inte vill skriva ut allt för känslig information öppet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in