2024-04-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Som sagt har vi inte alla fakta, men för mig låter det lite misstänkt när man kommer och säger att det-och-det behöver också åtgärdas, isht om det är något som du i princip redan borde ha haft ett hum om och dessutom när det är något de inte förväntas undersöka under ett normalt däckbyte. Det låter ju lite som att de har aktivt letat efter något ytterligare att åtgärda i bästa fall (i värsta fall så har de helt enkelt hittat på ett problem för att tjäna extra pengar).

Det jag menar framförallt är att det inte skall behöva ta veckor. De behöver inte din bil för att vänta på ett ok. Själva däckbytet skall kunna göras medan du väntar och med lite (läs: kanske rejält tilltaget) tålamod skall man kunna byta ok också medan kunden väntar.
Instämmer.
Citera
2024-04-16, 20:04
Bannlyst
Citat:
Det låter ju lite som de letar med förstoringsglas och ficklampa efter skavanker som de kan pungslå dig mha. Jag tänker att om du inte har märkt något alls som inte står riktigt rätt till med bromsarna så är det ju inte något man ser den där halva sekunden de ser bromsoket i ögonvrån.

Jag skulle ifrågasätta att de skall behöva behålla bilen i väntan på nytt ok också. Tänker det borde gå att montera på hjulen och köra i väntan på nytt ok, värre än så borde det inte kunna vara.

Men sen har vi ju inte alla fakta på bordet här på FB förstås...
Din lilla pajas att köra med trasigt ok kommer leda till fler problem
Citera
2024-04-17, 07:33
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Nej dom brukar inte pungslå
Men är jävla långsamma
I december hade dom bilen i 3 veckor för att fixa ett glapp i en sladd
Men för mig är det lång tid att vara utan min bil

För mig låter det som en riktig skit verkstad. Man får vad man betalar för. Skulle aldrig acceptera detta. Om dom behåller bilar i flera veckor så är det konstigt att dom har kunder överhuvudtaget.
Citera
2024-04-17, 07:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
För mig låter det som en riktig skit verkstad. Man får vad man betalar för. Skulle aldrig acceptera detta. Om dom behåller bilar i flera veckor så är det konstigt att dom har kunder överhuvudtaget.
Det är alltid strul med den där verkstaden. Roy är det väl lite ordning på. Men Roger är en riktig virrpanna....
Citera
2024-04-17, 07:37
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Alltså är detta normalt???

Lämnade in bilen för däckbyte. Dom var tvungen att kränga av och på däcken.
Då upptäcktes det att ett bromsok behövde bytas.
Ringde efter 1 vecka och kollade. Nej dom väntade på delar. Ringde efter 2 veckor.
Nej dom var inte klara.
Jag behöver bilen.
Bilverkstan är bra. Gör ett bra jobb för liten peng. Kommer hem och hämtar bilen kör den tillbaka.
Då kanske man får stå ut med att det tar lång tid.
Men 3 veckor.
Jag tycker att det är sjukt lång tid.

Och självklart har jag sagt åt dom men dom har alltid något bra svar.

Lämnade du in bilen på Hassans livs och pizzeria eller trollar du? Ett bromsok tar kanske max 2 timmar för en amatör att byta på garageuppfarten, en mek gör det garanterat på en timme inkl luftning av bromsarna
Citera
2024-04-17, 07:41
Medlem
Citat:
Det var ett bra svar ändå tack

Bilen är en Saab

Nästan alla modell har rykte om sig att vara lättstulna tyvärr så tror TS den fått stå ute vid verkstan och relativt lättillgänglig för knarkar-Kenny att "låna" ?
Citera
2024-04-17, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Dom kanske har andra kunder som beställt tid för service och reparation och som går före?
Knappast så sitter dom och väntar på att just du ska komma in och få en reparation utförd.

Ja, det låter ju garanterat så. Det låter ju knappast som ett högprioritet jobb som de tjänar pengar på. Sedan låter det också som de har en väldigt stor parkering, där var och varannan bil som man egentligen inte vill skruva på kan stå i några veckor.
Citera
2024-04-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackToHate
Din lilla pajas att köra med trasigt ok kommer leda till fler problem

Jag antar att du inte hade något vettigt att komma med så du blev tvungen att vara oförskämd istället. Hur vet du att oket är trasigt? Hur vet du hur pass trasigt det är? Och baserat på det hur vet du att det kommer leda till fler problem? Nä, just det.
Citera
2024-04-17, 10:24
Bannlyst
Citat:
Jag antar att du inte hade något vettigt att komma med så du blev tvungen att vara oförskämd istället. Hur vet du att oket är trasigt? Hur vet du hur pass trasigt det är? Och baserat på det hur vet du att det kommer leda till fler problem? Nä, just det.
Man byter inte ok om det inte är dåligt vilket verkstaden hade kollat. Antingen är det dåligt eller inte. Är oket trasigt leder det till fler problem med både lager däck osv.
Du är ju ingen mekaniker direkt det märker man har du ens skruvat på en cykel
Citera
2024-04-17, 11:23
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekkongo
Lämnade du in bilen på Hassans livs och pizzeria eller trollar du? Ett bromsok tar kanske max 2 timmar för en amatör att byta på garageuppfarten, en mek gör det garanterat på en timme inkl luftning av bromsarna

Ja men först måste man ju ha fått tag på rätt ok. Fast något som att saker är restnoterade eller svåra att uppbringa har aldrig hänt dig? Jag har ibland fått vänta 3v på delar från Autodoc.
Citera
2024-04-17, 11:28
Medlem
Du ska tacka verkstaden för deras senfärdighet nu har du sluppit åka med bilen i aprilvädret och riskerat att hamna i diket.
Citera
2024-04-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldIsBackToHate
Man byter inte ok om det inte är dåligt vilket verkstaden hade kollat.

Eller så gör man det om verkstaden har dåligt med betalande kunder och inte så mycket att göra. Ställa sig framör en naiv kund och med bekymrad min säga att bromsoket minsann måste bytas kan leda till fina kronor till verkstaden.

Bromsoket är väl inte något man brukar kolla bara för att man kränger på nya däck. Behöver man inte kolla det rätt noga för att upptäcka fel som inte har gett sig tillkänna tidigare?

Citat:
Du är ju ingen mekaniker direkt det märker man har du ens skruvat på en cykel

Jag antar att du har rätt tunt på fötterna själv eftersom du verkar behöva dra till sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in