Citat:
Ursprungligen postat av
HomoDeus
Irans ledarskikt skiter i befolkningen och behöver inte kasta bort 60 milj dollar för en uppvisning i misslyckad vedergällning.
Det stämmer att Iran inte vill ha storkrig, eftersom ledarna vet om hur ett sådant skulle utvecklas. Och mullorna är inte supersugna på att bli uppdragna ur hålor i marken för att sedan hängas av den egna befolkningen.
Vad Iran däremot ÄR sugna på, är att stödja proxykrigare att göra Irans smutsjobb och sedan få bära konsekvenserna för det. Och det var nog för dem gårdagens skådespel utformades.
Korkade palestnier fick dansa på gatan och spela in upphetsade videos en liten stund. Och känna att någon försökte hjälpa dem.
Vad gäller Putin så behöver du förstå att han är som Clownen i USA. Han pratar tvärtomspråket. Han är inte ett dugg orolig. Att du ens tror att han skulle bry sig m mellanöstern. 😂 Det är tvärtom så att han iscensatte oktobermassakern, tillsammans med Mullorna, för att splittra opinionen mot Ukraina och få bort ögonen från Ukraina. Och ett minskat stöd till Ukraina från väst. Mullorna tackade och tog emot och fick sin chans att utnyttja Hamas till en attack mot Israel. Varför tror du Israelerna är så rabiat sura på ryssen för?
Jag tror inte du förstår omfattningen av det Iran gjorde inatt. Du förstår inte hur mycket expertis det ligger bakom varje nivå. Sedan ska man inte håna ett folk som genomgått en avhysning.
Du försöker motsätta dig en annan världsordning än den västerländska. Ni är rädda för att någon ska hota era livsformer och livsstil. Det är därför du ser stödet för sionister som en representation för din livsstil.
Men tänk om det verkligen lönar sig att så mycket elände härjar bara för att du vill göra gällande att du är så bra. Israel ska finnas där men inte med den typen inställning till sin omvärld. De har mycket att lära till andra men man kan inte avhysa människor.
Jag hatar inte Sverige. Jag tar avstånd när jag ser att Sverige inte känner igen sig själv.