2024-04-14, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Retroaktiva lagar? Nja.
Jag frågade om lagen trätt i kraft. Har lagen inte trätt i kraft så kan den givetvis heller inte tillämpas.

Jag citerar:
“ Frågan är nu om lagen om dubbla straff för gängkriminella trätt i kraft. Om så, finns det goda skäl att hoppas på FYRA år bara för medhjälp.”

Förstår du nu din stackare? Och det där med retroaktiva lagar? Ha,ha,ha,ha
Citera
2024-04-14, 11:21
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Jag frågade om lagen trätt i kraft. Har lagen inte trätt i kraft så kan den givetvis heller inte tillämpas.

Jag citerar:
“ Frågan är nu om lagen om dubbla straff för gängkriminella trätt i kraft. Om så, finns det goda skäl att hoppas på FYRA år bara för medhjälp.”

Förstår du nu din stackare? Och det där med retroaktiva lagar? Ha,ha,ha,ha

Frågar du på riktigt om lagen om dubbla straff redan trätt i kraft?
Citera
2024-04-14, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Men är du på riktigt? Besök valfri förort och du praktiskt taget kommer att få vada fram mellan invandrargäng som hänger på torg, i gathörn, i gångtunnel. Utgå från att flertalet av dessa är beväpnade kanske mest med kniv men med en och annat skjutvapen. Den inte alls otrevliga doften av Marijuana ligger tät kring dessa gäng. Så ser det ut varje dag och varje timma på dygnet året om. Ingen gör något och framförallt inte polisen. De får stå där och sälja helt öppet med sin vapen i Haglöf jackan.

Gärningsmannen kan nog leva gott med sig själv. Han är sannolikt psykopat eller har starka psykopatiska drag och bryr sig inte mycket. Om något så har hans status ökat nu. Nu har han visat sig duglig. Han kommer att aspirera på en ledarroll inom kort om han in blir inkapaciterad vilket jag tvivlar på. En massa fjortis wannabees i orten har honom som idol nu.

Sen är det intressant att vi refererar honom som snorunge. Jag har också tänkt på honom som det. Nu verkar det som att han är 29 år. Då är man rätt så gammal i de sammanhangen. Impulskontrollen borde vara bättre likaså konsekvens tänket.

Förlåt om jag låter som en noob.
Jag har undvikit förorter i åratal.

Jag skulle aldrig besöka "orten" efter kl 18 överhuvudtaget. Otänkbart.

Spelar ingen roll om det är Angered eller Tensta.

29 år!?

Ja där ser man.

Om GM är 29 år, tappar dumvänstern ett av sina favoritargument. Det går inte att säga puttenutt och kräva förståelse för lilla ponken.
Senast redigerad av Eremona2.0 2024-04-14 kl. 11:30.
Citera
2024-04-14, 11:30
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Frågan är nu om lagen om dubbla straff för gängkriminella trätt i kraft. Om så, finns det goda skäl att hoppas på FYRA år bara för medhjälp.
1:a juli 2023 sägs det:
Citat:
Dubbla straff för gängkriminella
Den 1 juli i år trädde lagändringar i kraft som innebär skärpta straff för brott som begås inom ramen för våldsamma gänguppgörelser. Utredningen ska föreslå ytterligare skärpningar som innebär dubbla straff för alla brott som har samband med kriminella nätverk.
https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2023/07/samarbetspartiernas-stora-reform-av-straffratten--skarpta-straff-for-att-starka-brottsoffer-och-skyd da-samhallet/
Senast redigerad av Taggad 2024-04-14 kl. 11:34.
Citera
2024-04-14, 12:05
Medlem
Det skulle vara intressant att se hur många som skulle kunna bli dömda i samband med detta. Vi har 4 på platsen som viste att minst en var beväpnad. Sen har de gömt sig hos någon, och då är det skyddande av brottsling.
Sen har vi alla anhöriga i klanen som viste att de fanns vapen. Och var kom vapnet ifrån...
Om polisen skulle gräva riktigt jäkla djupt så skulle säkert minst 20 Pers kunna tas för något i samband med detta.
Sätt åt varenda jävel, och utvisa alla i deras familjer. Jag skiter i om deras syrra läser på universitetet eller är hur duktig som helst enligt dem själva. De är alla skyldiga, eftersom alla har vetat tillräckligt för att detta skulle kunnat undvikas.
Citera
2024-04-14, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressmeddelande
Snaran dras ihop ytterligare.

Tredje person gripen, även den ska vara en tonårspojke.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-tredje-person-anhallen-/
Kanske skrivits tidigare, nu är alla tre fast! nu gäller det för polisen att få alla att snacka...
Citera
2024-04-14, 12:12
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Gripen för mordet är Azad Ayafi, 22, folkbokförd i Tumba
Det finns inga uppgifter om att någon är gripen för mordet. Utveckla.
Citera
2024-04-14, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Kanske skrivits tidigare, nu är alla tre fast! nu gäller det för polisen att få alla att snacka...

Varför inte läsa det du citerar? Som tidigare sagts, den personen har inte med det här mordet att göra överhuvudtaget.
Citera
2024-04-14, 12:35
Medlem
Det tjatas mycket om somalier i tråden. Hur många somaliegäng finns det i söderort egentligen? Brukar inte dom hänga norr om Sthlm?
I söderort är det mycket blandgäng. Nu håller ju rättegången på där syrianer och en polack öppnade automateld i Farsta centrum en sommareftermiddag 2023.
Citera
2024-04-14, 12:35
Medlem
Skytten hemadress är i Skellefteå.
Citera
2024-04-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Det tjatas mycket om somalier i tråden. Hur många somaliegäng finns det i söderort egentligen? Brukar inte dom hänga norr om Sthlm?
I söderort är det mycket blandgäng. Nu håller ju rättegången på där syrianer och en polack öppnade automateld i Farsta centrum en sommareftermiddag 2023.

Vad jag minns när jag bodde i krokarna fanns det en del. Men i övrigt låter din analys rätt korrekt. Det är rätt blandat...
Citera
2024-04-14, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmigoC7878
Vad jag minns när jag bodde i krokarna fanns det en del. Men i övrigt låter din analys rätt korrekt. Det är rätt blandat...
Menar du somaliegäng eller somalier som bodde i Skärholmen i största allmänhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in