2024-04-19, 01:34
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabaraju
Jag blev av med en försändelse för ett tag sen. Kallad på förhör. Nekade ju såklart till allting, men det sjuka var att dom visste namnet på vendorn, hur fan kan det komma sig?

Kan ju faktiskt vara så att dom plockat vendorn när han skulle posta och såg ditt namn på ett brev.
Citera
2024-04-19, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Vilken vendor samt vilken marknad handlade det om?
Skriv ett pm utifall du inte vill skriva ut allt för känslig information öppet..

Det är ett tag sen, innan den nya lagen. Kikade lite och vendorn är inte kvar.
Citera
2024-04-19, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Kan ju faktiskt vara så att dom plockat vendorn när han skulle posta och såg ditt namn på ett brev.

Det låter troligt. Men förhöret gick mest ut på att jag skulle lämna information om vendorn. Ganska amatörmässigt, dom borde väl haft koll på att man inte har en jävla aning.
Citera
2024-04-19, 08:41
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabaraju
Det låter troligt. Men förhöret gick mest ut på att jag skulle lämna information om vendorn. Ganska amatörmässigt, dom borde väl haft koll på att man inte har en jävla aning.

Finns ju också möjligheten att vendorn blivit plockad och ditt namn hittades på en dator eller lista.

Snart har det gått 2 månader sen snuten skickade sitt brev till mig, ingenting mer har hänt sen dess.
Citera
2024-04-20, 17:09
Medlem
Att det tagit så här länge för denna tråd att skapas är för mig ett mysterium.

Redan 2014-2015 började jag bli av med brev så pass många blev beslagtagna att jag la ned och beställa runt 2019.

Det började med att man tog mina postförskott och då uteblev leveransen sen tog det 3-4 veckor innan ett brev från polisen damp ned i lådan där det stod att paket med misstänkt narkotika beslagtagits och analyserats dock oklassad sådan då det var rc grejor men att det kommer förstöras!!

Sen så ett halvår senare försvann även vanlig aförsändeöser samma gång då.

Då det var klassat en gång togs jag in på förhör nekade det las.ned dock blev jag ju av med alla grejor.

.Folk har varit så otroligt naiva och trott att vendorn blåst dom osv och att man minsann inte får ta inrikes post det får dom och nu med nya lagen får dom definitivt göra det då stod det att polis gjort stickkonyroller på terminaler och haft hund med sig var bild på paketet och allt.
Citera
2024-04-20, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
Att det tagit så här länge för denna tråd att skapas är för mig ett mysterium.

Redan 2014-2015 började jag bli av med brev så pass många blev beslagtagna att jag la ned och beställa runt 2019.

Det började med att man tog mina postförskott och då uteblev leveransen sen tog det 3-4 veckor innan ett brev från polisen damp ned i lådan där det stod att paket med misstänkt narkotika beslagtagits och analyserats dock oklassad sådan då det var rc grejor men att det kommer förstöras!!

Sen så ett halvår senare försvann även vanlig aförsändeöser samma gång då.

Då det var klassat en gång togs jag in på förhör nekade det las.ned dock blev jag ju av med alla grejor.

.Folk har varit så otroligt naiva och trott att vendorn blåst dom osv och att man minsann inte får ta inrikes post det får dom och nu med nya lagen får dom definitivt göra det då stod det att polis gjort stickkonyroller på terminaler och haft hund med sig var bild på paketet och allt.

Hur många av dina vanliga försändelser försvann efter att du började få beslag?
Citera
2024-04-20, 17:50
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Jag tror definitivt att det är så. Man vill samla ihop en massa försändelser i ett ärende. Lättare med statistik osv

Men om du mot förmodan skulle vilja bestrida ditt ärende så är det ju svårt att urskilja just ditt om det är en gruppanmälan så nä det tror jag inte.
Citera
2024-04-21, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123qaz
Genom hela det här spektaklet har jag fått hem paket som vanligt helt ostört och jag tvivlar på att jag är den enda. Så helt kört är det inte.

Ta det lite lugnt bara ett tag.

Jag har också fått alla mina paket den senaste tiden, gäller att välja rätt säljare, dvs inte storsäljarna. Bästa alternativet är ju dock förstås dead drops jag ska börja göra mina köp via det istället för posten framöver då det numera erbjuds i en storstad nära mig.
Citera
2024-04-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Hur många av dina vanliga försändelser försvann efter att du började få beslag?

Det var olika i början tappade. Jag 2-4 st sen kunde några gå igenom lösningen var polare som fick ta det i deras namn under den mest kritiska aperioden ändå var det här ka ske försändelser me är 75-250 oklassade tabletter efter typ 5-6 beslag så började civilen köra förbi min lägenhet typ 1-2 gånger i månaden för att typ visa sig "att vi vet minsann vad du håller på med hit men inte längre "

Det värsta var då jag oförsiktigt hade beställt via en Gmail från Storbritannien betalat med visa kort. Då hade jag som tur var stavat fel på namnet och blev kallad till förhör där. Jag frågades ut om jag visste något om namnet var bara efternamnet som hade blitt felstavat nekade i sten.men lät.mndö som att man visste om allt ä.

Blev fälld.för narkotikasmuggling på 5 st klassade flubromazepam var då lagliga i UK men ej här och jag skulle ta dom som ett varuprov resten av deschloroetizolamen var oklassade men det.blev böter på det
Citera
2024-04-24, 01:11
Medlem
Bachelorettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metzONE
Då var det min tur att få brev av polisen, vad kan jag förvänta mig? Bifogar bilder på brevet nedanför.
Och är det någon som kan tyda vad de skrivit under enhet och lokalt område?

https://ibb.co/d6GMx5s
https://ibb.co/wcJNL9x

Har du lust att skicka pm med säljarens namn samt marknad? Mottar tacksamt tips från er andra också (så man vet vilka man ska undvika). Känner på mig att ett brev snart kommer trilla ner efter en dispyt med en säljare där en annan recension nämnde brev från de blå. Datumet (för beställningen) stämmer bra med ditt brev och den recensionen.. uh, ångest
Citera
2024-04-24, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Det är ju oroande. Jag antar att du bor i en mindre stad?

Jag har själv hört skräckhistorier om terrorn överfinansierade och understimulerade poliser utövar på mindre hålar.

Detta är värt att upprepa, i mindre städer kan man åka på husis för mindre.
Citera
2024-04-24, 20:18
Medlem
Ni kan ju vara bland dom som åkte fast i den senaste operationen i terminalen i Göteborg då dom tog 1300 brev.. 😔. Tråkigt men hoppas allt går bra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in