2024-04-13, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Möjligt, men eftersom han inte är en politiker spelar det väl inte så stor roll.
Nej att exponera honom var bara en bieffekt. Bonus om du så vill.

Poängen med Bidenkampanjens tweet var att det han säger är sant. Tack vare Trump har Arizonas kongress fått en möjlighet att flytta delstaten tillbaka till 1800-talet.
Citera
2024-04-13, 11:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Det är djupt tragiskt att det amerikanska partiet har så många quislingar i sina led. Matt Gaetz spelade för högt med tanke på den minimala majoriteten. Johnsson är inte en modig och hederlig talman. En tröst är dock att RINO-råttorna som röstade mot Jim Jordan ryker i höst.
Du tror inte det är som vi sade från starten då, och att inga bevis finnes mot Joe?
För det är ju exakt det som skett, dock är man rätt förundrad av att ni inte klarade av att se det från sekund ett, men har väl med något intellektuellt försvagning och göra.
För toppa ord på en rad är inte bevis för något, och frågan är när sekten ska lära sig detta.
Men vet att det inte är inte syftet med detta, utan för lura folk att inbilla sig Joe skulle vara en kriminell.
Men vi som baserar vår verklighet på just verkligheten och med tillhörande saklighet insåg mycket snabbt allt med impeahcment var nonsens.
Och 1023 mot Joe var så patetisk, men sen fick vi reda på varför också och allt det var, var en rysk operation som R visste om mot Joe som de lyfte.
Och sen försökte dom säga putin står bakom Joe, vem går på sånt skräp?

Och jag förutspådde att ingen impeachment mot Joe skulle röstas igenom och för de inte skulle våga exponera att de inte hade något alls.
Och det ser ut som jag får rätt igen på mina förutsägelser, och är jobbigt att alltid ha rätt.
Citera
2024-04-13, 12:14
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Det är djupt tragiskt att det amerikanska partiet har så många quislingar i sina led. Matt Gaetz spelade för högt med tanke på den minimala majoriteten. Johnsson är inte en modig och hederlig talman. En tröst är dock att RINO-råttorna som röstade mot Jim Jordan ryker i höst.

Jag hoppas att MAGA röstar bort Mike Johnson och att de väljer in en ultra maga speaker.

På så sätt kan de försöka impeacha joe biden och närmast garantera att han blir omvald.
Citera
2024-04-13, 12:32
Medlem
Lite vid sidan av ämnet. Jag blir inte klok på Moskva-Mike. Vad "fan" håller han på med egentligen är det medvetet som han sitter och försenar hjälpen till Ukraina?

Det han säger stämmer inte vecka för vecka. Det är nya "besked" ständigt.
Citera
2024-04-13, 20:34
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Lite vid sidan av ämnet. Jag blir inte klok på Moskva-Mike. Vad "fan" håller han på med egentligen är det medvetet som han sitter och försenar hjälpen till Ukraina?

Det han säger stämmer inte vecka för vecka. Det är nya "besked" ständigt.
Han försökte få till en omröstning nästa vecka men Magadonians ballade ur och rules committee är på recess och drog till Europa för att fira Normandie och D-day.

Jag förutspår att Mike Johnson träffar Joe Biden och vita huset för att fåoihop en clean bill som är veto proof i senaten redan till slutet av april.
Citera
2024-04-13, 20:36
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Han är creepy så in i helvete. Majoriteten av väljarna känner djup olust inför hela människan.
Jag tillhör minoriteten som aldrig hört talas om honom.
Vad är hans Schick?
Är det kristen nationalism och att yra om mexikaner som stjäl alla jobb som diskare och gräsklippare?
Citera
2024-04-14, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Jag hoppas att MAGA röstar bort Mike Johnson och att de väljer in en ultra maga speaker.

På så sätt kan de försöka impeacha joe biden och närmast garantera att han blir omvald.
Tja du vet ju själv att detta är omöjligt med nuvarande minimala majoritet och ett par dussin anti-MAGA republikaner kvar i kongressen.
Citera
2024-04-14, 20:45
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Tja du vet ju själv att detta är omöjligt med nuvarande minimala majoritet och ett par dussin anti-MAGA republikaner kvar i kongressen.
Det glädjer mig att höra
Citera
2024-04-15, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Det glädjer mig att höra
Förstår inte hur någon ens kan stötta Biden som förgripit sig på sin egen dotter...

Är folk helt störda eller? Biden är ett monster som dessutom visat sig vara en totalt värdelös president.

Har svårt att se Joe Biden vinna.
Citera
2024-04-16, 09:33
Medlem
Verkar som att USA fick kännedom om Irans attack mot Israel uppemot 72 timmar i förväg. Detta enligt officiella iranska, turkiska, irakiska och jordanska källor. USA förnekar förstås detta, konstigt vore väl annars, men detta är alltså ännu ett pinsamt utrikespolitiskt fiasko för Biden och påminner en del om när han gav klartecken till Putin att invadera Ukraina så länge det handla om en "minor incursion":

Iran says it gave warning before attacking Israel. US says that's not true

Förutom den moraliska aspekten så är det ju även ett strategiskt fiasko för Biden som i sin iver att blidka den lilla men högljudda pro-Hamas-falangen av sin väljarkår intagit en allt mer Israel-fientlig hållning. Med tanke på att amerikaner i regel föredrar Israel framför Hamas så riskerar detta att kosta Biden många röster i november.
Citera
2024-04-16, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Verkar som att USA fick kännedom om Irans attack mot Israel uppemot 72 timmar i förväg. Detta enligt officiella iranska, turkiska, irakiska och jordanska källor. USA förnekar förstås detta, konstigt vore väl annars, men detta är alltså ännu ett pinsamt utrikespolitiskt fiasko för Biden och påminner en del om när han gav klartecken till Putin att invadera Ukraina så länge det handla om en "minor incursion":

Iran says it gave warning before attacking Israel. US says that's not true

Förutom den moraliska aspekten så är det ju även ett strategiskt fiasko för Biden som i sin iver att blidka den lilla men högljudda pro-Hamas-falangen av sin väljarkår intagit en allt mer Israel-fientlig hållning. Med tanke på att amerikaner i regel föredrar Israel framför Hamas så riskerar detta att kosta Biden många röster i november.

Du litar alltså på utsagor från arabdiktaturen, Iran?
Citera
2024-04-16, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du litar alltså på utsagor från arabdiktaturen, Iran?
Även exempelvis Nato-landet Turkiet säger ju samma sak:

"Iranian Foreign Minister Hossein Amirabdollahian said on Sunday that Iran gave neighbouring countries and Israel's ally the United States 72 hours' notice it would launch the strikes.

Turkey's Foreign Ministry said it had spoken to both Washington and Tehran before the attack, adding it had conveyed messages as an intermediary to be sure reactions were proportionate."

Jag ser ingen anledning till varför Turkiet skulle ljuga om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in