Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-16, 15:25
  #5077
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Om jag röker blir jag mer hög om jag röker mycket direkt, eller om jag börjar med lite mindre och sen ökar?
D.v.s vad är mest "kostnadseffektivt"?
Min erfarenhet är att nivån jag "går in" på blir nästan som ett tak som kräver att jag typ dubblar min startnivå för att uppnå, men stämmer det?

OBS inga "börja långsamt för du är nybörjare" eller så, jag har överdoserat på haschkakor och spytt och blivit blind. Att röka är en barnlek i jämförelse och även den enda gången jag rökte på tok för mycket och spydde så mådde jag helt okej efter en kvar. Så jag är inte orolig för att röka för mycket, jag vill mest bara veta om det är viktigt att börja starkt som jag känner eller om jag bara har ett jävla pundar-mindset och alltid vill bli så hög att jag knappt kan stå?

Mycket på en gång. Röker jag en fet är jag nykter inom en timme. För dig borde det hålla minst två. Men det behövs viss mängd för att ta upp en till viss nivå. Så det är bara ösa på vad du pallar och vad din plånbok pallar. Sen när du känner att det är bra lägger du bort den så har du den så du kan fylla på lite när du känner för det.


Citat:
Ursprungligen postat av yourlocalmom
Hur farligt är det att ta 10 bloss ? Stel fråga men vill ändå ha svar. Inte jag själv som rökt på utan en vän som jag oroar mig för att det ska eskalera ?
Det är ingen skillnad på om din vän tar 10 bloss cannabis eller 10 bloss heroin. Gillar man det så gillar man det och fortsätter man så är det ens egna aktiva val. Det är bara större risk att man gillar heroin och gör det igen, och igen och igen. Samtidigt är det många som blir illamående och inte vill göra det igen. Det tar många gånger innan du gör det till en vana varje gång är ett medvetet beslut. Folk får det att låta som det är lätt att bli beroende. Det är skillnad på bruk och missbruk, bara kolla på alkohol som är så integrerat i vårt samhälle.
Drogmissbruk kommer ofta av att man råkar göra det en vecka is sträck, sen hade det plötsligt gått två veckor sen en månad. Gillar man något handlar det om självkontroll.
__________________
Senast redigerad av Kalsongbatong 2024-03-16 kl. 15:32.
Citera
2024-03-20, 19:53
  #5078
Medlem
Ursäkta nybörjar fråga:
Hur är medicinsk cannabis? Vad har man att förvänta sig? Effekt satt säga.
Hur är det doseringsmässigt på medicinskt ska man försöka få till 25mg thc i dosering. Är det en någorlunda normal dos? Inte rus syfte alltså.

Är det precis som effekten från röka? Ser dom eventuell skillnad i det vid tex UP om man alltså använt sig utav medicinskt eller rökt.

Samt, hur längre ligger det i om man tex säger medicinskt cannabis 25mg thc. Hur länge skulle de sitta kvar?
Citera
2024-04-01, 12:21
  #5079
Medlem
Crapmagics avatar
Jag har hittat en glömd burk med "Sana Hemp Juice" i förrådet, utgångsdatum är 2019

