2024-04-16, 19:03
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Personligen tror jag inte att fejkade brev ens förekommer oavsett vad folk säger om gemensamma diarienummer etc

Är det samma diarienummer på alla så är det ju fejk...
Citera
2024-04-16, 19:07
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Är det samma diarienummer på alla så är det ju fejk...

Funderar på om det går att göra så för dom som inte de inte kommer gå vidare med. Istället för att öppna ett enskilt ärende för varje beslagtaget brev så kör dom någon "gruppanmälan" som sedan läggs ned.
Citera
2024-04-16, 19:13
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Funderar på om det går att göra så för dom som inte de inte kommer gå vidare med. Istället för att öppna ett enskilt ärende för varje beslagtaget brev så kör dom någon "gruppanmälan" som sedan läggs ned.

Jag tror definitivt att det är så. Man vill samla ihop en massa försändelser i ett ärende. Lättare med statistik osv
Citera
2024-04-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
En del av dessa brev jag sett bilder på här och på Reddit är 100% fejk, den saken är klar. Och då får man ju anta att det rör sig om säljare som scammar folk för att komma undan med selective scamming.

Om vi förmodar att det är så överbevisar dessa säljare sin egen dumhet på en nivå jag inte trodde var möjlig. Skulle detta hjälpa deras affärer, på riktigt? Säljer dom mer om dom skrämmer folk från att våga beställa på nätet?

Jävla stolpskott.

Om deras affärer går ut på att aldrig leverera så är detta ju ett bra sätt men för säljare med långtgående bra rykte är det ju rena självmordet.
Citera
2024-04-16, 19:41
Medlem
Folk hakar upp sig på gemensamma diarienummer men glömmer hur kuverten som dessa brev kommer i är utformade. Finns ingen vendor som är kapabel till att skicka ut kuvert som är identisk till myndighetspost med förbetalt porto etc. Skulle någon kunna ha den nivån av stealth hade dom ändå tagit över marknaden. Läser trådar på Reddit med helt efterblivna teorier som att Estrella skulle vara den som gör detta.. så många här och på Reddit som är så självsäkra och som konstaterar att det 100% föregår scamming med dessa brev medans det inte finns några bevis för det egentligen. Min teori är att polisen förutsåg hur nojjiga och misstänksamma pundare är jämtemot vendors och gjorde ett medvetet försök att få breven att se ut som att dom är skrivna av någon som inte gick ur grundskolan. Man kan nog kalla det polisen gör nu en stor operation för att destabilisera DNM och det går ganska bra för dom just nu
Citera
2024-04-16, 20:08
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Folk hakar upp sig på gemensamma diarienummer men glömmer hur kuverten som dessa brev kommer i är utformade. Finns ingen vendor som är kapabel till att skicka ut kuvert som är identisk till myndighetspost med förbetalt porto etc. Skulle någon kunna ha den nivån av stealth hade dom ändå tagit över marknaden. Läser trådar på Reddit med helt efterblivna teorier som att Estrella skulle vara den som gör detta.. så många här och på Reddit som är så självsäkra och som konstaterar att det 100% föregår scamming med dessa brev medans det inte finns några bevis för det egentligen. Min teori är att polisen förutsåg hur nojjiga och misstänksamma pundare är jämtemot vendors och gjorde ett medvetet försök att få breven att se ut som att dom är skrivna av någon som inte gick ur grundskolan. Man kan nog kalla det polisen gör nu en stor operation för att destabilisera DNM och det går ganska bra för dom just nu

Jo, jag såg någon stjärna på Reddit som minsann visste att det var fejk då polisens hänvisningar till lagrum pekade på en helt annan lag. Dock missade han/hon att kolla rätt lagbalk, dvs brottsbalken.
Citera
2024-04-16, 20:26
Medlem
fredus avatar
Citat:
Personligen tror jag inte att fejkade brev ens förekommer oavsett vad folk säger om gemensamma diarienummer etc
Fast brevet som kom i det här kuvertet måste väl vara fake?

https://www.reddit.com/r/droger/comments/1bz23fe/comment/kzegflv/
Citera
2024-04-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
Intressant!

