Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-14, 22:51
  #121
Medlem
AnnaChiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tror du inte de blir avlivade då?

De blir bara avlivade om de är så sjuka och skadade att de inte klarar att leva. Annars blir de omplacerade.

Eller vill du bidra till att vanvården fortsätter? Att din katts mamma ska gå dräktig och få kull efter kull utan att få vila mellan? Säkerligen parad med nån av sina söner som det brukar bli, med kattungar som föds med fel och får lida pga av det? Man måste sätta stopp för såna här personer. Om man är minsta lilla kattvän.

Det är därför man ska adoptera katt från katthem och inte uppmuntra sån här vanvård och avel.
Citera
2024-04-14, 23:06
  #122
Avstängd
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är därför man ska adoptera katt från katthem och inte uppmuntra sån här vanvård och avel.

Har extremt dålig erfarenhet av katthem. Ett katthem stal min kompis katt och pressade henne på pengar för att få tillbaka katten. Ett annat katthem fick jag inte köpa en kattunge från, då de ansåg att det var för stor åldersskillnad till min 15-åriga katt. De rekommenderade mig att adoptera en annan 15-åring. Fan, vad de skulle slagits. Det sista katthemmet krävde att jag skulle ha bil.

Förresten, var det inte du som tyckte katten skulle få gå in i det andra rummet? Förslag för hur jag hittar honom? Det är mycket möbler att gömma sig bakom. Det är ju ett måste om han ska till veterinären eller tvångsmatas.
Citera
2024-04-14, 23:18
  #123
Medlem
AnnaChiaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Har extremt dålig erfarenhet av katthem. Ett katthem stal min kompis katt och pressade henne på pengar för att få tillbaka katten. Ett annat katthem fick jag inte köpa en kattunge från, då de ansåg att det var för stor åldersskillnad till min 15-åriga katt. De rekommenderade mig att adoptera en annan 15-åring. Fan, vad de skulle slagits. Det sista katthemmet krävde att jag skulle ha bil.

Förresten, var det inte du som tyckte katten skulle få gå in i det andra rummet? Förslag för hur jag hittar honom? Det är mycket möbler att gömma sig bakom. Det är ju ett måste om han ska till veterinären eller tvångsmatas.

Ja, olika katthem fungerar olika. Men det är principen jag pratar om.

Du får ta en ficklampa och krypa runt på golvet och kolla. Kattens ögon kommer att ge ifrån sig reflexer i ljuset av ficklampan. Det kan ju hända att kissen satt sig på ett väldigt olyckligt ställe. (Det är bra om man kattsäkrar innan man släpper ut en katt i ett rum...men det är så dags nu).

Din vovve borde väl kunna tala om var kissen är?
Citera
2024-04-14, 23:27
  #124
Avstängd
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, olika katthem fungerar olika. Men det är principen jag pratar om.

Du får ta en ficklampa och krypa runt på golvet och kolla. Kattens ögon kommer att ge ifrån sig reflexer i ljuset av ficklampan. Det kan ju hända att kissen satt sig på ett väldigt olyckligt ställe. (Det är bra om man kattsäkrar innan man släpper ut en katt i ett rum...men det är så dags nu).

Din vovve borde väl kunna tala om var kissen är?

Haha, nä hunden känner på sig om katten är rädd, då står hon på kattens sida och säger ingenting.

Japp, skulle säkra innan katten kom in men han omvandlade sig till gelé och slank in. Det var ju lite blåst från min sida, men man har inte alltid sin bästa hjärna. Katten har suttit i olika delar av rummet och ja, jag har redan kollat med ficklampa. Ska testa att ställa in transportburen, det var hans första trygghet, så han kanske går in. Istället för att jag jagar runt honom.
Citera
2024-04-15, 00:07
  #125
Medlem
AnnaChiaras avatar
Testa med pappkartonger också. Du kan skära ut en ingång som passar honom och bädda med en filt inuti, ev ställa in lite mat där också.
Citera
2024-04-15, 11:18
  #126
Medlem
Tänker på TS och kissen och hoppas det ordnar sig. Ingen kul helg de haft.
Citera
2024-04-15, 12:59
  #127
Avstängd
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Testa med pappkartonger också. Du kan skära ut en ingång som passar honom och bädda med en filt inuti, ev ställa in lite mat där också.

Han har en kartong nu. Jag fick tag på honom genom att lyfta den tunga möbeln. Tog ut honom i det lilla rummet, satte honom i en av kartongerna som är öppen. Jag matade honom med två rör kattsoppa. Han svalde. Kommer skaffa någon proffsig produkt, denna gjorde jag själv för att inget var öppet. Han verkade lite mer uppgiven, att han funnit sig i att det kom någon och hanterade honom.

Ska ge honom mer, men det farligaste är ju totalsvält. Kollade tandkött, såg normalt ut.
Citera
2024-04-15, 13:05
  #128
Avstängd
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Du har inte provat att skjuta den?
Då brukar dom lugna ner sig och du kan gulla med den hur mycket o länge du vill

Annars skulle jag köpt ett par råttor i en djuraffär och släppt dom lösa i lägenheten, ormar eller fåglar funkar också. Jag tror att din nya vän behöver få bli uppmuntrad att använda sina skills i stället för att käka boring Shebas o kattmynta. Lycka till

Haha, möss ska det vara i såfall. När jag hade katt för länge sedan så "hände" det väl att en och annan mus som skulle säljas till ormägare hamnade hos katten.
Citera
2024-04-15, 14:02
  #129
Medlem
Bra jobbat TS.
Citera
2024-04-16, 23:45
  #130
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Lägg gärna ned lådan, filt över. Kolla Feliway och kattmynta.
Citera
2024-04-17, 04:40
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Problemet är ju att han inte vill äta än. Men annars har jag samma blötfoder. Inte samma torrfoder men det tror jag inte han kommer äta än.
Tro mig, jag räddade en grovt misshandlad katt. Han kommer äta och när jag skriver detta så har antagligen det redan löst sig
Citera
2024-04-17, 05:37
  #132
Medlem
Stryk den medhårs, vispad äggula och nyfångad abborre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback