Citat:
Ursprungligen postat av
Headbanging
Det har jag inte heller sagt. Det jag sagt är att ett gäng på TikTok sprider lögner om sitt föräldraskap och socialtjänsten.
Vad har du för bevis för det? Det finns många som blivit orättvist behandlade av socialtjänsten och deras utredningar håller extremt låg klass.
Citat:
Ursprungligen postat av
Headbanging
Jag menar att det är en samhällsfara att utan motbevis få sitta och ljuga för kreti och pleti. Om inte soc kan göra sitt jobb så hotas barns liv, trygghet och säkerhet.
Varför skulle det vara det? Det finns något som heter källkritik och det lärs väl ut i skolan hoppas jag? Även socialsekreterarna skulle behöva gå om skolan och lära sig att kritiskt granska inkommande uppgifter och hur relevanta de är i en utredning.
Varför skulle soc inte kunna göra sitt jobb?
Citat:
Ursprungligen postat av
Headbanging
En av anledningarna till mördandet av judar i ww2 var…konspirationsteorier.
Jag skulle säga att det snarare berodde på masspsykos/hypnos. Samma som skedde under pandemin när ovaccinerade skulle jagas och få skulden för att pandemin fortsatte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Headbanging
De lever vidare idag bl.a. genom vissa av som som anser sig ha fått sina barn ”kidnappade” av soc.
Ja de har den känslan att soc tagit deras barn på felaktiga grunder och de får inte tillbaka barnet = "kidnappat".
Citat:
Ursprungligen postat av
Headbanging
Två svenskar sköts ihjäl i Bryssel för att de var svenskar. Vad tror du gärningsmannen hade för bild av Sverige? Just det. Konspirationsteoretikernas.
Låter väldigt långsökt och orättvist att beskylla dessa stackars människor för vad som hände i bryssel?