Dör jag ifall jag skulle återuppta denna burk 5 år försent?
Hur mycket tror ni att just CBDA har försämrats 5 år efter utgångsdatum?
Citera
2024-04-05, 23:27
  #5080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZLAKOWSKI
Ja, det brinner tillräckligt bra, ta typ 2-3 buds och klipp ner dom fint så blir det ca 0,2 gram
Fan det är sant 🌵
Citera
2024-04-15, 20:30
  #5081
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
Sitter och röker nu, jag skulle beskriva känslan som... Ah alltså det är så jävla härligt, jag sitter och ser på Jake Paul vs Tommy Fury, vi har en svensk snubbe med i eventet, nån Baloo Jack The Ripper. SVERIGE!!! Fast gräs gör en inte patriotisk direkt, snarare tvärtom. Sedan min ungdom så har jag varit väldigt höger politiskt och ansett att en nation måste vara homogen och att den vita rasen måste bevaras osv. Men cannabis har visat mig att det är inte riktigt så, vi kan alla bara röka gräs tillsammans och ta det lugnt. Sen när man röker gräs så kan minnet bli ganska påverkat. Man glömmer vad man snackar om osv. Nu tog Baloo ett slag rakt i ansiktet!
Det låter som om att man borde hålla sig borta från sociala medier när man rökt. Om man inte vill bli av med alla sin vänner och bekanta och avstängd på obestämd tid.
Citera
2024-04-15, 20:34
  #5082
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
Mycket på en gång. Röker jag en fet är jag nykter inom en timme. För dig borde det hålla minst två. Men det behövs viss mängd för att ta upp en till viss nivå. Så det är bara ösa på vad du pallar och vad din plånbok pallar. Sen när du känner att det är bra lägger du bort den så har du den så du kan fylla på lite när du känner för det.
Kan man fortsätta och "fylla på" sen, som med alkohol. Om man börjar nyktra till efter att ha druckit whisky så är det ju bara att dricks lite mer så håller man igång ett tag till. Funkar det likadant med cannabis?
Citera
2024-04-18, 07:39
  #5083
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Kan man fortsätta och "fylla på" sen, som med alkohol. Om man börjar nyktra till efter att ha druckit whisky så är det ju bara att dricks lite mer så håller man igång ett tag till. Funkar det likadant med cannabis?
Det går alldeles utmärkt att fylla på.
Citera
2024-04-18, 15:26
  #5084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoboy15
Ursäkta nybörjar fråga:
Hur är medicinsk cannabis? Vad har man att förvänta sig? Effekt satt säga.
Hur är det doseringsmässigt på medicinskt ska man försöka få till 25mg thc i dosering. Är det en någorlunda normal dos? Inte rus syfte alltså.

Är det precis som effekten från röka? Ser dom eventuell skillnad i det vid tex UP om man alltså använt sig utav medicinskt eller rökt.

Samt, hur längre ligger det i om man tex säger medicinskt cannabis 25mg thc. Hur länge skulle de sitta kvar?

Kan någon ge inputs på mina frågor?

Är de någon som upplever typ försämrad kognitiv förmåga/samt minnesproblem o lite yrsel? Är detta något relaterat till cannabis? Som någon påträffat även vid låga doser? Eller är de någon slags ”insättningssymtom”? Nu pratar jag om medicinsk cannabis av droppar man kan få utskrivet.

Jag upplever att dessa symtom blir mindre om jag intar föda i samband med dropparna, och jag måste ta små microdoser för att inte få samma symtom och fylla på flera ggr under dagen.

Stort tack.
Citera
2024-04-18, 17:29
  #5085
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoboy15
Ursäkta nybörjar fråga:
Hur är medicinsk cannabis? Vad har man att förvänta sig? Effekt satt säga.
Hur är det doseringsmässigt på medicinskt ska man försöka få till 25mg thc i dosering. Är det en någorlunda normal dos? Inte rus syfte alltså.

Är det precis som effekten från röka? Ser dom eventuell skillnad i det vid tex UP om man alltså använt sig utav medicinskt eller rökt.

Samt, hur längre ligger det i om man tex säger medicinskt cannabis 25mg thc. Hur länge skulle de sitta kvar?

Citat:
Ursprungligen postat av Testoboy15
Kan någon ge inputs på mina frågor?

Är de någon som upplever typ försämrad kognitiv förmåga/samt minnesproblem o lite yrsel? Är detta något relaterat till cannabis? Som någon påträffat även vid låga doser? Eller är de någon slags ”insättningssymtom”? Nu pratar jag om medicinsk cannabis av droppar man kan få utskrivet.

Jag upplever att dessa symtom blir mindre om jag intar föda i samband med dropparna, och jag måste ta små microdoser för att inte få samma symtom och fylla på flera ggr under dagen.

Stort tack.
Hej!

Först tänker jag att dosen är alldeles för hög. 5mg är mycket och du blir hög av det.

Vad använder du det för?
Dosen borde ligga på en tiondel av det du tar. Minst.

Bra du börjat dosera mindre.

Allt du upplever är naturligt vid dina rätt extrema doser.

