2024-04-14, 23:31
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Irak? Har du länk till källan? Vilken soppa detta är.
Hebrew Channel 14. Det skulle stå Iran. Inte Irak.
2024-04-14, 23:33
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Vad menar du med att palestinierna kunde haft en egen stat? Hur skulle det gått till!?

Men snälla människa. Vet du inte ens det?
Det var ju hela tanken med staten Israel. Att araberna också skulle få en egen stat. Men de startade ju krig istället. Israelerna är helt OK med en tvåstatslösnig, det är det roligaste av allt. Men araberna vill ha rubbet, det ska bli ett kalifat. Börjar du förstå problemet?

Läs och lär

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A5statsl%C3%B6sningen
2024-04-14, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Enligt källa på X.com så har Istael bestämt sig för att bomba Irak inatt.
då blir det semiterna (Israel) 2- 1 indoeuropéerna/vita (Iran)

sedan får vi se vad Ali Larijani säger till Khamenei

Själv undrar jag vart den håriga-apan Khamenei gömmer sig
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Irak? 🤨
Löst påstående om man inte har certifierad källa. Varför skulle de göra det?
Och här kommer lögnare till rysstroll eftersom det endast är Finland som blivit invaderade. Tror du att nån köper ditt skitsnack. Håll dig till ämnet eller Ukraina-trådarna åtminstone.
Hebrew Channel 14 säger de att de ska bomba Iran inatt. Det är källan. Jag skrev fel.
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Det finns grupper som vill återta Karelen t.ex Karjalan Liitto. Men så är ju inte finnarna inträngda i någon liten sandremsa eller upptryckta i bergen heller.

Nej, de är fredliga och vinnlagt sig om goda relationer med sina grannar. Kanske börjar du se ett mönster här.
2024-04-14, 23:36
Medlem
kubuns avatar
Israel kommer antagligen att slå till med precision mot mål och med flyg. Kanske redan i natt och om inte nu i natt så nog senast i morgon natt.
Medlem
Citat:
Hebrew Channel 14. Det skulle stå Iran. Inte Irak.

Tänkte det var ett simpelt stavfel. Men ja, verkar som om Israel planerar något under kommande natt. Förhoppningsvis håller de huvudet kallt.
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Hebrew Channel 14 säger de att de ska bomba Iran inatt. Det är källan. Jag skrev fel.
Lägger detta på minnet. Något vi kan följa upp i natt?
2024-04-14, 23:38
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Men snälla människa. Vet du inte ens det?
Det var ju hela tanken med staten Israel. Att araberna också skulle få en egen stat. Men de startade ju krig istället. Israelerna är helt OK med en tvåstatslösnig, det är det roligaste av allt. Men araberna vill ha rubbet, det ska bli ett kalifat. Börjar du förstå problemet?

Läs och lär

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Tv%C3%A5statsl%C3%B6sningen
Fel. Är man för en tvåstatslösning i Israel blir man mördad (se Yitzhak Rabin). Netanyahu är uttalat emot en tvåstatslösning.
2024-04-14, 23:43
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Lägger detta på minnet. Något vi kan följa upp i natt?
Jag håller mig uppdaterad på X primärt. Jag tror att det blir svar från Israel, kanske som kanal 14 säger, redan inatt. Om inte annat så sker det nog snart. De kommer inte lyssna på USA.
2024-04-14, 23:45
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
då blir det semiterna (Israel) 2- 1 indoeuropéerna/vita (Iran)

sedan får vi se vad Ali Larijani säger till Khamenei

Själv undrar jag vart den håriga-apan Khamenei gömmer sig

Citat:
Jo tack jag kan historian. Men varför skulle palestinierna gå med på en tvåstatslösning från början? Såklart de inte vill ge bort sitt land. Att FN beslutar att judar ska ha ett eget land på grund av dåligt samvete, är befängt. Särskilt på en plats där det redan finns folk.
Exakt. Man skulle kunna få slut på lidandet om man bara hade fått till en tvåstatslösning. Men varken Israel eller de mest fundamentalistiska islamisterna är inte intresserade. Själv anser jag att USA måste tvinga fram en tvåstatslösning och gå in med militär i Israel om så behövs. Dock är ju många ledande amerikanska politiker judar så fråga är om det är möjligt med tanke på deras intressen.
2024-04-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus

Israel har alltid försvarat sig, eller agerat i preventivt syfte mot aggressiv och hotfull motpart. Även om du skulle hitta undantagsfall så förändrar inte det helhetsbilden.
Så där kan ju alla aggressiva länder försvara sitt mördande med, men
det är inte OK!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in