2024-04-14, 23:45
Medlem
HC47s avatar
Är Israel smarta gör de ingenting nu. De kom undan med marginell skada på en flygbas. Det är en win. Om de väljer att eskalera denna konflikt är de fan riktigt jävla blåsta. Å andra sidan är Netanyahu en jävla krigshetsare som skulle offra sitt eget folk för att behålla makten.
2024-04-14, 23:46
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Jo tack jag kan historian. Men varför skulle palestinierna gå med på en tvåstatslösning från början? Såklart de inte vill ge bort sitt land. Att FN beslutar att judar ska ha ett eget land på grund av dåligt samvete, är befängt. Särskilt på en plats där det redan finns folk.

Men det är ju inte ”deras land”? Det har aldrig varit ”deras land”. De tycker det. Och du uppenbarligen. Men rent tekniskt finns det och har aldrig funnits något ”Palestina”, och verkligen aldrig något ”palestinskt folk”. De har konsekvent skjutit sig i foten från dag ett, araberna.
Viket iochförsig inte förvånar någon.
2024-04-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Jag håller mig uppdaterad på X primärt. Jag tror att det blir svar från Israel, kanske som kanal 14 säger, redan inatt. Om inte annat så sker det nog snart. De kommer inte lyssna på USA.
Som vanligt då! Men USA ska lyssna på Israel...
2024-04-14, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Suck. Israel är en demokrati. En majoritet av befolkningen vill se en tvåstatslösning. Konstigt nog. Det rationella vore att sparka ut packet. Det råder inte direkt någon brist på arabländer och ökensand där ”palestinier” kan leva och frodas.

Tvåstatslösning är bara en naiv idé. Och nä, majoriteten vill inte ha det. Israeler river samt rentav tar hem från palestinier, kolla upp bosättningar och vad det innebär.

Det var en idiotisk idé från början.
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoF538
Explosionen av deras ballistiska robotar av typer som
Shahab-1 (Scud B)
SRBM cep ~500 m
Shahab-2 (Scud C)
SRBM cep 700 m
Qiam-1, Qiam-1 (mod.)
SRBM cep <500 m
Fateh-110 (including Khalij Fars and Hormuz) SRBM cep 100 m

Det var fler träff än bara 1. Så Franges analys kan inte stämma.

Det är inte vad CEP står för.

CEP är ett mått för hur träffsäker en projektil eller ballistisk robot är. En CEP, circular error probable, på 100 meter innebär att träffområdet befinner sig inom en cirkel med diameter 100 meter, där det tilltänkta målet är i mitten.
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
då blir det semiterna (Israel) 2- 1 indoeuropéerna/vita (Iran)

sedan får vi se vad Ali Larijani säger till Khamenei

Själv undrar jag vart den håriga-apan Khamenei gömmer sig
Det är redan 2-0 för Iran . 7 october + 14 april två fullskaliga stjärnornas krig.
2024-04-14, 23:50
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoF538
De där drönarna i x antal hade inga verkansdel. Dessa skulle inte träffa några mål. Flygande objekt för att vilseleda försvaret.

Det är helt irrelevant för sakfrågan.
2024-04-14, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Är Israel smarta gör de ingenting nu. De kom undan med marginell skada på en flygbas. Det är en win. Om de väljer att eskalera denna konflikt är de fan riktigt jävla blåsta. Å andra sidan är Netanyahu en jävla krigshetsare som skulle offra sitt eget folk för att behålla makten.

Håller med, det enda Israel kan göra är att kyla ner sig och dra sig ur Gaza och stötta Palestinier för att se till att de får ett drägligt liv.
Men de kommer inte göra det, utan precis som du säger så har de agerat huvudlöst så länge nu att därför sannolikheten är hög att de fortsätter agera huvudlöst.
2024-04-14, 23:51
Medlem
Vatt följer ni trovärdiga källor som uppdaterar oftast?

Litar ej på aftonbladet eller expressen
2024-04-14, 23:52
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maestroo20
Vatt följer ni trovärdiga källor som uppdaterar oftast?

Litar ej på aftonbladet eller expressen

Tycker Agenda free TV fungerar helt ok
2024-04-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Suck. Israel är en demokrati. En majoritet av befolkningen vill se en tvåstatslösning. Konstigt nog. Det rationella vore att sparka ut packet. Det råder inte direkt någon brist på arabländer och ökensand där ”palestinier” kan leva och frodas.

De flesta andra arabländer har en relation med USA och tror du USA tillåter det? Egypten är helt kontrollerat av USA
2024-04-14, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Hurdå missvisande? Jag skrev att det mesta blev nedskjutet. Har man någon sorts tankeförmånga fprstår an att det innebär att det som inte blv nedskjutet kom igenom. Så vad vill du påvisa med din länk. att jag hade rätt eller vad?
Nej!! Det jag vill påvisa är att attacken var proportionerligt till Israels. Alltså, kan inte avsikten med drönarna har varit annat än lockbete.
Iran avfyrade inte många missiler. De som avfyrades träffade sina mål förutom Rezvan som neutraliserades som var en tidig version av scud (iransk kopia från 1986).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in