Hur gick förhöret till och vad frågade de? Fick du något brev innan du fick kallelse till förhör?

Jag fick en kallelse på post att jag skulle in på förhör. Jag ringde numret på kallelsen och frågade om det gick att ha på telefon direkt istället. Det gick de inte med på så har ju haft jätteångest mellan kallelsen och förhöret. Jag trodde att jag hade dykt upp i något kundregister då jag inte kunde komma på att något paket försvunnit. I december så var det ett paket som inte dök upp hos mig förens 2-3 veckor efter beställning så misstänker att det är paket de kollat i. (men varför skulle de ha skickat vidare paketet till mig i såna fall?)

De frågade vart jag köpt tabletterna. Vad de kostade. Om jag visste att det var olagligt mm.
Citera
2024-04-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eb1234
Jag fick en kallelse på post att jag skulle in på förhör. Jag ringde numret på kallelsen och frågade om det gick att ha på telefon direkt istället. Det gick de inte med på så har ju haft jätteångest mellan kallelsen och förhöret. Jag trodde att jag hade dykt upp i något kundregister då jag inte kunde komma på att något paket försvunnit. I december så var det ett paket som inte dök upp hos mig förens 2-3 veckor efter beställning så misstänker att det är paket de kollat i. (men varför skulle de ha skickat vidare paketet till mig i såna fall?)

De frågade vart jag köpt tabletterna. Vad de kostade. Om jag visste att det var olagligt mm.

Glömde säga att jag har inte fått något brev om beslaget paket innan kallelsen. Bor heller inte i nån liten ort, så konstigt att de tar in en ostraffad person för 1-2 kartor tabletter. De vill nog skrämma upp Svenssons. Det funkade bra, vågar inte beställa mer
Citera
2024-04-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Fast brevet som kom i det här kuvertet måste väl vara fake?

https://www.reddit.com/r/droger/comments/1bz23fe/comment/kzegflv/

Ja om han som postat inte ljuger så är det fake. Ingen vendor med lite ambition och planer att fortsätta sin verksamhet skulle skicka det där. Om han nu verkligen fick brevet i de där kuvertet så är det från en nyreggad vendor eller någon sketen vendor med horribla reviews och rating som får få beställningar som gett upp sin verksamhet. Vendors som har lyckats bygga en kundbas är inte dumma människor och att skicka ut det brevet i ett sånt kuvert är skrattretande efterblivet.
Senast redigerad av Psykoslek 2024-04-16 kl. 21:12.
Citera
2024-04-16, 21:20
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ja om han som postat inte ljuger så är det fake. Ingen vendor med lite ambition och planer att fortsätta sin verksamhet skulle skicka det där. Om han nu verkligen fick brevet i de där kuvertet så är det från en nyreggad vendor eller någon sketen vendor med horribla reviews och rating som får få beställningar som gett upp sin verksamhet. Vendors som har lyckats bygga en kundbas är inte dumma människor och att skicka ut det brevet i ett sånt kuvert är skrattretande efterblivet.

Kanske inte Vendor men det kan nog säkert finnas en och annan packare som är allmänt missnöjd med sin slavdrivare och lön. Kan nog vara ett rätt säkert kort att klippa lite knark till själv.
Citera
2024-04-16, 21:44
Medlem
Xhamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eb1234
Glömde säga att jag har inte fått något brev om beslaget paket innan kallelsen. Bor heller inte i nån liten ort, så konstigt att de tar in en ostraffad person för 1-2 kartor tabletter. De vill nog skrämma upp Svenssons. Det funkade bra, vågar inte beställa mer

Skumt. Du hade nog bara otur och blev utplockad ur en stor hög av namn och adresser.

Antar att du inte gav dem någon som helst info?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in