2024-04-15, 14:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det är nämligen så att det ännu inte presenterats något förundersökningsprotokoll.
Så det går inte att dra några säkra slutsatser.

Tack men jag har inte dragit någon säker slutsats. Istället så pekar väl det mesta just nu på att det inte handlar om ett mord?

Den unge mannen är väl istället misstänkt för grovt narkotikabrott?
Citera
2024-04-15, 15:03
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack men jag har inte dragit någon säker slutsats. Istället så pekar väl det mesta just nu på att det inte handlar om ett mord?

Den unge mannen är väl istället misstänkt för grovt narkotikabrott?

Vi vet inte vad omständigheterna pekar på eftersom utredningen inte är klar.
Det enda vi vet är att åklagaren inte för tillfället anser sig ha tillräcklig bevisning för häktning annat än för grovt narkotikabrott.

Om det är hela misstanken får vi veta när stämningsansökan kommer.
Citera
2024-04-15, 15:21
Medlem
Osguts avatar
Det här ska bli intressant att följa. Jag skulle inte bli förvånad om det presumtiva, grova narkotikabrott som GM är misstänkt för, har kopplingar till nätverksmiljön. GM verkar ha haft missbruksproblematik och kanske behövt lösa eventuella skulder genom att sälja/förvara en större mängd narkotika åt nätverk X.
Citera
2024-04-15, 15:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osgut
Det här ska bli intressant att följa. Jag skulle inte bli förvånad om det presumtiva, grova narkotikabrott som GM är misstänkt för, har kopplingar till nätverksmiljön. GM verkar ha haft missbruksproblematik och kanske behövt lösa eventuella skulder genom att sälja/förvara en större mängd narkotika åt nätverk X.

Ja det där låter spännande och intressant på pappret. Vet du om också kvinnan använde narkotika?
Citera
2024-04-15, 20:53
Medlem
Osguts avatar
Citat:
Ja det där låter spännande och intressant på pappret. Vet du om också kvinnan använde narkotika?

Om jag minns rätt så pekade mycket på det. GM hade ett gäng narkotikadomar på sig inkl en drograttfylla. Om jag minns rätt så var det kokain, cannabis och tramadol som det rörde sig om.
Citera
2024-04-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Vi vet inte vad omständigheterna pekar på eftersom utredningen inte är klar.
Det enda vi vet är att åklagaren inte för tillfället anser sig ha tillräcklig bevisning för häktning annat än för grovt narkotikabrott.

Om det är hela misstanken får vi veta när stämningsansökan kommer.
Vad är det som inte är klart i utredningen menar du? Stämningsansökan inkom till Södertörns Tingsrätt 2024-03-29. Grovt narkotikabrott, drygt 10 kg cannabis och knappt 10 kg amfetamin. Huvudförhandling hölls 2024-04-10 kl 13-15.

Citat:
Ursprungligen postat av Osgut
Det du skriver om skulder verkar troligt. Av chatthistorik framgår att någon skrivit till den tilltalade att "du ska ge oss 1,8 miljoner innan veckan e slut". Avsändaren, som förekommer med aliasen "Golden Tabaccco" och "Golden OFFLINE", har ett mobilnummer som börjar med +90 (Turkiet).

Den tilltalade har även chattat med någon med telefonnummer som börjar med +357 (Cypern).

Citat:
Skummade delar av den tilltalades chathistorik. Den tilltalades språkbruk och stavning är undermålig, för att uttrycka sig milt. Såg inget som tyder inget på att hon använde droger. Tvärtom, hon ifrågasätter hans missbruk, avskyr att han bråkar och att han har tinder och någon "sex-app" i sin telefon, medan hon vill skaffa barn med honom. Hon verkar ha flyttat till sin mamma för att få lite ro i sitt liv. Hans tolkning av att hon flyttat, verkar vara att hon varit otrogen, något som troligen inte alls stämmer.
Citera
2024-04-15, 21:42
Medlem
Har väldigt dålig koll på vad som krävs för att överdosera den typen av knark men det som nämns i åtalet tyder väl kanske inte på överdos direkt, än mindre i kombination med den sms-växling de två hade med varandra. Hennes tidigare domar var väl ”endast” alkohol-relaterade om jag minns rätt.

Edit: var det även blodfläckar i sängen på en av bilderna?
Citera
2024-04-15, 21:54
Medlem
Osguts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Vad är det som inte är klart i utredningen menar du? Stämningsansökan inkom till Södertörns Tingsrätt 2024-03-29. Grovt narkotikabrott, drygt 10 kg cannabis och knappt 10 kg amfetamin. Huvudförhandling hölls 2024-04-10 kl 13-15.

Det du skriver om skulder verkar troligt. Av chatthistorik framgår att någon skrivit till den tilltalade att "du ska ge oss 1,8 miljoner innan veckan e slut". Avsändaren, som förekommer med aliasen "Golden Tabaccco" och "Golden OFFLINE", har ett mobilnummer som börjar med +90 (Turkiet).

Den tilltalade har även chattat med någon med telefonnummer som börjar med +357 (Cypern).

Ok, det är inget jag tagit del av men tack för att du delar med dig. Om aliaset är kopplat till Turkiet och summan 1,8 miljoner nämns som skuld så verkar han sitta risigt till. Det ska bli intressant att ta del av FUP:en. GM verkar ha ställt till det ordentligt och verkar ha en ljusare framtid på insidan än på utsidan, dessvärre.
Citera
2024-04-15, 22:29
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

Å fan, det var snabba ryck.
Det är inte så att du sitter på en FUP som du kan dela?

Avskrev man kvinnans död som naturlig?
Citera
2024-04-16, 01:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekanp
Har väldigt dålig koll på vad som krävs för att överdosera den typen av knark men det som nämns i åtalet tyder väl kanske inte på överdos direkt, än mindre i kombination med den sms-växling de två hade med varandra. Hennes tidigare domar var väl ”endast” alkohol-relaterade om jag minns rätt.

Om nu det här fallet inte handlar om ett misstänkt mord längre så finns det väl inte så många alternativ kvar att välja på förutom sjukdom, suicid, överdos eller olycksfall?
Citera
2024-04-17, 21:59
Medlem
5 år för grovt narkotikabrott.
Citera
2024-04-17, 22:23
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frede1610
5 år för grovt narkotikabrott.

Det saknas helt uppgift om flickvännens död. Är det någon som vet vad dödsorsaken var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in