2024-04-17, 13:24
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är väl inte omöjligt. Offensiva spelare i rätt ålder som gör mål är dyra. Tror inte ni lyssnar på bud under 80 iaf.

Nä, jag har personligen varit orolig för att han skulle floppa nu i vår, han var inte bra i cupen och har börjat rätt svalt nu så jag hade börjat känna att det kanske var dumt att neka alla bud i vinter. Släppte rejält mot Elfsborg inte minst i mångsidigheten så jag hoppas verkligen att det håller i sig. I så fall kan det bli duktigt med flis även om jag allra helst skulle se honom vara kvar.
Citera
2024-04-17, 13:31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Du är efterbliven. De tappade poängen hade kunnat utgöra en viss del av ellos totalpoäng.

Nu blev aldrig så.

I din om-bara-verklighet är du säkert jätteintelligent (eller åtminstone normalbegåvad) och nån annan än MFF vinnare av Allsvenskan.

Alla vunna matcher ger lika många tre poäng.
Eftersom jag inte kan använda teckenspråk på Flashback tror jag det blir bra att bryta här.
Citera
2024-04-17, 13:33
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Nä, jag har personligen varit orolig för att han skulle floppa nu i vår, han var inte bra i cupen och har börjat rätt svalt nu så jag hade börjat känna att det kanske var dumt att neka alla bud i vinter. Släppte rejält mot Elfsborg inte minst i mångsidigheten så jag hoppas verkligen att det håller i sig. I så fall kan det bli duktigt med flis även om jag allra helst skulle se honom vara kvar.
Jag har ju tippat er som trea, men om Djukanovic sticker kommer den placeringen naturligtvis revideras neråt tämligen omedelbart vilket även borde innebära att om ni ska sälja ska ni också ha en kompensation som motsvarar Europaplats. Lite som med Pittas/Modesto för oss.
Citera
2024-04-17, 13:49
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Haha! Hoppas den täcker kulan iaf (och nej jag pratar inte om ngn mage)

Sämst utan konkurrens är omöjligt så länge Klitte Klitorius dömer.

Haha. Man undrar ju lite vad TT har för sig idag. ”Sparken” var rätt gay.
Terror är tung, skön som fan. Inte sett han på ett tag dock, bara "frugan" o kidsen.
Citera
2024-04-17, 13:56
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Men skärp dig. Degerfors var klara för Superettan och Elfsborg behövde 2 poäng för att slippa åka ner till Malmö för seriefinal i sista. Matchen spelades väl dessutom i Borås om jag inte minns fel. Klart som fan dom gav bort guldet i den matchen. Att hävda något annat är, som sagt, idioti.
Solklart fall av matchfixing.

Aberdeen bad Elfsborg o Thelin att lägga matchen så han inte skulle bli guldtränare. Då hade andra enormt stora klubbar som typ Shamrock elr Hibernian försökt sno honom.

Aberdeen erbjuder Elfsborg o Thelin mutpengar för att förlora mot Degerfärs och sen spelar de stenhårt på krysset, så det räcker till både mutpengar, köpet av Thelin och hans sign on och lön.

Det vet alla.

Andreasson gick till frisören o fick nya blonda slingor plus nyrenoverat hus.
Citera
2024-04-17, 14:04
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Jag har ju tippat er som trea, men om Djukanovic sticker kommer den placeringen naturligtvis revideras neråt tämligen omedelbart vilket även borde innebära att om ni ska sälja ska ni också ha en kompensation som motsvarar Europaplats. Lite som med Pittas/Modesto för oss.

Förhoppningen är vad jag tror att Bazoumana Touré som kom in när han fyllde arton i typ mars ska komma in i det tillräckligt för att kunna köra vänsteryttern när Victor drar. Han spelade träningsmatchen mot Sirius igår och nog för att det var ett B-gäng men han är ändå nyss fyllda arton och snurrade upp dem rejält enligt folk som följde matchen närmre än jag som hade den på i bakgrunden på jobbet.

