2024-04-15, 06:41
Bannlyst
Israel visar tydligt vilka det är som bestämmer i arabvärlden, skulle inte förvåna mig om judarna tar över en stor bit av regionen nu. Palestina kan glömma både Gaza och Västbanken och Iran får nog tänka om också annars kniper judarna deras mark (den bit de vill ha dvs.)
2024-04-15, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kockumskranen
Det är en ding ding värld.

"Jag har hotat att eliminera dig i flera decennium, jag skickar hundratals missiler, drönare och annat mot dig men jag säger till i förväg, så det är chill va?"

Iran följde bara spelets regler. Man måste visa handlingskraft pga pöbeln på hemmaplan, men inte göra nåt som tvingar USA in i det här.
Det som är skumt för Israel är att deras militära doktrin inte fungerar längre. Det känns nog inte så bra altså.

Vi får ju hoppas det här går bra då. Tråkigt med konflikt.
2024-04-15, 06:44
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Iran följde bara spelets regler. Man måste visa handlingskraft pga pöbeln på hemmaplan, men inte göra nåt som tvingar USA in i det här.
Det som är skumt för Israel är att deras militära doktrin inte fungerar längre. Det känns nog inte så bra altså.

Vi får ju hoppas det här går bra då. Tråkigt med konflikt.
Hur funkar inte Israels militär längre?
2024-04-15, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Hur funkar inte Israels militär längre?

Okej, är det någon som har nämnt något om just det? Här i tråden? Har jag tyvärr inte fått med mig.
2024-04-15, 06:51
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Okej, är det någon som har nämnt något om just det? Här i tråden? Har jag tyvärr inte fått med mig.
Okej jag omformulerar så även ådu skall förstå Du skrev att deras militära regim inte funkar. Hur fungerar den inte?
2024-04-15, 06:54
Avstängd
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Var det inte hamas som startade kriget?

Hamas är en proxy till Iran som har folk från Islamic Revolutionary Guard Corps i sin ledning. Det är en del av Iran precis som Hezbollah och Houthis.
2024-04-15, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Okej jag omformulerar så även ådu skall förstå Du skrev att deras militära regim inte funkar. Hur fungerar den inte?

Hur deras militär-regim fungerar har jag inte heller läst något om här i tråden. Kan tyvärr inte hjälpa dig.
2024-04-15, 06:55
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonden555
Det misslyckades inte. De ville inte orsaka stor skada, utan bara att det skulle vara spektakulärt och förvarnade dessutom så att Israel skulle hinna skjuta ner attacken
Man skickar bomber och vill inte skada någon speciellt, verkligen märkligt. Lika märkligt som att spränga en trappuppgång, kan lika gärna posta ett brev ” jag vet var du bor”.
2024-04-15, 07:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktmestaren
Iran verka inte vara de vassaste knivarna i lådan när det gäller de ballistiska robotarna som de försökte
skicka iväg mot Israel, mer än hälften misslyckades att lyfta eller kraschade innan de nådde sina mål.

https://www.wsj.com/livecoverage/israel-iran-strikes-live-coverage/card/many-iranian-missiles-failed-to-launch-or-crashed-before-striking-target-u-s-officials-say-TCd4YP2fi ODhl1t9QDrL

Du vet att Jordanien sköt ner en stor mängd raketer?
2024-04-15, 07:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ett par såna anfall till och Iran finns inte längre, det fattar du nog?

Löjligt påstående. Märks att du inte har en blekaste aning.
Iran sitter på en av världens största nukleära Arsenal och har Mellanösterns mest avancerade utrustning och militär.

Ingen vågar bråka med Iran det kan jag lova. Allra minst USA som misslyckades i Irak som är 1/10 av vad Iran är.
2024-04-15, 07:07
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Precis, tiden är på Irans sida nu. En ny världsordning växer fram dag för dag och det vet dom. Netanyahu vet också det här, han är i ett mycket svårt läge nu.

Var det inte Iran som sköt ner ett passagerarplan för kanske 3-4 år sedan och sen försökte skylla på något annat
2024-04-15, 07:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Hur stor är chansen för kärnvapen mot Iran?

Eftersom att Iran sitter på en av världens största innehav av egna kärnvapen så försvinnande liten...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in