"Israeli Minister of Defense Yoav Gallant told Defense Secretary Lloyd Austin Sunday that Israel has no choice but to respond to the unprecedented missile and drone attack launched by Iran over the weekend, a U.S. official and another source briefed on the call told Axios."
Jag ser inte dig som en seriös användare.
Men för mig verkar nedslagen styrkta. Vi vet också om aktiviteterna på FB många gånger handlar om andra saker.
Nedslag är styrkta men inte var och om de gjorde nån skada. Väntar fortfarande på satellitbilder som visar skador. Att du nöjer dig med dessa YT klipp som bevis för att nedslagen träffade där de skulle, visar på hur oseriös du är.
Dessa detonerade inte i öknen. Snart får du också veta.
Hur länge ska du leva i självförnekelse att alla skrattar åt Iran och dig? Attacken var det största fiaskot sen Iran råkade skjuta ner sitt egna passagerarplan.
Iran försöker nu få det att framstå som att attacken natten mot söndag mest var en kraftfull markering, som inte var avsedd att egentligen orsaka så mycket skada.
Det känns som en efterhandskonstruktion. Detta var ett massivt anfall, tro inget annat, med landets viktigaste offensiva vapensystem, ballistiska robotar, kryssningsrobotar, drönare.
När Ryssland inledde sin invasion av Ukraina den 24 februari 2022 så satte ryssarna in mellan 160 och 200 missiler, både ballistiska- och kryssningsmissiler.
Iran anföll Israel med 30 kryssningsrobotar, 120 ballistiska missiler och 170 drönare. Det är på ungefär samma nivå.
Nja, det har dock gett Israel möjlighet att förhandla med USA att lätta upp på kritiken ang Palestina, så de får mer utrymme att göra vad som behövs där. Det är jättebra i sig ju. Och om Iran åter igen skulle få för sig att göra något dumt, kommer USA och Israel ha fullständig moralisk rätt att göra vad som behövs med Iran också.
Detta innebär att Iran nog bara kommer att kunna titta på och inte göra något framöver. Ja, om inte Israel skiter i det blå skåpet och raserar alla fördelarna nu bara.
Ja, min tanke är att det beslutet ger ett litet plus i kanten för Israel inför fortsättningen. Både hos Biden och hos kritiker i andra länder. Jag räknar med att de ändå genomför rensningen av Rafah efter en förmodad motattack på Iran, men det vore liksom "lite väl" med båda grejerna på en gång. Kanske måste de dessutom pausa i Gaza och fokusera på Iran ett tag.
Och om jag känner israelerna rätt lär de skita i det blå skåpet med besked i vilket fall som helst.
"Ragear" de mot Iran kommer de nog ändå få fullt upp på många fronter. Men skönt för folket i Rafah, en liten vila i helvetet.
Mm, absolut. Ska man vara cynisk är det dessutom bäst för dem politiskt att göra en paus i Gaza om de bestämmer sig för att slå tillbaka mot Iran. Det är ju ett antal ledare nu som ber Israel att inte eskalera.