2024-04-17, 14:27
Medlem
Har försökt hitta i FUPen men behöver hjälp.
Vet någon vilken sida och i vilken aktbilaga chattarna från mobilerna finns?
Citera
2024-04-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuZZ23stgang
Troligtvis modou eller musa,alieu darbo,iseyas och joey eftersom hans stora bror är Chris

Vart har du fått info att Joe skulle vara lillebror till Chris? Dem har olika efternamn dessutom är Joe vit och chris mörk
Citera
2024-04-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Lika bra som vanligt. Tack!

De fick alltså soppatorsk i Järna. Vilka genier.

Det var väl lättmanipulerade barn som turkräven satt och beordrade att skjuta alla dom såg?

Bara ren tur att det inte var någon jihadist som fick tag på mongoloiderna.
Citera
2024-04-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Vart har du fått info att Joe skulle vara lillebror till Chris? Dem har olika efternamn dessutom är Joe vit och chris mörk
Står i fupen
Citera
2024-04-17, 16:23
Medlem
HEJGUDs avatar
Åklagaren hävdar att dådet var beställt av Rawa Majid. Är det någon som hittar något om det i FUP:en?
Citera
2024-04-17, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HEJGUD
Åklagaren hävdar att dådet var beställt av Rawa Majid. Är det någon som hittar något om det i FUP:en?

Låter konstigt, vilken gruppering tillhörde ens måltavlorna? Om det stämmer att en är lillebror till Chris så är väl dem på samma sida som räven?
Citera
2024-04-17, 16:26
Medlem
gofigurs avatar
WTF!???

Har den skjutna tanten Airi tagit in gängkriminella som inneboende efter dådet?
Frivilligt?

Det har flyttat två skumma typer hos henne.
En är
Alfa Krom ah 25 år Stockholm FÖREKOMMANDE

och den andre Hay dar Tai har
Särskild postadress
c/o Billo Fjh 696-4
Birger Jarlsgatan 37b

Skogåsnätverket - allierade med FLG i Tensta?

Svenssons Nyheter
https://blog.zaramis.se › 2023/06/05 › skogasnatverket-al...
5 juni 2023 — Andra personer som kan kopplas till Skogåsnätverket är enligt uppgift bland annat Daniele Mattei (Askar) och Alfa Kromah (Dollar)

Billo är väl något som skumma typer använder?
Citera
2024-04-17, 16:28
Medlem
Citat:
Det står i fupen. Joe är lightskin.
Citera
2024-04-17, 16:29
Medlem
HEJGUDs avatar
Citat:
Låter konstigt, vilken gruppering tillhörde ens måltavlorna? Om det stämmer att en är lillebror till Chris så är väl dem på samma sida som räven?

Ja, motivet är ju fortfarande rätt oklart. Så här säger åklagaren till TV4:

– Utredningen visar, menar jag, att gärningen har koppling till kriminella nätverksmiljön och min uppfattning är att gärningen är riktad från Rawa Majids sida mot ett lokalt nätverk i Farsta.

Hon uppger att man inte vet om det fanns någon särskild från Farstanätverket på plats i centrum den aktuella dagen, som gärningsmännen eventuellt var ute efter.

– Jag förstår att alla är väldigt intresserade av det men vi har inte kommit i mål där. Men min uppfattning är att gärningen är kopplad till den våldsvåg som var under förra året.

https://www.tv4.se/artikel/6Jz2U33VXQDXx3llFz8Nt8/aklagaren-masskjutningen-i-farsta-bestaelldes-av-rawa-majids-sida
Citera
2024-04-17, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Det verkar som att Elias olyckligtvis var på fel plats vid fel tid.

Den andra Alieu sa i förhör att han fick en slags magkänsla strax innan att nåt dåligt skulle hända och sa åt de andra att de skulle gå därifrån. Men de insisterade på att vänta 2 min till, 2 min som de inte hade. De kunde ha förändrat allt….

Förstår inte varför gärningsmännen inte bara letade upp de specifika personerna och sköt de istället för att skjuta rakt in i folksamlingen.
Det är mer så att Elias började hänga med fel personer i början av det året. Har sett själv Elias och modou i Farsta centrum sedan i maj flera gånger. Men han var inte måltavlan eftersom att de hade spanat på de andra när Elias var inte ens där.
Citera
2024-04-17, 16:37
Medlem
Jag har kommit fram till att de antingen var Musas bröder som var måltavla med iseyas eftersom att de hade bråkat med Chris några månader innan och att Chris och hans gäng hade letat efter de med vapen o.s.v. däremot så är modou och Noah en väldigt intresserande person i detta eftersom Noah vågar inte säga så mycket i hans förhör vilket syftar på att han vet kanske varför detta har hänt och det nämns flera gånger i fupen att allting var egentligen modous fel. Tror inte att de är pågrund av de biobiljetten att han skjutits då det är väldigt löjligt om att bråka om 100kr.
Citera
2024-04-17, 16:37
Medlem
23st samarbetar med Dalen och Elias gör 23st tecken på två bilder samt verkar vara en springpojke till de. Varför skulle farsta äldre vara måltavlorna menar ni? Ganska tydligt man ville skjuta på 23st och man lyckades ba ta en springare. Sjukt ändå hur ingen i 23st blivit dödad det är faktiskt riktigt sjukt. Dock de är proffs på torska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in