Minska mängden och kontakta din läkare och fråga om du har fått rätt dos.

Har du fler frågor kan du posta här eller skicka pm.

Lycka till!
Citera
2024-04-18, 21:21
  #5086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Hej!

Först tänker jag att dosen är alldeles för hög. 5mg är mycket och du blir hög av det.

Vad använder du det för?
Dosen borde ligga på en tiondel av det du tar. Minst.

Bra du börjat dosera mindre.

Allt du upplever är naturligt vid dina rätt extrema doser.

Minska mängden och kontakta din läkare och fråga om du har fått rätt dos.

Har du fler frågor kan du posta här eller skicka pm.

Lycka till!

Hej! Tack för svar, är de verkligen så? Alltså att 5mg är mycket? Jag har fått uppfattningen om att röka en, typ ger dig 50mg thc och de då verkar höga som holkar, och då har jag tänkt att 25mg kanske vore en bra, lämplig dosering eftersom jag enbart har den för smärta.

Har också hört att thc ska vara bra för mycket annat? Som sociala sammanhang, ångestlindring, ger bättre sömn, osv? Stämmer det eller är de mycket myter? Och även fast man även har grava insomnia problem tex, så är ingen högre dos än 25mg rent thc att föredra? För att lindra detta?

Nu är jag inte insatt i detta som du kanske märker. Men enl mina bekanta så är en ganska så normal dos rent 25mg thc och jag har ju mina dilemman satt säga med värken. Jag har då dessa bekanta som tipsat om detta, och att de skulle eventuellt göra nytta för mig med mina skador, dvs värk efter den grova olyckan som krossade mina ben, och en del i rygg. Har även problem med axlar. Jag har lyckats frångått höga doser olika morfinpreparat till medicinskt cannabis tack vare den dosen.

Men har varit orolig för min tillfälliga nedsatt kognitiva förmåga. Typ motorik, såna logiska lösningar har inte fungerat. Minnet, yrsel. Nu har dock de börjat blivit till de bättre än för ca 2-3 veckor sedan. Om detta är pga något annat, eller om detta är normalt för thc, och om så är fallet är det som jag upplever de? Och att de stämmer att dessa ”bieffekter” eller vad man ska kalla det, att de övergår tillslut till mer normalt tillstånd?

Tar jag ca 10 droppar/tillfälle så får jag tillbaka dessa symtom som ovan. Men har droppat till 5 droppar/tillfälle och fler tillfällen istället och då har detta minskat avsevärt. Kan de vara såna effekter som kommer om man intar för stor dos på en gång? Normalt med andra ord?

Tusen tack för du tar dig tiden o svara uppskattas när man är grön med detta.

Naturligtvis något jag ska ta med min läkare vid nästa uppföljning om det inte upphör då övertid.
Citera
2024-04-18, 21:44
  #5087
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoboy15
Hej! Tack för svar, är de verkligen så? Alltså att 5mg är mycket? Jag har fått uppfattningen om att röka en, typ ger dig 50mg thc och de då verkar höga som holkar, och då har jag tänkt att 25mg kanske vore en bra, lämplig dosering eftersom jag enbart har den för smärta.

Har också hört att thc ska vara bra för mycket annat? Som sociala sammanhang, ångestlindring, ger bättre sömn, osv? Stämmer det eller är de mycket myter? Och även fast man även har grava insomnia problem tex, så är ingen högre dos än 25mg rent thc att föredra? För att lindra detta?

Nu är jag inte insatt i detta som du kanske märker. Men enl mina bekanta så är en ganska så normal dos rent 25mg thc och jag har ju mina dilemman satt säga med värken. Jag har då dessa bekanta som tipsat om detta, och att de skulle eventuellt göra nytta för mig med mina skador, dvs värk efter den grova olyckan som krossade mina ben, och en del i rygg. Har även problem med axlar. Jag har lyckats frångått höga doser olika morfinpreparat till medicinskt cannabis tack vare den dosen.

