2024-04-15, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Oops, Ruth och Bengt höll visst inte.
Men hoppas de hade en fin tid ihop.

de visade ju inslag när de var tillsammans hemma hos henne? så det höll väl?
Citera
2024-04-15, 18:23
Medlem
Ja, jag trodde också det, men råkade se i tråden här att det inte höll, tror det var inlägg #938 bl.a. 😢
Citera
2024-04-15, 18:24
Medlem
Så det ebbade tydligen ut med tiden.
Citera
2024-04-15, 21:25
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Citat:
Ruth:
Men hemma i Sverige gick kärleken över till en vänskapsrelation.

– Vi har telefonkontakt och vi kommer att träffas lite också under sommaren och så där. Men vi är inte ett par längre, förklarar Ruth.

Vad var det som hände?

– Vi lever med olika faser i livet.

När hon ser tillbaka på upplevelsen gör hon det med värme.

Bengt:
När det var dags för Bengt Johansson att fatta sitt slutgiltiga beslut valde han att stanna på hotellet med Ruth Andersson. Även när de återvände till Sverige fortsatte de att umgås, men vid nyår tog det slut.

Vi är bara vänner i dag. Vi var i olika faser i livet, så det gick inte ihop på det viset. Jag har fått barnbarn som jag vill vara med så mycket som möjligt. Och hennes barnbarn är typ tio år och så där. Så det blir lite annorlunda, förklarar Bengt.

Han har däremot fått fina vänner från programmet.

https://www.expressen.se/noje/sa-gick-det-sen-for-deltagarna-i-hotell-romantik-pvsxa/
Citera
2024-04-15, 23:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Det är inte så lätt att få det att vara heller, för livet i Svedala är inte som på ett semesterhotell. Fina människor, och man får hoppas de finner någon.
Citera
2024-04-16, 00:15
Medlem
goseigens avatar
Sven-Erik och Atle var årets romantiker., v

https://www.expressen.se/noje/tva-incidenter-bakom-sven-eriks-avhopp-i-hotell-romantik/

– Någon gång måste vi män säga till en kvinna: ”Du jag gillar dig, jag är kåt på dig”, för annars får du aldrig ligga.

Romantiskt så det förslår...

Och sedan Atles snygga ragg. Har mannen ingen skam, och vilken människa tycker det var en romantisk inbjudan? Eva måste ha skrattat arslet av sig, eller tyckt synd om Atle. Och om det nu inte fungerade med Kiruna för en boråsare, varför skulle det fungera med Dalarna? Det är ändå 40 mil på vägarna.

Sven-Erik tror jag säkert hittar tjejer och damer, men det är nog mer kk än romantik. Sedan är det förstås inte fel att säga eller göra "plumpa" saker, men allt sådant måste komma från hjärtat och utan tanke. Och man behöver inte säga ord som kåt. De flesta plockar upp de där direkta signalerna ändå.

Ska man säga något mer är det väl att Sven-Erik framstår som en karriärist inom sälj, med föga djup.
Citera
2024-04-16, 15:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
https://www.expressen.se/noje/sa-gick-det-sen-for-deltagarna-i-hotell-romantik-pvsxa/

Du hade citerat från artikeln, vilket är meningen när man länkar låsta artiklar! Det är riktat till skribenten under dig och över mig.

Undrar varför folk drar den gamla klyschan om att vara i olika faser i livet. Det är ett uttryck för att det inte finns tillräckligt med kärlek och lust. Alla borde veta det men varför används det då? Är man på riktigt i olika faser i livet och drabbas av den stora kärleken ser man till att fasas samman och få det att fungera, då finns det inga ursäkter eller omöjliga faser. Det kan bara vara dem som aldrig träffat den stora kärleken i livet som använder den klyschan. Hur olika skulle Ruth och Bengt vara i livets faser om barnbarnen är nyfödda eller tio år gamla? Skitjournalistik.
Citera
2024-04-16, 16:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence

Undrar varför folk drar den gamla klyschan om att vara i olika faser i livet. Det är ett uttryck för att det inte finns tillräckligt med kärlek och lust. Alla borde veta det men varför används det då? Är man på riktigt i olika faser i livet och drabbas av den stora kärleken ser man till att fasas samman och få det att fungera, då finns det inga ursäkter eller omöjliga faser. Det kan bara vara dem som aldrig träffat den stora kärleken i livet som använder den klyschan. Hur olika skulle Ruth och Bengt vara i livets faser om barnbarnen är nyfödda eller tio år gamla? Skitjournalistik.

Man kan ju iofs säga såna klyschor för att man inte vill gå in på detalj med journalisterna.
Lättare att säga något undansvepande?
Citera
2024-04-16, 17:33
Medlem
Vilken kvinna var mest gilf under programmet?
Citera
2024-04-16, 18:20
Medlem
Bengt var smooth (lite väl) och gav ett sympatiskt intryck.
Trodde jag inte att han skulle se sig om, jo. Höll iaf stilen under veckan, men någon liten firre lurade nog i vassen kanske redan innan programmet spelades in. Ingen gammelgädda, han har andra preferenser.
TV-underhållning blir det iaf.
Anna var så betuttad i exgigolon med den beräknande blicken och det slappa draget runt munnen, att hon satsade hårt, och förlorade. Förstår inte, en livserfaren kvinna? Otippat tyckte hon att hans val var? Som någon skrev, mycket måste ha undgått kameralinsen när allt ljus var på ME med entourage.
Hånglade de upp varandra i något förråd?
Citera
2024-04-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marple007
Underbar säsong! Så härliga och intressanta människor.

Glad för de par som håller ihop men även de som förblev vänner.

Min favoritkvinna Åsa avslutade med Atle vilket glädjer mig. Det är nåt med honom som skaver…

Och ni som gör narr av deltagarna, vi som läser/skriver blir förhoppningsvis 65+ och kan lova att vi då kommer känna samma känslor som man gör när man är yngre.
Åldern har inget med känslor att göra.

Atle känns desperat på nått vis
Citera
2024-04-16, 19:06
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Bengt var smooth (lite väl) och gav ett sympatiskt intryck.
Trodde jag inte att han skulle se sig om, jo. Höll iaf stilen under veckan, men någon liten firre lurade nog i vassen kanske redan innan programmet spelades in. Ingen gammelgädda, han har andra preferenser.
TV-underhållning blir det iaf.
Anna var så betuttad i exgigolon med den beräknande blicken och det slappa draget runt munnen, att hon satsade hårt, och förlorade. Förstår inte, en livserfaren kvinna? Otippat tyckte hon att hans val var? Som någon skrev, mycket måste ha undgått kameralinsen när allt ljus var på ME med entourage.
Hånglade de upp varandra i något förråd?

Ja, Anna ska vara glad över att hon inte dög för den otäcka norrbaggen.
Tänk vad han kunde lura kvinnorna "att han var gullig".
Men när han försökte fånga in Eva, på efterfesten såg hon riktigt skeptisk ut.
Fasen vad pinsam han var.
Skönt att han inte bor i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in