2024-04-19, 08:38
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Israel använder sig av precisionsvapen för att slå mot Hamas men det är omöjligt att undvika civila dödsoffer när Hamas gömmer sig bland civila och använder civila som mänskliga sköldar.

Det är Hamas som bär ansvaret - det var de som utförde attacken den 7:a Oktober.
Precis som Israel bär ansvaret för "kriget" mot Iran. De attackerade ju en iransk konsulatbyggnad i Damaskus, dödade 16 personer, helt i strid med internationell lag.

https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_bombing_of_the_Iranian_embassy_in_Damascus

Har svårt att de här explosionerna är svaret från Israel. På SR Ekot i morse sa de att det handlade om tre drönare och det verkar väl lite väl tamt för att vara Israel? De brukar ha som policy att alltid svara hårdare än det sätt de attackerades på.
2024-04-19, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Det kostade Israel och allierade två miljarder dollar att stoppa Irans attack. Vilket ju verkar väldigt onödigt spenderade resurser om den nu var så dålig att den inte skulle ha träffat något. De måste tro stenhårt på att det inte var en liten demonstration utan allt vad Iran hade för det lär inte vara hållbart att göra regelbundet.

jag undrar om det räcker med 2 miljarder usd?

" $5.2bn to replenish the Iron Dome, David's Sling and Iron Beam defence systems (which repelled the Iranian attack on 13 April),
2024-04-19, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Nej det gjorde dom inte dom sköt inte ner en enda

Iran kallas Israels fullskaliga anfall pinsamt. Inte en enda missil eller drönare nådde sitt mål.
2024-04-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Gaza är ett fängelse som styrs av Israel. Det finns ingen incesteringdpotential i det. Bara långsam död.

Israel måste sanktioneras på samma sätt som Ryssland blir idag. De är massmördare.
Det känns som att alla pro-palestinier "glömmer av" att även Egypten blockerar sin gräns mot Gaza; det är inte bara Israel.
2024-04-19, 08:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Fattar ju att du inte har egna barn eller ens någon närstående alls pågrund av din autism och äckliga personlighet.

tror du är van vid att ha fel, men väredlösa människor får räkna sina fel antar jag, då kan de ju vara "bäst" på något.
1, jag har en son
2, jag är gift
3, jag har inte någon autism diganos.
4, det är ju subjektivt, men jag har aldrig hört det innan.

ska vi säga 3,5 poäng?

Citat:
Men jag hoppas att du drabbas av cancer i käften som en biprodukt av dina äckliga åsikter din råtta. Säg detta i verkligheten till någon i Sverige så kommer du få smaka.

det är inte jag som säger det, utan humanitär rätt. så det är snarare Sverige som säger det, vi har ju ratificerat i princip varende internationellt avtal som existerat där vi kunnat vara part.
2024-04-19, 08:48
Medlem
Iran är inga man vill bråka med. Israel borde tagga ner.
2024-04-19, 08:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Likförbannat avfyrar Israel missiler in i dessa folkrika områden. Byt skiva någon gång, ni har kört samma talkpoints i flera decennier.

Det är Israel som bär ansvaret för var de bombar, inte Hamas.

Det stämmer inte. Gaza har använts som avfyrningsplats för 10`000 tals misiler de de senaste 20åren. det finns ingen plats i gaza som hjälpligen kan undtas från att vara ett militärt mål, att ett fåtal civila dött i samband det är i enlighet med humaitär rätt, inte i strid mot.
2024-04-19, 08:49
Medlem
lyktstolpes avatar
Iran svarar inte, de gör de nog rätt i för mullorna hade inte blivit långvariga.

Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Iran kallas Israels fullskaliga anfall pinsamt. Inte en enda missil eller drönare nådde sitt mål.

Iran o Ryzzland samma skrot och korn där trollfabrikerna går på högvarv.
2024-04-19, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Iran vill verkligen inte attackera Israel igen och väljer därför att förneka att något hänt.

Även Israel är tysta om vad som faktiskt hänt. Kan handla om att man helt enkelt har utfört en mindre attack för att visa Iran sin förmåga i avskräckningssyfte samtidigt som man testar det iranska luftförsvaret.

Men svårt att säga vad som egentligen hänt. Verkar som att USA iaf bekräftat att en attack skett och att obemannat flyg använts.

Vi får väl se om vi blir något klokare under dagen..

Om något sånt händer så går det inte att förneka.
2024-04-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourni
Likförbannat avfyrar Israel missiler in i dessa folkrika områden. Byt skiva någon gång, ni har kört samma talkpoints i flera decennier.

Det är Israel som bär ansvaret för var de bombar, inte Hamas.

Du verlar glömma bort Hamas terrorattack den 7 oktober
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Iran är inga man vill bråka med. Israel borde tagga ner.

Israel har en skyldighet att skydda sina gränser och sina medborgare, den skyldigheten trumfar Irans existens. eskaleringen styr iran över, antigen genom att backa, eller att teheran förvandlas till aska.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Precis som Israel bär ansvaret för "kriget" mot Iran. De attackerade ju en iransk konsulatbyggnad i Damaskus, dödade 16 personer, helt i strid med internationell lag.

https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_bombing_of_the_Iranian_embassy_in_Damascus

Struntprat.

Iran har attackerat Israel under många år genom proxys så som Hamas och Hizbollah osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in