Citat:
Ursprungligen postat av
bulletproofsoul
Men är du på riktigt? Besök valfri förort och du praktiskt taget kommer att få vada fram mellan invandrargäng som hänger på torg, i gathörn, i gångtunnel. Utgå från att flertalet av dessa är beväpnade kanske mest med kniv men med en och annat skjutvapen. Den inte alls otrevliga doften av Marijuana ligger tät kring dessa gäng. Så ser det ut varje dag och varje timma på dygnet året om. Ingen gör något och framförallt inte polisen. De får stå där och sälja helt öppet med sin vapen i Haglöf jackan.
Gärningsmannen kan nog leva gott med sig själv. Han är sannolikt psykopat eller har starka psykopatiska drag och bryr sig inte mycket. Om något så har hans status ökat nu. Nu har han visat sig duglig. Han kommer att aspirera på en ledarroll inom kort om han in blir inkapaciterad vilket jag tvivlar på. En massa fjortis wannabees i orten har honom som idol nu.
Sen är det intressant att vi refererar honom som snorunge. Jag har också tänkt på honom som det. Nu verkar det som att han är 29 år. Då är man rätt så gammal i de sammanhangen. Impulskontrollen borde vara bättre likaså konsekvens tänket.
Förlåt om jag låter som en noob.
Jag har undvikit förorter i åratal.
Jag skulle aldrig besöka "orten" efter kl 18 överhuvudtaget. Otänkbart.
Spelar ingen roll om det är Angered eller Tensta.
29 år!?
Ja där ser man.
Om GM är 29 år, tappar dumvänstern ett av sina favoritargument. Det går inte att säga puttenutt och kräva förståelse för lilla ponken.