2024-04-15, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartnorrlanning
Nu är deklarationen för bumbi uppdaterat på ratsit.

Skriver följande så ni slipper köpa
Ålder 37
Inkomstår 2023
Lönerankning 660
Betalningsanmärkning Ja
Lön 97 300kr
Kapital -292kr

Förra året stod det en lön på 134 280kr kapital -1kr

Wow ja det ser ju inte så rätt ut kanske 🤭 Alltså hur länge ska hon komma undan med detta!!??? 🤯 Jag borde själv ha skitit i och deklarera skatten från OF när det verkar gå hur bra som helt utan så 🙏
2024-04-15, 14:07
Medlem
Gjort ett Instagram konto med hela konversationen nu!!

EmelieBumbiFans !! 😂
2024-04-15, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Exakt, hon förpestar tillvaron för hela sin omgivning och jag lider med den personal som skulle behöva ta hand om henne.

Var nog bättre förr i tiden när sådana som Dumbi blev omyndigförklarade och inlåsta på institution.

Det finns ju olika LSS-insatser och även insatser i det egna ”vanliga” hemmet t ex. Och har hon t ex IF som någon påstår så tillhör hon en personkrets. Men LSS är ju en rättighetslag och insatserna bygger på frivillighet från individens sida, precis som godmanskap. Och det räcker liksom inte för henne … hon är långt förbi det stadiet där en person som stöd kan putta in henne på en okej väg. Förvaltarskap är ju en tvingande åtgärd typ och ett steg åt rätt håll men inte heller det tillrådligt. Tvångsvård är ju extremt och bör tas till i just extrema undantagsfall men alltså viss tänker man tanken …
2024-04-15, 14:15
Medlem
Hon gjorde ett tappert försök att få folk att skicka pengar.
20+20kr fick hon in innan hon gav upp och blev nedstämd. Endå starkt att va spelfri och tiggfri i nästan två dagar.
2024-04-15, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Soffanloppan
Du är väl ironisk hoppas jag?

Hennes lives går ENBART ut på att lura av folk pengar! Är det inte till spel så är det utpressning om att hon ska dö av svält om ingen swishar.

För 5 minuter sen: "Finns det nån som har ett hjärta och kan låna ut 3000 kr? Jag har inte ätit på 3 veckor. Känts som jag skulle somna in och har mått jättedåligt! Det enda jag ätit är panpizz... Nej, nudlar och havregryn. Jag har också köpt festis istället för den dagliga energidrycken! Och igår fick jag 200 som jag köpte chips och potatissallad för. Man hjälper ju nån som försöker komma på fötter. Eller hur? Förut var det en kvinna som gav mig 4000 som jag inte behövde betala tillbaka... Konstpaus... HON var minsann snäll!"

Att hon gjort precis så här i cykler senaste 4 åren glömmer hon att nämna. Att hon inte kan betala tillbaka några 3000 den 19 maj pga förvaltare glömmer hon också berätta. Att hon prioriterar dagliga energidrycker och chips/marabou istället för riktig mat kan väl ändå inte var nån annans fel? Att hon dessutom får in flera hundra dagligen och pratar om svält är så sjukt att man smäller av! HON lämpar över samvete på sina följare som ska ta av sina pengar i precis ALLA sammanhang, fast hon överhuvudtaget inte nånsin varit i närheten av svält. Hon ljuger och manipulerar. Hon glufsar i sig bakpotatisar och pizzor och köper smink och hårfärg MEN LÅTSAS SVÄLTA!! I en oändlig loop. Den här veckan spelar hon inte (offentligt) pga att beslutet om förvaltare ska tas och hon tror hon kan komma undan genom att ljuga för överförmyndaren ytterligare en gång! Inget annat! Detta samtidigt som hon hånfullt snackar om sina undangömda utländska konton som skv "inte kommer hitta" där hon fått in EN HALV MILJON i svarta pengar, parallellt med statliga bidrag!! Kom igen!

Ja lite ironi var det ju faktiskt men hoppades väl hon skulle klara av liiiite längre denna gång men nej så blev det inte! 😭🤭

Ja såhär går det när de la ner ”tokigahusen” på 80:talet och idag bor dessa galna människor mitt bland oss istället, utan något stöd eller skydd till dem, men mest till oss andra i samhället. Och nu har de flyttat sig även till internet. Sjukt!
2024-04-15, 14:35
Medlem
Hon är så smart den där Emelie Dumbi.

Någon gav förslag att fråga sina grannar om dom behöver hjälp med att typ klippa gräset osv. Emelies svar: Tror du inte jag gjort det, jag har frågat mina grannar om jag ska hjälpa att klippa gräset, men mina grannar har inte ens något gräs… VARFÖR HAR DU FRÅGAT DOM DÅ?! 😂🤦‍♀️
2024-04-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuulululu1
Gjort ett Instagram konto med hela konversationen nu!!

EmelieBumbiFans !! 😂
Skicka det till överförmyndaren och även be honom att ta ett kontoutdrag ifrån alla Bumbis banker den senaste månaden.
2024-04-15, 15:20
Medlem
Nu är Bumbi live på TT, samma historia och samma tiggeri!
Hänger ut R igen!
2024-04-15, 15:57
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:

Ålder 37
Inkomstår 2023
Lönerankning 660
Betalningsanmärkning Ja
Lön 97 300kr
Kapital -292kr

Var det inte B som skötte ekonomin bättre än de flesta? Syftar då på "Ja" efter betalningsanmärkning.
2024-04-15, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Var det inte B som skötte ekonomin bättre än de flesta? Syftar då på "Ja" efter betalningsanmärkning.
Den anmärkning är hon säkert helt oskyldig till, nån lurade henne eller systemet funkade inte som det ska.
2024-04-15, 16:34
Medlem
Citat:

Ålder 37
Inkomstår 2023
Lönerankning 660
Betalningsanmärkning Ja
Lön 97 300kr
Kapital -292kr

Ni som har det fritt om dagarna, snälla ring in till skatteverket. Hade jag jobbat natt och varit hemma om dagarna hade jag ringt direkt!
2024-04-15, 16:41
Medlem
Plastartikels avatar
Nu tigger hon pengar till att betala R.
Men hon sa att man får inte swisha honom utan måste gå genom henne för att han inte ska komma undan?.. ehhh.

Jag pallar fan inte henne längre.
Såfort jag hör hennes röst blir jag fan arg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in