2024-04-16, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Sociala konsekvenser ska vara proportionerliga. Den Kungsbackabo som vill veta vem chefen är kan gå ner till vattenhålet och fråga runt. Att förstöra hela hans liv + hans familjs liv för tafsande är helt oproportionerligt.

Så du menar att alla som fått sitt namn med asterisker i en tråd på FB, fått sina liv förstörda? Jag tror du överskattar FB´s genomslagskraft ganska rejält.
Citera
2024-04-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Jo det är ju det.
Men jag menar mer att man behöverninte outa honom eller cancel för livet bara.

Varför inte ? Han har tagit sig friheter. Du får det att låta som att detta är något han inte rår för eller kan kontrollera, vilket gör att vi förväntas acceptera eller ursäkta beteendet i all oändlighet och det aldrig upphör.
Citera
2024-04-16, 09:45
Medlem
Jag kollade med tingsrätten i Varberg nu. Men jag var nog för sen på bollen. De kan endast ge schema från dagens datum och framåt. Jag fick veckans schema från och med idag, och inget stämde in.
Citera
2024-04-16, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallandsbo
Jag kollade med tingsrätten i Varberg nu. Men jag var nog för sen på bollen. De kan endast ge schema från dagens datum och framåt. Jag fick veckans schema från och med idag, och inget stämde in.

Om du orkar kanske du kan kolla ifall du kan få åtalslistan för v 14 / 15, han borde rimligtvis finnas med på någon av dem.
Citera
2024-04-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Varför inte ? Han har tagit sig friheter. Du får det att låta som att detta är något han inte rår för eller kan kontrollera, vilket gör att vi förväntas acceptera eller ursäkta beteendet i all oändlighet och det aldrig upphör.

Men ett misstag full. Kom igen? Han har inte våldtagit henne och är inte pedofil.
Han borde få böter och samhällstjänst, men inte bli cancelad hela livet.
Däremot om han hade våldtagit henne eller slagit henne osv. Givetvis då.
Men det han har gjort går ju att förlåta, om det inte händer en gång till.
Tycker du är en sån som
Inte ger någon annan en chans. Men du själv vill säkert ha det om du gör något fel.
Folk som du dömmer folk som honom lika hårt som tex Anders med Engla. Varför?
Ett smek benen är inte lika farligt som att stycka någon och våldta, men det fattar inte du!
Citera
2024-04-16, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haltochkorkad
Nej. Veklingar ska tuktas.
I rest my case ....
Citera
2024-04-16, 10:41
Medlem
Citat:
Men ett misstag full. Kom igen? Han har inte våldtagit henne och är inte pedofil.
Tycker du är en sån som
Inte ger någon annan en chans. Men du själv vill säkert ha det om du gör något fel.
Ett smek benen är inte lika farligt som att stycka någon och våldta, men det fattar inte du!

Och du tycks inte förstå att så länge vi ser mellan fingrarna med just sånt här så kommer det aldrig upphöra. Men så har du kanske aldrig blivit antastad, ofredad eller trakasserad.
Citera
2024-04-16, 10:43
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Tycker du är en sån som

Att antasta sovande kvinnor är så nära våldtäkt du kan komma utan att det nödvändigtvis är våldtäkt, det avgörs av teknikaliteter. Knappast en fyllegrej när man fortsätter efteråt med nakenbilder på frugan och inviter till gruppsex.

En sån här person har hållt på så här hela livet, det är inte beteende som plötsligt börjar i 50-årsåldern.
Citera
2024-04-16, 10:53
Medlem
EnLitenkilles avatar
Fram med namnet!!
Citera
2024-04-16, 11:05
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallandsbo
Jag också. Gjorde mig ingenting. Så vad?

Hänt mig med. Misshandlade bögen. Skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att polisanmäla.

Tycker med folk hängs ut för skitgrejer här. Det skriks alltid efter namn, bilder och filmer i trådarna. Flashback har blivit något av Svensk Damtidning för WT.

(Och förmodligen har snubben i Kungsbacka knullat mer tjejer än va Fb-incels nånsin kan drömma om. Försvarar inte handlingen, men det sitter för många fetknoppar med colabottnar på Fb och tycker till)
Senast redigerad av Statsminister2030 2024-04-16 kl. 11:08.
Citera
2024-04-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Hänt mig med. Misshandlade bögen. Skulle aldrig i hela mitt liv få för mig att polisanmäla.

Tycker med folk hängs ut för skitgrejer här. Det skriks alltid efter namn, bilder och filmer i trådarna. Flashback har blivit något av Svensk Damtidning för WT.

bra
Citera
2024-04-16, 11:11
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
Att antasta sovande kvinnor är så nära våldtäkt du kan komma utan att det nödvändigtvis är våldtäkt, det avgörs av teknikaliteter. Knappast en fyllegrej när man fortsätter efteråt med nakenbilder på frugan och inviter till gruppsex.

En sån här person har hållt på så här hela livet, det är inte beteende som plötsligt börjar i 50-årsåldern.
Bara en stilla undran:
- Hur vet du det?
Är du lika dan som han som valsas runt här på FB, så du talar av egen erfarenhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in