2024-04-14, 10:08
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Finns väl några till stora Iranska ambassadbyggnader i Damaskus. Börja med att spränga dom.

En sådan operation skulle inte fylla någon funktion. Ett svar från Israel kommer inte vara symboliskt utan kraftfullt avskräckande.
2024-04-14, 10:09
Medlem
GustavllAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZURRTESHINKANSEN
Judarna har ju duperat amerikanarna till max så det är ju USA som kommer försvara sina "greatest alliy" dvs judarna drar in USA i sina krig i vanlig ordning.

Jag hoppas dock Iran kan tillfoga Israel skada och att det i sin tur leder till att Egypten, Jordanien, Syrien och kanske även Irak och Saudiarabien kan ge sig in i leken. Araberna har ju sett vilket lidande judarna åsamkat civila.

Nu var det väl ändå araberna som startade detta genom att slakta judiska kvinnor och barn, i sann arabisk anda.
2024-04-14, 10:09
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
De europeiska judarna har en sak de är skyldiga att
göra och det är att flytta från Palestina hem till Europa.

1939 kriget slutade bra för länge sedan och Europa har inte haft något större krig sedan dess och det kan inte klandras för att fortsatta att ockupera palestiniernas land som de europeiska judarna gör.

Enough is enough som man säger.

Antar att du känner likadant om alla sandnegrer i europa? Återvandra till era sandhus.
2024-04-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
..somnade.. men jag kollade livesändningen på Al jazzera.

Citat:
Ursprungligen postat av Autosol
Vart kollar du?

Är utomlands.
Haft BBC på hela natten på mitt hotell och intygar detta verkar nu en aningen upphausat! Jäklar vad dom fått tjata samma saker

300 missiler
99% nedskjutet
Endast 1 flicka skadad.

Jag... tycker det låter lite polerat. Skador/dödsfall på bla den angripna militärbasen är svårt verifiera. Borde vara några. Lär väl inte komma ut
Medlem
Iran är en diktatur som styrs av en muslimsk fanatiker o kvinnohatare, de inskränker vanliga människors rättigheter, kvinnor måste bära slöja och får inte ens ta en fika på ett Café med en manlig bekant. Dom håller dessutom Johan Floderus inspärrad o fången sen flera år tillbaka pga de inbillar sig att han varit i landet för att spionera?

Läs om hans öde här: https://www.amnesty.se/aktuellt/johan-floderus-maste-omedelbart-friges-fran-iranskt-fangelse/

Sen har vi en person som invandrat hit från Iran som kallas för kurdiska räven, ni vet vem han är. Han är född i Iran.

Kvinnor får heller inte Cykla i Iran, dom får inte gå på Idrottsevenemang, eller sjunga offentligt, ofta förbjuds dom att ta ett jobb av den dom är gifta med, för att inte tala om alla andra begränsningar på det känslomässiga planet, tvångsgifte, om dom är otrogna så är det i princip lagligt att mörda dem osv, det är ett FRUKTANSVÄRT LAND, förbjud invandring från Iran till Sverige, det finns otroligt många fanatiker som redan kommit hit och som nu försöker influera det Svenska Samhället med sina trångsynta idéer, utvisa alla från Iran i Sverige, så slipper vi dem, har inte träffat på en enda trevlig person från Iran i Sverige? Varken kvinnor eller män?
däremot Israels medborgare är fantastiska o är som vem som helst.

Irans persiska är ett otroligt fult språk som jag äcklas av att lyssna på på tåget, jag lyssnar på vilket annat språk som helst utom det, arabiskan är 100 ggr trevligare o lyssna på tex, o jag kan inte ett ord av nått av språken så, bara min uppfattning, hoppas, hoppas, hoppas, att USA lägger sig i mera o bombar sönder skitlandet Iran så dom lär sig en läxa idioterna där..
Senast redigerad av Majan00 2024-04-14 kl. 10:14.
Medlem
Men herregud vilken menlös attack av Iran, övertygad om att de inte ville att någon missil skulle slå ned på Israelisk mark. Det som är lite konstigt i sammanhanget är att de nu framstår som ganska harmlösa och det kan ju inte vara en lyckad profil för ett land numera i krig.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Såg precis på TV4 nyhetsmorgon, gå in på TV4 play och kolla nyhetsklippen där.

Ok tack. Ska kolla vad jag hittar
2024-04-14, 10:11
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Haha Iranska folket gick ut på gatorna inatt, dom firade attacken som om det var en succe.

En man sa "Nu får vi vår hämd".

Som Putin hade sagt, allt enligt plan.

Ja det rådde feststämning i allehanda kommentarsfält igår kväll från muslimer. Nu äntligen skulle Israel få karma och Allah skulle visa sin vrede. Zionisterna skulle tvingas ut i havet...

Men i vanlig ordning så verkar Allah inte vara där när muslimerna behöver han som mest.
2024-04-14, 10:12
Medlem
Jag tror inte USA kommer att ge samtycke till en hämndattack från Israel. Ska det bli så får Israel köra på egen hand och då kommer klyftan mellan USA och Israel att växa.
USA vill inte ha krig med Iran av många skäl. Det är ett krig som knappast kan vinnas och kan hålla på mycket länge. Sedan har ju Iran stöd av Ryssland och Kina.
Dessutom skulle ett storkrig bli ytterligare ett sänke för ekonomin vilket vi inte behöver.
2024-04-14, 10:12
Medlem
https://www.foxnews.com/politics/trump-addresses-iran-attack-israel-pennsylvania-rally-would-not-have-happened-if-we-were-in-office

De som tror att Trump hade lämnat Israel borde läsa vad han skriver, han står 150% på Israels sidan och vill ge vapen och krossa alla Israels fiender.

Nu kanske stödet till både ukraina och Israels öppnas upp. Trump vill att USA skall hjälpa Israel att slå tillbaka mot Iran.
2024-04-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Israel VILL ju ha stora skador att visa upp efter Irans amatörmässiga anfall. Då är det fritt fram att jämna parlamentet i Teheran med marken, utradera det iranska flygvapnet eller vad man nu har i kikaren.

Tyvärr för Israel var beskjutningen ett totalt fiasko. Nu kommer istället Israels stenhårda motanfall skapa massa gnäll och fördömanden från USA, EU och alla håll.

Näe det "Vill" de inte.. fatta Då ser de svaga ut och får problem att motivera folket för krig. Följer samma enkla logik som att Ukraina eller ryssar inte alls VILL avslöja hur många militärer som dödats av motståndaren. Men gladeligen rapporterar om varje enskilt civilt offer från den andra sidan. Tänk för fn efter lite innan du skriver
2024-04-14, 10:15
Medlem
S.W.I.Ms avatar
En distraktion från folkmordet i Gaza, inget annat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in