2024-04-14, 13:20
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men barnet kan ju ha berättat saker som vi inte vet om, man måste förstå att soc pratar även med barnet ifråga så gott det går, man kan leka fram saker, prata med hjälp av bildstöd.
Dom har inget som säger att dom måste ta in Linnea. Jag känner mig väldigt säker på att soc har ansett att barnet inte ska vistas med Linnea.

Tar dom INTE in Linnea och hör henne. Då finns det inte en chans att Chrippa kommer få någon form av vårdnad av Lilla C.
Citera
2024-04-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du tror inte den enklaste anledningen är att Julia vägrar träffa Linnéa?

Eller för att Christofer vet att Linnéa inte tänker ljuga om problematiska saker? Det kanske rent av vore till mer skada för Christofer om Linnéa närvarar? Med tanke på hur relationen ser ut? Om man har i åtanke vad som hänt mellan Linnéa och Christofer, vad som är vad, det vet inte jag.

Haha, Julia har inget att säga om det, begär soc ett möte med vårdnadshavare och deras respektive så kan Julia säga vad hon vill eller utebli från mötet.

Skulle inte psykbruden ljuga, hur menar du nu?
Allt hon gör är ju att ljuga 😂😂
Citera
2024-04-14, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är så. Chrippa kan lätt bevisa motsatsen genom att ta med Linnea men han kan inte.

Exakt, och jag tycker att soc gör helt rätt och alla andra också, för vem vill riskera att ett barn blir skadat.
Citera
2024-04-14, 13:22
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Om nu det stämmer. Att Linnea är så bra och bäst. Ja.. då kan Chrippa be att få ta med Linnea på deras möten.
Det är då BARA till hans fördel.
Men han GÖR det inte!!!!
Citera
2024-04-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tar dom INTE in Linnea och hör henne. Då finns det inte en chans att Chrippa kommer få någon form av vårdnad av Lilla C.

Dom har ingen skyldighet att ta in Linnea, detta är inte polisen.
Det som troligtvis sker är att Chrippa får ha umgängesrätt med barnet men inte där Linnea finns, säkert blir kravet att en kontaktperson ska vara med.
Citera
2024-04-14, 13:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Haha, Julia har inget att säga om det, begär soc ett möte med vårdnadshavare och deras respektive så kan Julia säga vad hon vill eller utebli från mötet.

Skulle inte psykbruden ljuga, hur menar du nu?
Allt hon gör är ju att ljuga 😂😂

Det är så här hela tiden att de kommer med faktafel. Hur skulle Julia se ut om hon vägrade Linnea? Jättekorkat och ologiskt.
Citera
2024-04-14, 13:28
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Dom har ingen skyldighet att ta in Linnea, detta är inte polisen.
Det som troligtvis sker är att Chrippa får ha umgängesrätt med barnet men inte där Linnea finns, säkert blir kravet att en kontaktperson ska vara med.

Menar att Chrippa själv kan föreslå att Linnea ska vara med för att bevisa att dessa anklagelser är falska.
Hur kul är det att umgås med sitt barn övervakat? Då kan hon aldrig få sova över hos Pappa.
Citera
2024-04-14, 13:29
Medlem
Chrippa jagar Linnea med en Nocco i handen inne på Rusta och försöker vara rolig. Linnea vet inte vart hon ska ta vägen säger "Sluta spotta på mig"

4:40 in i dagens video.

Haha, jag dör.

Fan va sletna dom ser ut och jag funderar på om Linnea är påtänd för hon beter sig väldigt udda.
Citera
2024-04-14, 13:30
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är så här hela tiden att de kommer med faktafel. Hur skulle Julia se ut om hon vägrade Linnea? Jättekorkat och ologiskt.

Julia vägra Linnea?
Nej det kan hon inte.
Om det nu gäller dessa möten kan dom ha ett enskilt möte med bara Chrippa och Linnea.
Citera
2024-04-14, 13:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Fan va sletna dom ser ut och jag funderar på om Linnea är påtänd för hon beter sig väldigt udda.

Har du inte sett ögonen på lives?
Citera
2024-04-14, 13:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Julia vägra Linnea?
Nej det kan hon inte.
Om det nu gäller dessa möten kan dom ha ett enskilt möte med bara Chrippa och Linnea.

Precis och kan hon är det bara till hennes nackdel.
Citera
2024-04-14, 13:33
Medlem
Citat:
Exakt, och jag tycker att soc gör helt rätt och alla andra också, för vem vill riskera att ett barn blir skadat.

Fullt förtroende för socialtjänsten. Om hon inte ska få träffa barnet så ska hon inte det. Så alla kan känna sig trygg med att de gjort en korrekt bedömning. De har ju tagit tid på sig och har absolut gått till botten med alla inblandade.
Linnea skall enligt praxis inte medverka vid sådana möten då hon inte är biologiskt knuten till barnet.
Vissa andra anhöriga är ju tveksamma deltagare vid samtalen men de har säkert argumenterat för sin sak och en helt annan diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in