2024-04-15, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajsamaja
Om Gud finns varför hjälper han då inte barn som håller på att dö i cancer?

Vi kan inte själv göra det.

Anledningen till detta kanske är att Gud inte finns. Gud tillåter även elaka människor att komma i himmlen. Det ger ingen mening alls
.

Citat:
Trådens topic är: (FB) Vad finns det för anledning att inte tro på Gud?

Är du för dum för att fatta det?

Om Gud finns borde han bajsa på dig.
Å jösses ser nu att det var DU som ställde frågan och ändå har du inte hjärnkapaciteten att inse att om du frågar om Gud så är svaren du söker det som står i bibeln.

Jösses hur dum i huvudet man kan vara.
Citat:
Ursprungligen postat av Barachiel
Hans tro på döden efterliknande upplevelsen han har i sömnen. Samt livsstil som ideologi är en tro lika riktig som valfri religiös gruppering. Hans input ger dig ett förfrågat argument som i sin tur leder er båda till nästkommande sorge ämne för er båda. Båda er tillför mer än dem flesta.
Okej. Vi säger så.
Citera
2024-04-15, 01:18
Avslutad
Citat:
Trådens topic är: (FB) Vad finns det för anledning att inte tro på Gud?

Är du för dum för att fatta det?

Om Gud finns borde han bajsa på dig.

Varför ska han bajsa på honom? Varför tror du det?
Citera
2024-04-15, 01:19
Avstängd
Comitiums avatar
Nej, det finns ingen särskild anledning att inte tro på Gud. Man får väl tro vad man vill.
Citera
2024-04-15, 01:23
Medlem
Citat:
Varför ska han bajsa på honom? Varför tror du det?
Slutledningsförmågan, läsförståelsen, retoriken och valet av nick.... Det är begåvningsreserven det handlar om. Hur kan man annars fråga i en tråd om Gud och vifta bort det som förklaras om Gud i bibeln. Haha hysteriskt roligt. Men egensnickrade svar från folk som gissar går säkert bra.
Citera
2024-04-15, 01:37
Medlem
Citat:
Vem har hjärntvättat dig?

Det finns inga bevis på att Gud finns. Bara titta på hur livet på jorden ser ut. Så mycket elände finns det här. Det skulle en Gud aldrig tillåta. Sen att mördare, pedofiler och Putin får komma i himmelen är bara ännu mera trams. Du lever sen dör du punkt slut.
Tillägg: Länken jag gav ger dig även svar på detta. Har du hört talas om Djävulen kanske? Eller är du inte intresserad av att få svar på det du frågar om. Vill du ha en klapp på huvudet och någon som håller med dig.
Citera
2024-04-15, 01:56
Medlem
Traveller7s avatar
De kristna här är satans people.
Jag fick vara en syndabock. Jordens avskum.

Nej jag var ingen ängel. Men en gång var jag en ensam 3 åring som lärde sig cykla.

Då var jag oskyldig. Kunde det gått hur som helst. Vet inte vart det sket sig så jävligt. Det fanns änglar som visa mig allehanda djävulskap. Tyvärr slantnjag dit. Visste jag vad jag gjorde. Kanske borde haft en plan.

Hur kan man ha nån plan om man aldrig var något annat än dåliga reaktioner.
Äh sluta jämför.

Varför blev jag sån här? De skapade mig. Arbetarna.

Det kunde gått en annan väg.

Naturen fick ha sin gång. Kärleken.

Kanske det finns en bra förklaring till att jag vill krossa hela världen.

Det är skit.
Citera
2024-04-15, 02:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Slutledningsförmågan, läsförståelsen, retoriken och valet av nick.... Det är begåvningsreserven det handlar om. Hur kan man annars fråga i en tråd om Gud och vifta bort det som förklaras om Gud i bibeln. Haha hysteriskt roligt. Men egensnickrade svar från folk som gissar går säkert bra.