Sen kan det bli både sol och pannkaka med artonåringar men jag tror på honom. Hoppas bara han kan köra andra halvan.
Citera
2024-04-17, 14:08
Medlem
baggebo1s avatar
Jag tycker det ska bli kul med Thelin i Aberdeen. Han har lyckats bra i Jönköpings Södra och Elfsborg och får nu chansen i Skottland. Tror hans spelsätt kan funka bra där. Blir intressant om han kan få med sig några tidigare eller nuvarande Elfsborgspelare över. Av de i truppen nu är det ju rätt många hemvändare som väl har gjort sitt i Europa, men Baidoo skulle nog funka bra. Tyvärr har Elfsborg gjort sig av med de riktigt bra yttrarna, så de får han nog leta efter nån annanstans.
Citera
2024-04-17, 14:17
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Solklart fall av matchfixing.

Aberdeen bad Elfsborg o Thelin att lägga matchen så han inte skulle bli guldtränare. Då hade andra enormt stora klubbar som typ Shamrock elr Hibernian försökt sno honom.

Aberdeen erbjuder Elfsborg o Thelin mutpengar för att förlora mot Degerfärs och sen spelar de stenhårt på krysset, så det räcker till både mutpengar, köpet av Thelin och hans sign on och lön.

Det vet alla.

Andreasson gick till frisören o fick nya blonda slingor plus nyrenoverat hus.

Undrar hur mycket man behöver spela på en sån match för att det ska vara värt att lägga sig.
Citera
2024-04-17, 14:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tycker det ska bli kul med Thelin i Aberdeen. Han har lyckats bra i Jönköpings Södra och Elfsborg och får nu chansen i Skottland. Tror hans spelsätt kan funka bra där. Blir intressant om han kan få med sig några tidigare eller nuvarande Elfsborgspelare över. Av de i truppen nu är det ju rätt många hemvändare som väl har gjort sitt i Europa, men Baidoo skulle nog funka bra. Tyvärr har Elfsborg gjort sig av med de riktigt bra yttrarna, så de får han nog leta efter nån annanstans.

Vad kan Aberdeen ha i transferbudget? Deras dyraste spelarvärvningen den här säsongen kostade 850 000 pund. Vilken Elfsborgsspelare skulle de ha råd med? Knappast Baidoo.

Aberdeen är en rätt liten klubb. Förmodligen sämre än Elfsborg.
Citera
2024-04-17, 14:33
Medlem
Pancevs avatar
Citat:

Undrar hur mycket man behöver spela på en sån match för att det ska vara värt att lägga sig.
nya slingor för Andreasson Han har ju redan vunnit guld som sportchef. Done that liksom.
Citera
2024-04-17, 15:12
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vad kan Aberdeen ha i transferbudget? Deras dyraste spelarvärvningen den här säsongen kostade 850 000 pund. Vilken Elfsborgsspelare skulle de ha råd med? Knappast Baidoo.

Aberdeen är en rätt liten klubb. Förmodligen sämre än Elfsborg.
Nu skall man såklart ta Transfermarkts siffror med en grävskopa salt. Men enligt dom har Aberdeen ett truppvärde på 13 milj euro jämfört med Elfsborgs 18 milj euro. I verkligheten är nog skillnaden snarare större.

Tycker verkligen det är patetiskt att som sportchef gå ut och vara smickrad över att tappa en tränare till en sådan klubb.
Citera
2024-04-17, 15:32
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Nu skall man såklart ta Transfermarkts siffror med en grävskopa salt. Men enligt dom har Aberdeen ett truppvärde på 13 milj euro jämfört med Elfsborgs 18 milj euro. I verkligheten är nog skillnaden snarare större.

Tycker verkligen det är patetiskt att som sportchef gå ut och vara smickrad över att tappa en tränare till en sådan klubb.
Norska landslaget är mer smickrande än ett klubblag i Nippon.

Lex Högmo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in