2024-04-14, 11:52
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Irans attack var svar på Israels attack. Israels attack var svar på nånting annat ...som var svar på nånting annat. Vilken jävla soppa.

Enda lösningen är att inrätta en Palestinsk stat, där all säkerhet sköts av FN. Denna stat får sedan Israel inte annektera yta från. Så, problemet löst. Så hade intelligenta människor löst det, men vuxna människor är överlag inte särskilt intelligenta.

Jag blir också rätt trött på folk som skyller allt på islam. Islam är inte mer extremt än Kristendomen var under korstågen. Problemet är människor som med våld bestämmer över andra människor, oavsett om det är i islams, nazismens eller kommunismens namn. Om denna nya Palestinska stat fick fungerande demokrati inklusive för kvinnor och om all polisiär och militär säkerhet sköttes av FN, så skulle vanligt folk rösta för sådant de finner relevant i deras liv, och religösa islamistiska förtryck skulle sakta tyna bort.
Du har helt rätt! Det fetade ÄR definitivt skälet till varför mullorna och islamisterna fortsätter.
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Irans attack var svar på Israels attack. Israels attack var svar på nånting annat ...som var svar på nånting annat. Vilken jävla soppa.

Enda lösningen är att inrätta en Palestinsk stat, där all säkerhet sköts av FN. Denna stat får sedan Israel inte annektera yta från. Så, problemet löst. Så hade intelligenta människor löst det, men vuxna människor är överlag inte särskilt intelligenta.

Jag blir också rätt trött på folk som skyller allt på islam. Islam är inte mer extremt än Kristendomen var under korstågen. Problemet är människor som med våld bestämmer över andra människor, oavsett om det är i islams, nazismens eller kommunismens namn. Om denna nya Palestinska stat fick fungerande demokrati inklusive för kvinnor och om all polisiär och militär säkerhet sköttes av FN, så skulle vanligt folk rösta för sådant de finner relevant i deras liv, och religösa islamistiska förtryck skulle sakta tyna bort.

Det finns redan en Palestinsk stat. Israel lämnade Gaza 2005, och 2007 väljer folket i Gaza Hamas. Hamas hade vid den tidpunkten inskrivet i sitt partiprogram att Israel ska utrotas.

Menar du att det är Israel som varit emot en tvåstatslösning?

Du skriver att islam inte är mer extremt än vad kristendomen var under korstågen. Vad tycket du det tyder på? Vilken religion är det som utvecklats med tiden, och vilken har inte det ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Du har väldigt kort minne... Enligt Iran var nattens attack ett svar på Israels bombning att deras konsulat i Syrien och nu vill Iran att det ska vara över då de uttalat sig att de är 'nöjda' om Israel inte besvarar nattens attack. Jag själv tycker deras resonemang är svårt att ta in, då de bara skadat en liten muslimsk flicka.
Några höga officerare i QUDS mot en liten flicka, den var ny...

Jag pratar om Israels beteende mot Gaza.. efter terrorattacken.
Det som hände inatt var bra.. Israel måste fan börja betee sig snart sjukt trött på detta äckliga land som dödar till höger och vänster.
2024-04-14, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Haha Iranska folket gick ut på gatorna inatt, dom firade attacken som om det var en succe.

En man sa "Nu får vi vår hämd".

Som Putin hade sagt, allt enligt plan.
Deras familjer har mördats. De vill ha hämnd och tror nog att du hade velat samma sak om du bodde i Tehran.

Jag tycker Iran fixade det här på ett grymt sätt. Bara det att de kunde ta sig förbi amerikanska jaktflyg i Irak, sedan Jordanien och Syrien.
Jag hade högre förväntningar av Iron Dome.
Medlem
Det blir intressant att se vad Israel kommer att svara med. Bibi vill väl inte missat denna chans. Men jag tror inte att USA är så intresserade. Israel räknar dock med deras stöd så klart om det blir allvar.
USA kan börja tröttna på Israel. De är egentligen inte intresserade av något storkrig, ännu mindre Europa.
Men det skulle inte förvåna mig om Israel slog till mot konsulatet för att provocera fram en attack från Iran.
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Nä i efterhand brukar folk köpa läget. Ingen jiddrar om romarriket längre. Men här och nu verkar Palestinierna vilja ha ett eget land, och övertygande argument finns för att de har rätten till det.

