Citat:
Ursprungligen postat av
Rastapunx
Hej!
Först tänker jag att dosen är alldeles för hög. 5mg är mycket och du blir hög av det.
Vad använder du det för?
Dosen borde ligga på en tiondel av det du tar. Minst.
Bra du börjat dosera mindre.
Allt du upplever är naturligt vid dina rätt extrema doser.
Minska mängden och kontakta din läkare och fråga om du har fått rätt dos.
Har du fler frågor kan du posta här eller skicka pm.
Lycka till!
Hej! Tack för svar, är de verkligen så? Alltså att 5mg är mycket? Jag har fått uppfattningen om att röka en, typ ger dig 50mg thc och de då verkar höga som holkar, och då har jag tänkt att 25mg kanske vore en bra, lämplig dosering eftersom jag enbart har den för smärta.
Har också hört att thc ska vara bra för mycket annat? Som sociala sammanhang, ångestlindring, ger bättre sömn, osv? Stämmer det eller är de mycket myter? Och även fast man även har grava insomnia problem tex, så är ingen högre dos än 25mg rent thc att föredra? För att lindra detta?
Nu är jag inte insatt i detta som du kanske märker. Men enl mina bekanta så är en ganska så normal dos rent 25mg thc och jag har ju mina dilemman satt säga med värken. Jag har då dessa bekanta som tipsat om detta, och att de skulle eventuellt göra nytta för mig med mina skador, dvs värk efter den grova olyckan som krossade mina ben, och en del i rygg. Har även problem med axlar. Jag har lyckats frångått höga doser olika morfinpreparat till medicinskt cannabis tack vare den dosen.
Men har varit orolig för min tillfälliga nedsatt kognitiva förmåga. Typ motorik, såna logiska lösningar har inte fungerat. Minnet, yrsel. Nu har dock de börjat blivit till de bättre än för ca 2-3 veckor sedan. Om detta är pga något annat, eller om detta är normalt för thc, och om så är fallet är det som jag upplever de? Och att de stämmer att dessa ”bieffekter” eller vad man ska kalla det, att de övergår tillslut till mer normalt tillstånd?
Tar jag ca 10 droppar/tillfälle så får jag tillbaka dessa symtom som ovan. Men har droppat till 5 droppar/tillfälle och fler tillfällen istället och då har detta minskat avsevärt. Kan de vara såna effekter som kommer om man intar för stor dos på en gång? Normalt med andra ord?
Tusen tack för du tar dig tiden o svara

uppskattas när man är grön med detta.
Naturligtvis något jag ska ta med min läkare vid nästa uppföljning om det inte upphör då övertid.