2024-04-17, 08:35
Medlem
löls avatar
Enligt denna artikel så var det USA och inte Israel som sköt ner flest av Irans dildos

More than half of Iran’s weapons were destroyed by U.S. aircraft and missiles before they ever reached Israel. In fact, by commanding a multinational air defense operation and scrambling American fighter jets, this was a U.S. military triumph.

https://theintercept.com/2024/04/15/iran-attack-israel-drones-missiles/
2024-04-17, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Shit...
https://www.timesofisrael.com/iran-unveils-new-air-defense-weaponry-amid-rising-regional-tensions/

Shit...
https://en.wikipedia.org/wiki/Arrow_3

Hittills är det bara israel och amerikanarna som har utvecklat kapabilitet att bekämpa ballistiska missiler redan ute i rymden så skrotet brinner upp under inträdet istället för att falla ner i huvudet på kamelryttare.
2024-04-17, 08:38
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVictor
Bra med ärliga judar!

Man behöver inte vara jude för att dela den uppfattningen. Araberna som skapar kaoz på våra gator och torg är identiska med de som dräller runt i Gaza. Judarna tycker inte att de är kul att ha som grannar. Men du kanske festar med vattenpipa och helstekt get med dina grannar varje vecka efter fredagsbönen.
2024-04-17, 08:43
Medlem
Citat:
Oj...
https://www.airforce-technology.com/news/signal-iran-finalises-receipt-of-sukhoi-su-35-jets-from-russia/?cf-view

Oj...

Tror amerikanarna skulle tycka det vore grymt roligt att se F35 möte SU35 i "fälttest" istället för i dina våta drömmar för det slutar som vanligt med ryssarnas "supervapen" det trodde jag redan alla visste efter "fälttesterna" i ukraina.

https://www.youtube.com/watch?v=qokMN23NjHU
2024-04-17, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, det är ju Israel som är den aktiva parten, naturligtvis i kraft av sitt militära försprång. Iran har inte agerat speciellt provokativt — det har snarare varit tydligt att de inte riktigt vetat hur de skulle svara på konsulatbombningen. De har som vi vet aldrig tidigare slagit mot Israel direkt, utan alltid via ombud. Det iranska svaret omgärdades av en massa förklaringar. Min tolkning är att de är skraja för konsekvenserna, och det var därför de kom med halvhjärtade varningar till länderna som ligger "i vägen". Israel har väl mest bara väntat på det här tillfället.

Nja jag tycker att Iran är minst lika aktivt som Israel men de gör det genom proxys. Ex Houthis försöker stänga av Röda havet. Stödde indirekt Hamas 7:e Okt. Iran leker regional stormakt på en shoestring genom sina proxys (som du säger). Och de är ganska skickliga på det. De har utökat sin makt i

1 Libanon

2 Irak

3 Jemen

4 Syrien

Däremot tror jag som du att Iranierna att de var/är skraja för konsekvenserna. De visste vi måste göra något, annars kommer våra fanatiska proxys bli jvl sura. Plus våra allierade i Iran bli sura. Det man glömmer Iran måste också titta på sitt eget land. Israel har de lättare även om de är jvligt splittrade. Även om de är det, så känner de att de står inför ett existentiellt hot. Det kommer tillbaks till eskaleringsstegen igen. Nu är det Israel som har servern. Och vi vet ju hur Israel har agerat tidigare. Och det var/är det Iran var rädd för.

Jag tror att Iran lyckades där Hamas misslyckades. Hamas genom sin massaker tvingade fram ett Israeliskt svar som de inte räknade, medan den iranska attacken var gjord på sådant sätt att USA skulle be Israel att hålla sig lugna. Jag menar endast en skadad israel och det var en muslimsk beduinflicka. Iran hade säkert blivit glada om de hade träffat radarstationen och skadat flygfältet mer. Så Iran har lite grann splittrat USA och Israel. Dessutom finns det artiklar som säger att det var främst USA som stoppade kryssningsrobotar och drönare. Det var inte Israel. Vet ej om det är sant. Så USA:s makt över Israel har ökat. Vi får hoppas att Israel inte gör som de gjorde hotar med att använda kärnvapen för att få massiv hjälp av USA. Jag tror det var ett av skälet. USA, England och Frankrike hjälpte Israel så de vet att de inte är ensamma när bekämpar Iran.
2024-04-17, 08:50
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Jo det postade några i går och det gick inte att se några större skador. En swimmingpool hade tydligen slagits ut och några stollar i tråden påstod att det var den man siktat på för att ingen skulle bli skadad.
Okej visa mig.
2024-04-17, 09:23
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Okej visa mig.
Om du menar sattelit bilderna så postades de i tråden i går. Likadant med getknullarna som påstod att man siktat på poolen med ballistiska robotar som tydligen skulle ha en precision på +-500 meter
2024-04-17, 09:30
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Om du menar sattelit bilderna så postades de i tråden i går. Likadant med getknullarna som påstod att man siktat på poolen med ballistiska robotar som tydligen skulle ha en precision på +-500 meter
Håll käften och kom med underlag för dina påståenden.

