2024-04-14, 22:42
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Så välfungerande att 5 av Europas och Mellanösterns starkaste stater var tvungna hjälpa till med skjuta ner det Iran skjutit mot Israel.

Israel och deras agenter och troll försöker ge äran till israels försvar när sanningen är att det var Europa och araberna som skyddade juden från perserna

Bara ett exempel när du säger att Israel "fick hjälp". Jordanien kanske sköt ner någon drönare, inte för att hjälpa Israel, utan för att själva inte drabbas av felriktade drönare. Självbevarelsedrift med andra ord.

Ni muslimer är bara avundsjuka att judarna är minst 1.000 gånger bättre än er på 1.000.000 olika sätt.
2024-04-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Så välfungerande att 5 av Europas och Mellanösterns starkaste stater var tvungna hjälpa till med skjuta ner det Iran skjutit mot Israel.

Israel och deras agenter och troll försöker ge äran till israels försvar när sanningen är att det var Europa och araberna som skyddade juden från perserna

Såklart, men Iron dome är ett väldigt imponerade vapensystem. Kan man inte förneka.
2024-04-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Det är Hamas som orsakar sin egen befolkning allt lidande genom att starta krig med en militärt överlägsen fiende som de vet kommer försvara sig. Att lägga skulden på Israel är en taktik som aldrig kommer fungera och det är dessutom intellektuellt ohederligt. Noll personer i Gaza svalt innan Oktober-attacken.. Det var Hamas som startade kriget och det är Hamas som är ansvariga för konsekvenserna.

Om jag var ledare för Hamas och faktiskt brydde mig om min egen befolkning då hade jag promenerat ut i öknen och tagit en kula i huvudet för att få lite lugn och ro. Jag hade inte suttit i tunnlar under mina landsmän och tittat på när de dog i jakten på mig.

Hamas representerar inga s.k. palestinier i Gaza. 1948 tilldelades Egypten Gaza och de som bodde där blev egyptier. De flesta judar flyttade till Israel, men en del stannade kvar där. De flesta i Hamas tillhör ingen urbefolkning men är opportunistiska muslimer och afrikaner som tagit sig dit efter 1948.
2024-04-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Jag håller delvis med dig i signalvärdet men det kan också tolkas tvärtom då Iran misslyckades med att skada Israel helt.

Ja såklart. Men tror inte Israeliterna känner sig överdrivet trygga just nu.

Attacken 7:e oktober spräckte nog mångas tilltro till säkerheten.
2024-04-14, 22:45
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Det är samma judar som tycker det är en lysande idé att massimportera folk från uländer som kan jobba för slavlöner så att de fylla sina redan välfyllda bankvalv. Vilka får betala priset? Vi vanliga medborgare som inte kan skattefiffla och tvingas leva i skiten. Är de en slump att de satsar på krig i Mellanöstern? Inte alls. De vill då hit så många som möjligt och ha sitt "förlovade land" för sig själva medans vi får ta smällen. Sen när vi har förgjort varandra kommer det hit och kallar det Israel 2.0
Det vet ju alla.
Det var en brud som visade källa på en jude som förklarade att Sverige ska ha massinvandring för jätte längesen. En ren gissning från min sida är hämnd för att Sverige höll sig neutrala under andra världskriget. Det konstigaste jag har sett: Jag tvivlar inte en sekund på att det finns en stark koppling trots att det inte räknas som ett bevis. Det var så övertygande.

Varför är alla på Israels sida helt plötsligt? För att allt går helt enligt planen.

Folk kommer glömma bort personen jag citerade nedan.

Man kan nästan tro att detta är teater.

Israel kommer alltid ha USA på sin sida så vi vet att Iran inte kommer vinna om det blir ett fullskaligt krig.
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Jag blir trött på dumskallar som förvarar ondskefulla handlingar och folkmord med mantrat atg de sker för att försvara "fina" världen.. jävla pack är vad Usrael är idag. Att försvara mord på 10.000 barn och svälta miljoner människor för att något tiotal barn dött i en terrorist attack, visar att ondskan lever även hos de som påstår sig stå för godhet.

Det är tyvärr enkel logik. Handlingarna visar om du är god eller ond. Israel säger fina saker men i handling är man på znazi-tysk nivå av ondska.
Helt sinnessjukt.
2024-04-14, 22:46
Medlem
MrsEjPKs avatar
Hur stor är sannolikheten för ett 3e värlskrig.Litar in på msm.Frågar hellre här.
2024-04-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
RIGHT.

Det var helt meningslöst. Vi såg lite småfyrverkerier.
Hade de tagit ut en hel stad så hade vi snackat.
Det är rätt skrämmande i sig att skicka iväg missiler från så långt avstånd. De frågade väl inte ens om lov om de fick passera grannländerna.

Tror du att Iran velat förinta en stad? Då hade kriget varit ett faktum. Hårfin gräns, hade skadan varit värre hade konflikten eskalerat avsevärt, vilket jag antar inte Iran eller någon vill.
2024-04-14, 22:47
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumisten
Fast du skrev att Israel endast är försvarande och ej attackerande. Damaskus säger annat.

I sådana fall är du inte läskunnig. Eller enögd.

https://www.chathamhouse.org/2024/04/strike-irans-consulate-syria-could-be-spark-ignites-middle-east
2024-04-14, 22:49
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoF538
Det var inga drönare. Iran ville få igenom sina kryssningsrobotar emellan.
Precis, du verkar ha bättre koll.

Det hade varit bra om man fick se satelit bilder, bara för att bekräfta. Men det är inget man går ut med såhär tidigt, helt ärligt så tror jag att vissa har skadats. Därav dröjning. Det var samma sak när Iran sköt mot amerikanska mål för inte så längesedan.
2024-04-14, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Nej det var inte relativt få robotar! det var närmre 200 robotar ovh ett hundratal drönare!
Du sitter bara och ljuger! Tror du att världen ska sluta skratta åt fiaskot bara för du drar massa trams ur röven?

Du sitter ju bara och tokgissar, din mapp...

Enligt Israel själva var 30 kryssningsrobotar. 170 drönare och 120 missiler.. man säger att USA, Frankrike, Jordanien och UK, hjälpte dem att skjuta ner. Ändå träffade Iran sina huvudmål.
2024-04-14, 22:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Tror inte de bryr sig om att få media på sin sida, vad de vill och många med dem är att bryta sionismens kontroll av media.
Iran är ett "lost case" PR-mässigt sen 1979 och knappast betjänt av nån västerländsk goodwill, till skillnad från Israel, men jag tycker ändå att de skötte kommunikationen snyggt under händelserna i går kväll. Visst, den föregicks av några vanliga uttalanden från ayatollan, fast det gick aldrig till överdrift retoriskt.

Det var nästan som att Iran ursäktade och förklarade sitt "beteende". Israel är däremot extremt nonchalant.
2024-04-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ge exempel på denna utrustning "som skadas om något exploderar" som förstördes, tack.
Vilken utrustning? Flygbaser har en hel del elektroniska anläggningar som skadas om en robot landar med en last på över 500kg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in