Mm, vet inte. Men ni båda mobbar den andre och sådär. Otrevliga båda två, han kanske trigga dig men du letar efter svar bland andra i ett forum där du hoppas att någon av samma mynt som dig ska klappa dig på axeln. Du gör många letande människor avtända på ditt halvfulla glas av tro och kanske skiter i vishet och förståelse bortom din fejd med annan motsägare. Den andre också. Men ni båda speglar varandra
Citera
2024-04-15, 02:20
Medlem
Citat:
Mm, vet inte. Men ni båda mobbar den andre och sådär. Otrevliga båda två, han kanske trigga dig men du letar efter svar bland andra i ett forum där du hoppas att någon av samma mynt som dig ska klappa dig på axeln. Du gör många letande människor avtända på ditt halvfulla glas av tro och kanske skiter i vishet och förståelse bortom din fejd med annan motsägare. Den andre också. Men ni båda speglar varandra
Som man frågar får man svar. Tror du självaste Gud och Jesus var förlåtande mot alla. Nej så var inte fallet.
Att vi uppmanas vara vänliga mot varandra är fint och något att eftersträva men det står även i bibeln att det endast är fel att bli arg om vreden är okontrollerad eller oberättigad.
Det står även flera gånger om Jesus vrede vid olika tillfällen, även mot sina lärjeungar. Tillrättavisande i hård ton utan att maniskt fortsätta är inte fel.

Frågar man om Gud står alla svar i bibeln, är inte svårare än så. Duger inte såna svar och besvaras med bajsmackor så kommer svar på tal.
Citera
2024-04-15, 02:28
Avslutad
Citat:
Som man frågar får man svar. Tror du självaste Gud och Jesus var förlåtande mot alla. Nej så var inte fallet.
Att vi uppmanas vara vänliga mot varandra är fint och något att eftersträva men det står även i bibeln att det endast är fel att bli arg om vreden är okontrollerad eller oberättigad.
Det står även flera gånger om Jesus vrede vid olika tillfällen, även mot sina lärjeungar. Tillrättavisande i hård ton utan att maniskt fortsätta är inte fel.

Frågar man om Gud står alla svar i bibeln, är inte svårare än så. Duger inte såna svar och besvaras med bajsmackor så kommer svar på tal.

Gå ut, kolla upp och du ser en stjärna. Den säger åt dig att ha en relation med Jesus före du har relation med boken. En stjärna du ska se ensam.
Citera
2024-04-15, 02:29
Medlem
Citat:
Gå ut, kolla upp och du ser en stjärna. Den säger åt dig att ha en relation med Jesus före du har relation med boken. En stjärna du ska se ensam.
Men snälla säg det till bajsmajan.

Nu ska jag sova, godnatt.

Edit. Ditt svar är ovidkommande då frågor om Gud inte ska besvaras med egna filosofiska tankar, det är så sekter och irrläror uppstår. Läs biblen om man är intresserad av teologi och kristendom. Har man läst bibeln kan man sen sträva efter att leva efter den, vilket är vad du här ovan säger.

Dessutom så är folk genom tiderna så selektiva i sitt läsande att sekter och irrläror ändå uppstår fast de håller hela bibeln i sin hand och bortser från de tydliga orden att inget får tas bort och inget får läggas till.
Senast redigerad av lacrima 2024-04-15 kl. 02:39.
Citera
2024-04-15, 02:37
Avslutad
Citat:
Men snälla säg det till bajsmajan.

Nu ska jag sova, godnatt.

Du har samma kaxiga reaktion och idioti som valfri ateist extremist. Med andra ord, du letar efter svar bland dem som inte tror på det du tror på och i samma veva vill du vinna argument från någon som vill dig det samma som du bör tro på och leva efter. Att använda ondska och sen låtsas som döv, för du tror att det du förmedlar via nätet är skillnad på fysisk mobbning i den atom uppbyggda världen säger dig nu godnatt och dröm sånt som får dig på ben.
Citera
2024-04-15, 02:40
Medlem
Citat:
Du har samma kaxiga reaktion och idioti som valfri ateist extremist. Med andra ord, du letar efter svar bland dem som inte tror på det du tror på och i samma veva vill du vinna argument från någon som vill dig det samma som du bör tro på och leva efter. Att använda ondska och sen låtsas som döv, för du tror att det du förmedlar via nätet är skillnad på fysisk mobbning i den atom uppbyggda världen säger dig nu godnatt och dröm sånt som får dig på ben.
Läs min edit ovan.
Ditt dravel här är exakt vad du anklagar mig för. Jösses.

Edit. Du bör fundera på vad ordet mobbning innebär. Jag har inte mobbat bajsamaja. Märkligt hur du tolkar ord och sen visar solklar vrede när du just förkunnat att ha Jesus som ledstjärna i natthimlen.
Senast redigerad av lacrima 2024-04-15 kl. 02:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in