2024-04-14, 13:12
Medlem
Tjena flashback!

Har en polare som nyss överdoserat på THCB (antagligen). Han skakar och har seriösa skakningar efter ha vapeat lite väl mycket THCB. Så nu till frågan, vad bör göras? Han är inte okontaktbar men har påtagliga skakningar.

Det jag gjort nu är att se till att han fått vätska i sig i form av vätskeersättning samt gett honom en B12 injektion i skinkan. Har inga fler idéer dags för sjukvård? Detta har pågått nu i några timmar.
Citera
2024-04-14, 13:19
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaero
Tjena flashback!

Har en polare som nyss överdoserat på THCB (antagligen). Han skakar och har seriösa skakningar efter ha vapeat lite väl mycket THCB. Så nu till frågan, vad bör göras? Han är inte okontaktbar men har påtagliga skakningar.

Det jag gjort nu är att se till att han fått vätska i sig i form av vätskeersättning samt gett honom en B12 injektion i skinkan. Har inga fler idéer dags för sjukvård? Detta har pågått nu i några timmar.

Ingen av er som tänkt på att de kan vara bra idé att faktiskt få i sig något att äta?
Citera
2024-04-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Ingen av er som tänkt på att de kan vara bra idé att faktiskt få i sig något att äta?

Jag själv har käkat men kan inte få i han något bortsett från vätska, kanske dags att försöka få i han några näringsdrycker, kanske det hjälper.
Citera
2024-04-14, 13:32
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Jag själv har käkat men kan inte få i han något bortsett från vätska, kanske dags att försöka få i han några näringsdrycker, kanske det hjälper.

Det är förknippat med hypoglykemi som betyder lågt blodsocker.
Förstår inte vad tanken med injektioner av b12 och sånt är första åtgärder.
Citera
2024-04-14, 14:22
Medlem
Cakewets avatar
Skakar, vad menar du exakt med det? Har han krampanfall, är han vid medvetande eller ej?
Citera
2024-04-14, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Det är förknippat med hypoglykemi som betyder lågt blodsocker.
Förstår inte vad tanken med injektioner av b12 och sånt är första åtgärder.

Fick i han lite näring nu, verkar som det börjar lugna ner sig, tack för svaret!
Citera
2024-04-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
Skakar, vad menar du exakt med det? Har han krampanfall, är han vid medvetande eller ej?

Menade helt enkelt att han hade skakningar i hela kroppen typ som ryckningar inte som vid krampanfall och ja han är vid medvetande.
Senast redigerad av Spaero 2024-04-14 kl. 14:43.
Citera
2024-04-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Så du hade en rejäl kanyl och b12 lösning redo? Och injecerade honom intramuskulärt?

Jävla troll.

Inte direkt att jag är ett troll, stämmer helt att jag har Hydroxocobalamin injektioner hemma som jag använder mig utav och som min polare fick.
Citera
2024-05-09, 19:58
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Inte direkt att jag är ett troll, stämmer helt att jag har Hydroxocobalamin injektioner hemma som jag använder mig utav och som min polare fick.

Nädu, den går vi inte på. Troll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in