2024-04-14, 20:33
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doehora
Ja och nej.

Iran gjorde sitt bästa för att begå ytterligare ett folkmord mot judar men misslyckades pga Israels överlägsna militära och teknologiska förmåga.

Källa på att Iran begått folkmord på judar?
2024-04-14, 20:38
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Jamen det kan ju inte vara lika (ens i samma sekel) som USA teknikmässigt!

Iron dome, tror jag, klarar allt Iran har att kasta mot den. Men jag kanske är ouppdaterad. Iran kanske har sofistikerad teknik (under ayatollornas styre?) men jag vet inte om det.

Poängen är att Väst/USA ligger före.
>Iron Dome tar hand om det mesta. Men nu behövdes det ju hjälp från amerikanska, brittiska och franska luftvärnsystem i området med. Sat jordanska tror ag.

Men israelerna får hoppas att Ryssland inte ger de ett gän hypersoniska robotar. Det skulle inte irondome klara av.

Men härligt ändå att trots att e skickade iväg runt 300 olika robotar och drönare kom bara en liten handfull igenom. Hade Israel vart helt ensamt hade nog ett gäng till kommit igenom menså är det ju bara. Enda chansen de har är ju att totalt övervälma systemet och inte ens med 300 robotar gick det. Riktigt fiasko.
2024-04-14, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Irans ledarskikt skiter i befolkningen och behöver inte kasta bort 60 milj dollar för en uppvisning i misslyckad vedergällning.

Det stämmer att Iran inte vill ha storkrig, eftersom ledarna vet om hur ett sådant skulle utvecklas. Och mullorna är inte supersugna på att bli uppdragna ur hålor i marken för att sedan hängas av den egna befolkningen.

Vad Iran däremot ÄR sugna på, är att stödja proxykrigare att göra Irans smutsjobb och sedan få bära konsekvenserna för det. Och det var nog för dem gårdagens skådespel utformades.

Korkade palestnier fick dansa på gatan och spela in upphetsade videos en liten stund. Och känna att någon försökte hjälpa dem.

Vad gäller Putin så behöver du förstå att han är som Clownen i USA. Han pratar tvärtomspråket. Han är inte ett dugg orolig. Att du ens tror att han skulle bry sig m mellanöstern. 😂 Det är tvärtom så att han iscensatte oktobermassakern, tillsammans med Mullorna, för att splittra opinionen mot Ukraina och få bort ögonen från Ukraina. Och ett minskat stöd till Ukraina från väst. Mullorna tackade och tog emot och fick sin chans att utnyttja Hamas till en attack mot Israel. Varför tror du Israelerna är så rabiat sura på ryssen för?
Jag tror inte du förstår omfattningen av det Iran gjorde inatt. Du förstår inte hur mycket expertis det ligger bakom varje nivå. Sedan ska man inte håna ett folk som genomgått en avhysning.

Du försöker motsätta dig en annan världsordning än den västerländska. Ni är rädda för att någon ska hota era livsformer och livsstil. Det är därför du ser stödet för sionister som en representation för din livsstil.
Men tänk om det verkligen lönar sig att så mycket elände härjar bara för att du vill göra gällande att du är så bra. Israel ska finnas där men inte med den typen inställning till sin omvärld. De har mycket att lära till andra men man kan inte avhysa människor.

Jag hatar inte Sverige. Jag tar avstånd när jag ser att Sverige inte känner igen sig själv.
2024-04-14, 20:47
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Helt enkelt skitsnack. De flesta var långsamma drönare. Det hela var över på någon timme. Rejält fail att släppa igenom robotar. Israel visar sig återigen odugliga.

Israel slog ut någonstans mellan 97 och 99% av de över 300 drönare och robotar som skickades. Det är alltså odugligt?
2024-04-14, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag tror inte du förstår omfattningen av det Iran gjorde inatt. Du förstår inte hur mycket expertis det ligger bakom varje nivå. Sedan ska man inte håna ett folk som genomgått en avhysning.

Du försöker motsätta dig en annan världsordning än den västerländska. Ni är rädda för att någon ska hota era livsformer och livsstil. Det är därför du ser stödet för sionister som en representation för din livsstil.
Men tänk om det verkligen lönar sig att så mycket elände härjar bara för att du vill göra gällande att du är så bra. Israel ska finnas där men inte med den typen inställning till sin omvärld. De har mycket att lära till andra men man kan inte avhysa människor.

