2024-04-14, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Du menar förutom de muslimska stater som stängde sitt luftrum och hjälpte till att skjuta ner Irans skrotvapen, menar du?

Kostnaden är väl minst 10 till 1, Iran hade troligen inget intresse av att träffa något
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoF538
Den smällen förstör inte bara en landningsbana om den träffar. Flygbaser har en hel del utrustning som skadas om något exploderar.
Ge exempel på denna utrustning "som skadas om något exploderar" som förstördes, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
IDF uppfyller tyvärr idag fler kriterier för att terroristklassas än revolutionsgardet.
Nej, det gör de inte. Bara för att ni stinkande smutslimer konstant får käppstryk av dem så är de inte en terrororganisation - tvärt om.
Senast redigerad av frange 2024-04-14 kl. 22:39.
Medlem
Forumistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Varför inte bara hålla dig i konspirationsforumet, bland de andra dårarna? Israel har sedan dess födelse enbart blivit attackerat, från alla grannar. Precis som i Oktober och i går. Och dess folk förföljt och mördat sedan många hundra år. Men det är judar/israeler som är våldsamma och konspirerande. 😂🤣😂🤪

Vem attackerade ett konsultat i Damaskus då?
2024-04-14, 22:38
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Kostnaden är väl minst 10 till 1, Iran hade troligen inget intresse av att träffa något
Det är så en förlorare som missar målet hejdlöst brukar ursäkta sig.

"Jag kan minsann visst cykla! Jag bara vill inte göra det!"
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Varför gjorde de bort sig? Syftet med attacken var inte att förinta Israel, utan svara på Israels attack mot Irans ambassad.

Iran visste mycket väl vad de gjorde.
RIGHT.

Det var helt meningslöst. Vi såg lite småfyrverkerier.
Hade de tagit ut en hel stad så hade vi snackat.
Det är rätt skrämmande i sig att skicka iväg missiler från så långt avstånd. De frågade väl inte ens om lov om de fick passera grannländerna.
Medlem
Muslimfittas avatar
Jag, mina nära och kära har upplevt upprepade skrattanfall under morgonen, dagen och nu på kvällen åt Iran.
Det här fiaskot kommer vi gå omkring och småle åt länge.

Älskar även att Israels svar är att de bestämmer hur och när de vill svara på attacken.
2024-04-14, 22:39
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Att Israels ”Iron dome” är ett otroligt välfungerande system kan nog inte många säga emot.

Men detta vet naturligtvis Irans militärstrateger bättre än alla här inne.

Så välfungerande att 5 av Europas och Mellanösterns starkaste stater var tvungna hjälpa till med skjuta ner det Iran skjutit mot Israel.

Israel och deras agenter och troll försöker ge äran till israels försvar när sanningen är att det var Europa och araberna som skyddade juden från perserna
2024-04-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det är så en förlorare som missar målet hejdlöst brukar ursäkta sig.

"Jag kan minsann visst cykla! Jag bara vill inte göra det!"

Krig handlar inte om att träffa, krig handlar om att vinna media (få folk på sin sida)
2024-04-14, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Som du skriver - det vet Iran. De vet att de hade behövt totalt överbelasta systemet. Så varför denna, rätt meningslösa attack?

Meningslös skulle jag nog inte kalla den. Tror attacken var en signal mot befolkningen samt ledningen i Israel att deras handlingar får konsekvenser. Israeliska invånare fick gömma sig i bombrum samt se missiler påväg mot deras städer.

Det är ett rätt kraftigt budskap enligt mig.
2024-04-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Israel gör verkligen allt för att eskalera det hela. Tror ni Netanyahu blir populär på hemmaplan när han startat dyra multifrontskrig som äventyrar den egna befolkningens säkerhet? Fram med popcornen

Eller så försöker han säkra den egna befolkningens säkerhet en gång för alla? Hezbollah och Hamas har försökt mörda judar under LÅNG tid. Tror det är dags att ta bort dessa drägg som ständigt skickar raketer mor Israel. Det ni inte tänker på är att utan Iron dome så hade mängder av civila judar dött av dessa raketer. Om någon under åratal försökt mörda min familj så hade jag velat slå tillbaka hårdast möjligt. Hade inte du det?
2024-04-14, 22:41
Medlem
Forumistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Om du är läskunnig så vet du redan svaret på den frågan, och varför.

Fast du skrev att Israel endast är försvarande och ej attackerande. Damaskus säger annat.
2024-04-14, 22:42
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Meningslös skulle jag nog inte kalla den. Tror attacken var en signal mot befolkningen samt ledningen i Israel att deras handlingar får konsekvenser. Israeliska invånare fick gömma sig i bombrum samt se missiler påväg mot deras städer.

Det är ett rätt kraftigt budskap enligt mig.

Jag håller delvis med dig i signalvärdet men det kan också tolkas tvärtom då Iran misslyckades med att skada Israel helt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in