För några dagar sedan skrev en annan skribent att det var landningsbana, idag skriver du en pool. Ni verkar inte kunna enas i saken?
2024-04-17, 09:31
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorHora99
Du får nog öva upp din läsförståelse i det engelska språket innan du leker expert:

https://defensebridge.com/article/comparing-the-f35-and-su35-a-comprehensive-analysis.html

SU-35 är hopplöst efter F-35.

Nu gjorde du bort dig. Tror det är du som får öva på engelskan

Manoeuvrability: The SU-35 is considered one of the most manoeuvrable fighter jets in the world, thanks in large part to its thrust-vectoring engines. These engines allow the pilot to control the direction of the jet's thrust, which gives the aircraft enhanced agility and manoeuvrability. The SU-35 can perform tight turns, high-angle-of-attack manoeuvres, and other advanced manoeuvres that are difficult or impossible for other fighter jets to execute.

While the F-35 is also designed to be highly manoeuvrable, it is not considered as manoeuvrable as some fourth-generation fighters, including the SU-35. This is partly due to the F-35's design emphasis on stealth and sensor capabilities rather than pure manoeuvrability.

Speed:
* F-35: Top speed of Mach 1.6 (1,200 mph or 1,930 km/h)

* SU-35: Top speed of Mach 2.25 (1,500 mph or 2,410 km/h)

Range:
* F-35: Combat radius of approximately 590 nautical miles (680 miles or 1,090 km)

* SU-35: Combat radius of approximately 900 nautical miles (1,040 miles or 1,670 km)
2024-04-17, 09:35
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainF

Oj...

Tror amerikanarna skulle tycka det vore grymt roligt att se F35 möte SU35 i "fälttest" istället för i dina våta drömmar för det slutar som vanligt med ryssarnas "supervapen" det trodde jag redan alla visste efter "fälttesterna" i ukraina.

https://www.youtube.com/watch?v=qokMN23NjHU

Ja det hade varit kul att se när SU35 är både snabbare, har bättre manöverförmåga och kan bära mer vapen än F35.
2024-04-17, 09:37
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Håll käften och kom med underlag för dina påståenden.

För några dagar sedan skrev en annan skribent att det var landningsbana, idag skriver du en pool. Ni verkar inte kunna enas i saken?
Om du är läskunnig så finns det tiotals inlägg under gårdagen som tar upp detta med swimmingpoolen.
Men saäg till om du inte klarar av att leta upp dessa så ska jag hjälpa dig.
Förövrig så var det några andra mindre skador.

Här kommer ett inlägg som räknar upp skadorna
(FB) Kriget mellan Israel och Iran
2024-04-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ja det hade varit kul att se när SU35 är både snabbare, har bättre manöverförmåga och kan bära mer vapen än F35.

SU35 är alltså ett flygplan för flyg-uppvisningar?

Man måste vara bra dum eller blind om man tror att SU-35 har en chans mot F-35 i skarpa lägen.

F-35 kommer se och bekämpa SU-35 innan SU-35 kommer kunna göra något. F-35 är helt enkelt så mycket mer avancerad och har bättre sensorer.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Suchoj_Su-35

Citat:
Su-35 utvecklades för att möta upp och slå ut amerikanska stridsflygplan av typerna F-15 och F-16 i händelse av krig. Första testflygningen av planet gjordes 1988, men det blev inte offentligt förrän 1992.

Hopplöst föråldrat flygplan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in