Vilka är de "övertygande argumenten" när det bevisligen är judarnas mark? Judarna har levt och bott där i tusentals år innan islam ens uppfans.

Men jag vill som sagt höra mer om de "övertygande argumenten" som du pratar om. Seså, svara på det nu.
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Nu förstår man att ryssarna har problem med sina iranska drönare, de verkar vara av rent usel kvalitet. Putin borde byta leverantör.

USA och UK sköt ner dem... Och de hade 9 timmar på sig att göra det.
2024-04-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Bästa vore väl att sätta alla muslimer i en gaskammare så det blir lugnt i sandlådan

Tänk om Pissrael istället hade kunnat levt fredligt utan att gång på gång attackera suveräna länder, såsom i det här fallet Syrien (Irans) ambassad som Iran nu vedergällde.

Det enda land som eskalerar saker och ting är Israel. Kanske finns ett skäl till varför judar har sparkats ut ur över 110 länder.

Bästa vore om Israel slutade existera, deras enda intresse är att skapa konflikter.

Pissrael har alltid velat ha Iran-kriget för att sedermera kunna skapa "Greater Israel". Judarna har bara sig själva att skylla. "Greater Israel" är anledningen till alla dessa krig vi haft i mellanöstern, Irakinvasionen uppstod för att en jude (Colin Powell) ljög vilket ledde till kriget som präglade landet. Samma sak kommer att ske gällande Iran.

Gen Wesley Clark Reveals US Plan To Invade Iraq, Syria, Lebanon, Lybia, Somalia, Sudan, And Iran
Citat:
And he said, "This is a memo that describes how we're going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran.

USA är Israels lydstat och i detta fall är Iran slutspelet. Han hade rätt om detta.
2024-04-14, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongen13
Är det islam som har mördat 25 000 barn på mindre än 6 månader?? Du är lika jävla barnmördare som IDF & co.

Av islams 45.000 terrorattacker sedan 9/11 så har det nog dött en hel del barn ska du se.

Då är det alltså inte under krigstillstånd, utan en vanlig dag i ett land som inte har ett skit med något att göra.

https://www.thereligionofpeace.com/
2024-04-14, 11:56
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Problemet är ju tyvärr religion, "zionisterna" ser det som Guds vilja att de ska äga så mycket som möjligt runt Israel.
Irans shia styre är lika extrema som ISIS och mörkar sitt folk som flugor.

Israel kommer aldrig acceptera 1967s gränser. Hamas accepterar inget mindre. Snackar FN så är de ju totalt handlingsförlamade av de permanenta medlemmarnas VETO rätt.

En sak har du rätt i ; Det är "en jävla soppa". Tyvärr eldas det på av storföretag och kapitalister som tjänar hela många länders BNP på att sälja vapen och annat material till följd av de konflikt som blossar upp. Det kanske inte ska finnas ekonomiska incitament för dessa (Investor, Blackrock) att tjäna på krig och misär?

Ja, det är ett problem att ingen av parterna vill vika en tum. Men Israel kan hålla på som de gör för att väst och USA tillåter dem. Hade vi istället sagt att vi bara stödjer Israel ifall de accepterar en palestinsk stat med rimliga gränser, annars skiter vi att sälja vapen till dem och skydda dem, så hade de varit tvungna att gå med på det.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
USA och UK sköt ner dem... Och de hade 9 timmar på sig att göra det.

Det verkar dock inte vara svårt att skjuta ned dem om Ukraina klarar av det och det är av samma typ som Iran levererar till Ryssland. Putin dreglar säkert över israeliska vapen som han vill ha i detta nu.
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoF538
Deras familjer har mördats. De vill ha hämnd och tror nog att du hade velat samma sak om du bodde i Tehran.

Jag tycker Iran fixade det här på ett grymt sätt. Bara det att de kunde ta sig förbi amerikanska jaktflyg i Irak, sedan Jordanien och Syrien.
Jag hade högre förväntningar av Iron Dome.

Jag med. "Bara" 99% av hundratals hot eliminerades.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in