Men har varit orolig för min tillfälliga nedsatt kognitiva förmåga. Typ motorik, såna logiska lösningar har inte fungerat. Minnet, yrsel. Nu har dock de börjat blivit till de bättre än för ca 2-3 veckor sedan. Om detta är pga något annat, eller om detta är normalt för thc, och om så är fallet är det som jag upplever de? Och att de stämmer att dessa ”bieffekter” eller vad man ska kalla det, att de övergår tillslut till mer normalt tillstånd?

Tar jag ca 10 droppar/tillfälle så får jag tillbaka dessa symtom som ovan. Men har droppat till 5 droppar/tillfälle och fler tillfällen istället och då har detta minskat avsevärt. Kan de vara såna effekter som kommer om man intar för stor dos på en gång? Normalt med andra ord?

Tusen tack för du tar dig tiden o svara uppskattas när man är grön med detta.

Naturligtvis något jag ska ta med min läkare vid nästa uppföljning om det inte upphör då övertid.
En enkel googling gav mig detta:
5 - 10 mg THC: a common range for casual consumers. 10 - 50 mg THC: considered strong for beginners.*50 mg THC and above: considered very strong and typically reserved for medical patients and daily consumers with established THC tolerance.

Det stämmer det du hört. Men skulle rekommendera CBD med för att balansera THC.

Det kognitiva är för du är hög och är inget farligt. När dina receptorer och din hjärna lärt sig så kommer du njuta av det. Du vill inte ha mindre utskrivet men ta mindre och känn efter och öka om du behöver det.
Ju mer dina receptorer lär sig dess mindre behöver du.

Man blir inte dum av cannabis. Tvärtom.

Lycka till med din smärta 🙏❤️
Citera
2024-04-18, 22:14
  #5088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
En enkel googling gav mig detta:
5 - 10 mg THC: a common range for casual consumers. 10 - 50 mg THC: considered strong for beginners.*50 mg THC and above: considered very strong and typically reserved for medical patients and daily consumers with established THC tolerance.

Det stämmer det du hört. Men skulle rekommendera CBD med för att balansera THC.

Det kognitiva är för du är hög och är inget farligt. När dina receptorer och din hjärna lärt sig så kommer du njuta av det. Du vill inte ha mindre utskrivet men ta mindre och känn efter och öka om du behöver det.
Ju mer dina receptorer lär sig dess mindre behöver du.

Man blir inte dum av cannabis. Tvärtom.

Lycka till med din smärta 🙏❤️

Tackar ödmjukast att du tar dig tiden att svara!
Jo jag balanserar upp det med cbd olja. Men samma även där? När jag intagit för stor dos, har jag sänkt även då inkl med cbd. Mindre även på cbd men fler tillfällen.
Om jag räknat rätt, så har jag ca 25mg thc och ca 200mg cbd.

Men en sista fråga i detta då, så upplever jag ändå god effekt för smärtan i dessa doser så jag vill definitivt inte upp i de avseende. Men, kan man försöka göra så man kryssar mer mediciner o väga upp det med mer thc ? Som jag frågade ovan, att jag även hört att thc kan förbättra sömn, ångest osv, ska detta uppnås av min dos redan? Eller är det något som jag kan diskutera med min läkare tror du? Alltså kanske att få bort någon sömn medicin, eller lägre dos inderal eller vad de nu kan vara till högre dos thc, eller är de inte motiveringsbart?

Denna behandlingmetod har givit tillbaka mig livsglädje tack vare smärtan, och att jag dessutom klarat mig fint utan höga doser morfin. Men kan man reagera så bra så att man även kan kryssa fler mediciner är väl de positivt tänker jag? Eller tänker jag fel där och att jag ska vara ”nöjd” med befintlig dos? För jag vet ju att vissa läkare kan ju bli arga med om man försöker dividera om högre dos på vissa preparat men jag är grön med cbd & thc därav frågorna 🙏

Är detta också snabbverkande? Eller något man måste ta kontinuerligt? Jag tänker på en typ ”vid behov” dos? Men de kanske man inte kan göra med sådana här preparat? Jag tänker som tex morfin så har du ju både snabb & långtidsverkande, där du kan ha ett tillägg ”vid behov” av snabbverkande utöver de stående intagen.

Tackar hjärtligt 🙏🙏❤️
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback