2024-04-14, 22:28
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Det tror jag absolut inte. De militanta grupperna har änsålänge riktat sina attacker mot militären och exporten specifikt. Inte mot civila.

Sen så är Iranier inga araber.

Eftersom det är Hamas och Hezbollah som skjutit raketer på Israel de senaste 15 åren, och inte Iran - och det faktum att dessa är araber - så borde du fattat vilka jag syftade på. Speciellt om du läst meningsutbytet jag deltog i. Men det var tydligen för svårt...
2024-04-14, 22:29
Medlem
knark-kungens avatar
Har jobbat hela dagen. Vad är det senaste, har det skett någon vedergällning?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Israel fick inte majoritetens stöd i övriga världen men när det kommer till Iran så är det helt ombytta roller nu. Redan nämnts i svensk media. ”Israels sak är vår.” Därför så tycker jag att det finns en intressant teori. Rotschild har ingen bank i Iran.

Stämmer
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Vad är din åsikt om situationen? Bemöter gärna dig med fakta.

Idiotin att grunda ”staten” Israel från början är den enda anledningen till problemen där. Det hade vem som helst kunnat räkna ut.

Varför är det idiotiskt? Det har aldrig varit arabernas land. Däremot är Israel numera judarnas land, vilket hela den civiliserade delen av världen är överens om. Sedan vad är det, 75 år? (Israel är för övrigt judiskt sedan långt före islam överhuvudtaget var uppfunnet, men det är en sidodoskussion) Det har däremot aldrig funnits en palestinsk stat. Eller hur? Kan ha att göra med att ”det palestinska folket” lanserades i ett tal av Nasser på 60-talet.

Nåväl, arab..förlåt palestinierna har haft C antal chanser till egen statsbildning. Judarna har varit 100% OK med detta.
Men araberna vill inte. Så de startar hur många…6-7 krig (?) mot Israel. Vad händer? De förlorar, eftersom de är så kassa. De har knappt några landområden kvar. Men skam den som ger sig! Vi provar terror då! De olika terrorgrupperna bråkar en hel del med varandra, men till slut hamnar Hamas on top. Vad vill Hamas? De ska jag tala om. De vill utrota varenda jude. Bokstavligen. I Israel, New York, Borås.. Sen ska de skapa ett stort jävla kalifat där Israel nu ligger.

Min fråga till dig. Hur j-a imbecill är man om man ser Israel som problemet här?
2024-04-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
En landningsbana som går att återställa ihop med ett skadat trädgårdsskjul - av 300 drönare och 120+ robotar. Ja, det är definitionen av ett lyckat försvar.

Annat var det med getknullarna i konsulatet i Damaskus - en (1) israelisk robot och de blev sörja utsmetade i gruset.
Den smällen förstör inte bara en landningsbana om den träffar. Flygbaser har en hel del utrustning som skadas om något exploderar.
2024-04-14, 22:31
Medlem
Citat:
En landningsbana som går att återställa ihop med ett skadat trädgårdsskjul - av 300 drönare och 120+ robotar. Ja, det är definitionen av ett lyckat försvar.

Annat var det med getknullarna i konsulatet i Damaskus - en (1) israelisk robot och jde blev sörja utsmetade i gruset.

Att Israels ”Iron dome” är ett otroligt välfungerande system kan nog inte många säga emot.

Men detta vet naturligtvis Irans militärstrateger bättre än alla här inne.
2024-04-14, 22:32
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:

Annat var det med getknullarna i konsulatet i Damaskus - en (1) israelisk robot och de blev sörja utsmetade i gruset.
Ja det kostar att bygga upp, tillgång till resurserna stryps nere vid exporterna och Israel är omringad av flera muslimska stater som är trött på zionist-packet. Inklusive jag.
2024-04-14, 22:33
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Eftersom det är Hamas och Hezbollah som skjutit raketer på Israel de senaste 15 åren, och inte Iran - och det faktum att dessa är araber - så borde du fattat vilka jag syftade på. Speciellt om du läst meningsutbytet jag deltog i. Men det var tydligen för svårt...
Läs rubriken innan du blandar ihop päron och äpplen.
2024-04-14, 22:33
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Det är inte Israel´s tur att svara enligt Iran´s (och mina) beräkningar, eftersom: nattens missilanfall mot Israel var en respons och slutlig (final) hämnd på att Israel slog ned dendär ayatollahrövslickande dåren nära ambassaden.

Israel lever ju på den där "guds utvalda"-logiken att de själva oförhindrat får bomba, ockupera, lönnmörda och bryta mot internationell rätt hur mycket de vill, men om någon besvarar eller kritiserar dem så åker offerkoftan på direkt och vi blir påminda om vad Hitler gjorde och tvingas genomlida ännu ett avsnitt av dessa outhärdligt cringe-aktiga utläggningar om hur synd det är om Israel och dess befolkning.

Jag anser som du att saken är utredd. Israel behöver inte besvara Irans motattack. Dock kan man ju tycka att Iran kunde ha hanterat det lite mer förnuftigt, för även om Iran välavvägt ändå tycks ha försökt minimera skadorna i bästa mån men samtidigt få sitt budskap förmedlat, är det väldigt vårdslöst och riskabelt att skicka iväg drönare och robotar mot Israel för att "markera", de hade kunnat attackera Israel under andra former. Men vad mer kan man förvänta sig från en teokrati.

USA gör förstås en god insats som för världsfredens bästa, försöker lugna ner dårarna i Knesset och Teheran och medla mellan två lika fanatiska och oberäkneliga parter. Man har även tydligt framhållit att de får kriga själva om de väljer den vägen.
2024-04-14, 22:34
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aboutblanci
Att Israels ”Iron dome” är ett otroligt välfungerande system kan nog inte många säga emot.

Men detta vet naturligtvis Irans militärstrateger bättre än alla här inne.

Som du skriver - det vet Iran. De vet att de hade behövt totalt överbelasta systemet. Så varför denna, rätt meningslösa attack?
2024-04-14, 22:36
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKurdia
Ja det kostar att bygga upp, tillgång till resurserna stryps nere vid exporterna och Israel är omringad av flera muslimska stater som är trött på zionist-packet. Inklusive jag.
Du menar förutom de muslimska stater som stängde sitt luftrum och hjälpte till att skjuta ner Irans skrotvapen, menar du?
2024-04-14, 22:36
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Israel har förlorat enormt för att så många lärt sig om vad Israel egentligen är för konstruktion, de har skapat ett enormt hat mot dem.

Om USA befolkning lär sig att de också ligger bakom 911, det kommer inte bli roligt för dem då

Varför inte bara hålla dig i konspirationsforumet, bland de andra dårarna? Israel har sedan dess födelse enbart blivit attackerat, från alla grannar. Precis som i Oktober och i går. Och dess folk förföljt och mördat sedan många hundra år. Men det är judar/israeler som är våldsamma och konspirerande. 😂🤣😂🤪

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in