2024-04-14, 23:03
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hur vet du vilken makt du tillber?

Det vet man inte, man vet inte ens om detta väsen ens finns.
Det är inget som går att bevisa i alla fall.
Citera
2024-04-14, 23:04
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsamaja
Om Gud finns varför hjälper han då inte barn som håller på att dö i cancer?

Vi kan inte själv göra det.

Anledningen till detta kanske är att Gud inte finns. Gud tillåter även elaka människor att komma i himmlen. Det ger ingen mening alls.
Elaka kanske tänker och säger att de kommer till himlen, men så blir det kanske inte.

Om barn dör av cancer så är det Guds vilja för ingen dör mot Guds vilja. Men ingen dör heller när kroppen dör utan vi lever alla vidare så länge Gud vill. Den här världen måste vi lämna men det finns en annan värld "där inga tjuvar stjäl och där inga mal förstör".
Citera
2024-04-14, 23:10
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
Det vet man inte, man vet inte ens om detta väsen ens finns.
Det är inget som går att bevisa i alla fall.
Nej precis, därför tillber människor högre makter utan att veta vem de tillber. Men Jesus var en människa och hans budskap finns kvar än idag och det lär ut vem som är den makt som är det eviga livets makt. Om man tror på Jesus budskap så har man en uppfattning om vem man tror på.
Citera
2024-04-15, 00:31
Bannlyst
Citat:
Elaka kanske tänker och säger att de kommer till himlen, men så blir det kanske inte.

Om barn dör av cancer så är det Guds vilja för ingen dör mot Guds vilja. Men ingen dör heller när kroppen dör utan vi lever alla vidare så länge Gud vill. Den här världen måste vi lämna men det finns en annan värld "där inga tjuvar stjäl och där inga mal förstör".

Varför önskar Gud att barn ska dö av cancer?
Citera
2024-04-15, 00:34
Medlem
Citat:
Det finns en som kan hjälpa dig men dina fiender och du tycks anse att han inte finns.
Om den fanns från början undrar man.
Var kommer hatet ifrån som de ska sköta ur sig varje vecka?
Lär dig hur de är mot ALLA först snälla..
Det är en sådan som tjatar hål i huvudet på en att den inte vill väl.
Varför då?
Och hur går det på nästa barn som kommer hit isåfall?
Vissa vet mer än ni "vanliga".
Fullkomligt slösar er energi då de göder negativ energi med flit endå.

Den gillar väl inte rollspel och häxor.
Men när då?
Tex inte varje dag enligt mig?

Låtsas vara raketer som flyger omkring.
Prata med vem?
Deras iris som inte kan prata rent ?
Vad är det vi ska svara på?
Apa?
Hora?
Är faktiskt enda jag fått fram här..

De har Inte andar varför ljög de om det?
Det är mer som energier I robotformat som flyger runt I atmosfären..
Det tror jag vad jag vill om att de flyger hit från flygplanen..
Och dessutom aldrig nöjd.
Måste förstöra dagen jämt skryter.
Är det Jesus menar du?
Citera
2024-04-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Jag är inte hel.
Jag är en hel trasa. En vriden skärva. Jag kan sova. Vila. Ibland.

Behöver inte knarka mer och bli förnedrad på det sättet av lagarna. Lagarna menar jag.

Jag bryr mig inte. Jämför dig inte med andra. Fuck all y'all. Jag bryr mig icke på det sättet.

Tro inte på allt du ser. Det är inte som det verkar.

Ta reda på sanningen. Den är där ute. Konsumera den

Sträva efter att vara ordets görare. Frihet! Hans börda är lätt.

Bry dig inte om den sjuke jövel.

Nej men tar de över för mycket det vi ska kontrollera själva är det märkligt att man tjatar om att man minsann inte bryr sig eller vill jävlas.
Vilket de alltid gjorde.
De kan inte ha riktiga fiender här de tar över för mycket själva.
Pinsamt!
Det är enda de lever på låtsasfiender..
Anser att de gjort klart sina religioner här.
Men då är den hemlig helt plötsligt oj då..
Slösa energi är det enda som är meningsfullt.
Fattar inte hur jag är typ den enda som vågar säga sanningen?
Citera
2024-04-15, 00:49
Medlem
Citat:
Om Gud finns varför hjälper han då inte barn som håller på att dö i cancer?

Vi kan inte själv göra det.

Anledningen till detta kanske är att Gud inte finns. Gud tillåter även elaka människor att komma i himmlen. Det ger ingen mening alls.

Citat:

För långt att citera stycken så en länk får bli den enda förklaringen och den bör läsas i helhet: https://www.biblicum.se/tidskriften/ett-urval-av-artiklar/manniskan-fore-syndafloden/
Citera
2024-04-15, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
För långt att citera stycken så en länk får bli den enda förklaringen och den bör läsas i helhet: https://www.biblicum.se/tidskriften/ett-urval-av-artiklar/manniskan-fore-syndafloden/

Vem har hjärntvättat dig?

Det finns inga bevis på att Gud finns. Bara titta på hur livet på jorden ser ut. Så mycket elände finns det här. Det skulle en Gud aldrig tillåta. Sen att mördare, pedofiler och Putin får komma i himmelen är bara ännu mera trams. Du lever sen dör du punkt slut.
Citera
2024-04-15, 01:08
Avslutad
Jag tänker. Vi människor existerar tillsammans med en värld vi enbart har sett med ögonen våra, så kallat jorden. Sen har du oträffbara individer som sägs flyta i farkoster i den ständigt växande rymde, universum eller vilket begrepp som nu benämns bland oss. Det otroliga är ändå tanken av eller rättare sagt visheten av att veta att enbart, denna värld kontra inget är med garanti på sig, det rätta svaret. Därför bör ingen extrem ateist vara så lättsamt säker på att en skapelse förmåga ej ligger bakom allt det som vi alla med säkerhet kan bekräfta tillhör det ”existensiella” motpolen av det blir då icke existens. Den kategorin som inte tillhör något, för det finns helt enkelt inte i ett existerande tillhörighet av det enda som följs därefter, fattar ni?
Citera
2024-04-15, 01:10
Medlem
Citat:
Vem har hjärntvättat dig?

Det finns inga bevis på att Gud finns. Bara titta på hur livet på jorden ser ut. Så mycket elände finns det här. Det skulle en Gud aldrig tillåta. Sen att mördare, pedofiler och Putin får komma i himmelen är bara ännu mera trams. Du lever sen dör du punkt slut.
Tråden handlar om religion/teologi. Är du för dum för att fatta det?

Någon frågar om bibeln och Gud och ditt svar är att du inte tror på sånt- jahapp så väldigt intressant för tråden.
Och vad jag tror på har du ingen som helst aning om.

Öva på din läsförståelse.
Citera
2024-04-15, 01:13
Bannlyst
Citat:

Någon frågar om bibeln och Gud och ditt svar är att du inte tror på sånt- jahapp så väldigt intressant för tråden.

Trådens topic är: (FB) Vad finns det för anledning att inte tro på Gud?

Är du för dum för att fatta det?

Om Gud finns borde han bajsa på dig.
Citera
2024-04-15, 01:14
Avslutad
Citat:

Hans tro på döden efterliknande upplevelsen han har i sömnen. Samt livsstil som ideologi är en tro lika riktig som valfri religiös gruppering. Hans input ger dig ett förfrågat argument som i sin tur leder er båda till nästkommande sorge ämne för er båda. Båda er tillför mer än dem flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in