Jag hatar inte Sverige. Jag tar avstånd när jag ser att Sverige inte känner igen sig själv.

Du vill alltså att vi ska ifrånsäga oss vårt sätt att leva? Och ja, det är så att många hatar oss och skulle Iran ha möjlighet så skulle skiten bre sig som cancer, precis som ryssland, det är vi helt införstådda med.. Säg mig, exakt vad skulle vara bra för oss med ett starkt Iran?
2024-04-14, 20:51
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Israel slog ut någonstans mellan 97 och 99% av de över 300 drönare och robotar som skickades. Det är alltså odugligt?

Ukraina gör det bättre emot ryska attacker och de får inte ens hjälp utav USA, Storbrittanien, Jordanien och Frankrike. Hur hade det sett ut utan denna hjälp? De hade blivit totalt nedpissade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
>Iron Dome tar hand om det mesta. Men nu behövdes det ju hjälp från amerikanska, brittiska och franska luftvärnsystem i området med. Sat jordanska tror ag.

Men israelerna får hoppas att Ryssland inte ger de ett gän hypersoniska robotar. Det skulle inte irondome klara av.

Men härligt ändå att trots att e skickade iväg runt 300 olika robotar och drönare kom bara en liten handfull igenom. Hade Israel vart helt ensamt hade nog ett gäng till kommit igenom menså är det ju bara. Enda chansen de har är ju att totalt övervälma systemet och inte ens med 300 robotar gick det. Riktigt fiasko.

Vad baserar du dina missvisande information på?
Du vilseleder läsarna.

https://youtu.be/ZdJNRIxmdKI?si=QolNwBbF01qB0iiT
Det kallas träff!

Iran anföll viktiga militära mål.
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Helt enkelt skitsnack. De flesta var långsamma drönare. Det hela var över på någon timme. Rejält fail att släppa igenom robotar. Israel visar sig återigen odugliga.
Hur pass odugliga är då inte ryssarnas luftvärn - som lät en handfull ukrainska drönare attackera Kreml och rent utav krascha in i byggnaden? Då var det inga robotar inblandade - utan bara en handfull drönare
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Iran anföll viktiga militära mål.
Hur många viktiga militära mål blev utslagna?
2024-04-14, 20:52
Medlem
Goteborgmedvinds avatar
3 israeliska flygbas och informationsbas som Israel använde vid attentat mot iranskas konsulatet varit målet och alla tre är träffade med balistiska hypersonic robotar . Resten av drönare varit för att avvärja luftförsvaret och de lyckades mer än förväntan.
Be Israels vänner skicka bilder på deras flygbaser så vi får se det finns minst 14 stora missiler som träffade målen på nätet . Njut av det
2024-04-14, 20:53
Medlem
OlleLisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur pass odugliga är då inte ryssarnas luftvärn - som lät en handfull ukrainska drönare attackera Kreml och rent utav krascha in i byggnaden? Då var det inga robotar inblandade - utan bara en handfull drönare
Ingen aning. Ta det i tråden om kriget i Ukraina vettja
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
S-300 har en tveksam historik i skarpt läge och har väl inte direkt presterat oklanderligt. Jag är i så fall mer nyfiken på de två inhemska robottyper som de använder till sin Mersad.

Hur som helst: det visar sig. Däremot står det klart att USA inte är intresserat av att medverka i nåt anfall på Iran. I alla fall inte i nuläget. Det är ju valår, och så. Försvarar Israel gör de dock även i fortsättningen. Det är ju ett löfte som gäller för evigt, typ.

rapporteringen krig s-300 systemen i Ryssland vs Ukraina har varit svårbedömd och penetrerad av båda sidors propagandaattacker så svårt att få en bra bild över vad det är effektivt mot och inte. Oavsett tror jag israelerna har kapaciteten att slå ut stora delar iranska luftvärn själv men till betydligt större risk än gör det med sin lydstater....Flåt.menar allierade

Di sista stycket skriver jag under fullständigt på. Mycket kommet visa sig framöver
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U

Jag fick det till att israelerna plockade ned 97,81 procent av de persiska smällkaramellerna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in