Citat:
Ursprungligen postat av
EnoughisEnough
Du förstår inte politik.
USA har tydligt uttalat sitt stöd för försvaret av Israel och det är tydligt att väldigt många länder backar upp det.
Biden uttalade även att man stödjer Israels rätt att svara på attacken på det sätt man väljer.
Du verkar helt ha missförstått det mesta du påstår dig ha lagt timmar varje dag på.
Ja, Israel har varit sanslöst återhållsamma när det gäller att straffa Iran för allt dom åsamkat landet. För eller senare rinner bägaren över och det var Iran som valde att försöka slå först.
Det finns mycket jag inte förstår. Internationella relationer är inte en av dessa saker.
Har jag sagt att USA inte står bakom Israel eller att de inte vill försvara dem? Citera mig gärna. Vad jag skrev är att USA börjat tröttna, vilket det rapporterats vitt och brett om. Herregud, Biden är så trött på Netanyahu att han för ett tag sedan sa att de borde ha ett "come to Jesus"-möte. Det betyder inte att man står på Irans sida. Klart som korvspad att man inte överger sin närmaste allierad i regionen. Det skulle skifta hela maktbalansen.
Nu är det du som inte riktigt begriper syftet med att ha proxys. Anledningen till att Israel inte attackerar Iran direkt, är för att Iran inte attackerat Israel direkt. De attackerar Irans proxys och använder asymmetrisk krigsföring, vilket man gjort i årtionden. Hört talas om Stuxnet? Varför? För att en direkt attack på Iran skulle kunna ha förödande konsekvenser för hela regionen. Israel är inte dumma i huvudet. Iran är inte dumma i huvudet. USA är inte dumma i huvudet.