2024-04-14, 09:56
Medlem
-Hengpung-s avatar
Ligger det många döda judar på Israels gator idag?

Nu är det dags att Israels grannar trappar upp aggressionen. Full invasion nu. Jämna judarnas terrorstat med marken.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Hela tiden. Konstant.
Senast gällde det antalet civila offer där Israel i ganska stor utsträckning bryter mot folkrätten.

Ah så du har inget. Oväntat
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
300-400 missiler, raketer och drönare och vad nästan allt blev nedskjutet. Israel behövde en missil för att plocka några skäggiga pedofilmilitärer från iran i syrien. Israel - iran = knockoutseger för Israel. Riktig pinsam "hämnd" från töntarna i teheran. Israel är nog riktigt rädda.

Jag har skrattat hela morgonen åt Iran och nu skrattar jag igen pga hur du formulerar dig
2024-04-14, 09:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det går inte att lita på honom alls skulle jag säga.

Det är klart det rysstrollet gärna sett att Israel slösat bort 10-20 Patriot robotar för att skjuta ner israels ballistiska robotar som träffade sanddynerna vid flygplatsen. De hade varit Patriot-robotar som sedan inte kunnat skickas till Ukraina. Högre hastighet gör det svårt för roboten att navigera mot målet, Israel såg garanterat att de skulle missa.

Flygplatsen är igång och F-35 flyger enligt rapporter precis som vanligt därifrån.

Ja jag köper det. Har tryckt på avfölj på Ritter, inte första gången han spider falsk propaganda som jag inte behöver.

Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Gemensamma nämnaren är det samarbete världens demokratier har med varandra.. Hur man än ser på det.. Iran ses som en rätt osympatisk diktatur av de flesta "normala" nationer.

Iran är en avskyvärd regim, och dessutom allierade med Kina/Ryssland. Väst är allierade med Israel.

Med det sagt så borde Israel byta ledarskap tämligen omgående, nuvarande israeliska högerregering är inte riktigt klok någonstans.
2024-04-14, 09:58
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Iran har utropat seger: "Vi uppnådde våra mål".

Vad är det för fel i huvudet på det iranska folket?
Ja, israeliska baser har blivit träffade. Det var det som var målet. Men nödiga zionister var så ivriga med att visa upp sitt försvar för lite drönare och skapa paranoia i media.

Det här var en sån enkel avledningsmetod att jag faktiskt är chockad att det fungerade.
2024-04-14, 09:58
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Det är väl bättre om Israel nöjer sig här och koncentrerar sig på Gaza istället. Omdömeslöst att de attackerade en ambassad, som dessa misslyckade angrepp var ett svar på. Tycker Israel ska lyssna på USA och inte eskalera.

Det är bättre USA koncentrerar sig på Ukraina istället.

Nöjer sig med vad? Att inte blivit sönderbombade? I avvaktan på nästa attack? Israel har bara försvarat sig genom alla år. Dom gör rätt i att försöka något nytt. Både i Gaza och Iran.
2024-04-14, 09:59
Medlem
Finns väl några till stora Iranska ambassadbyggnader i Damaskus. Börja med att spränga dom.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Autosol
Vart kollar du?
..somnade.. men jag kollade livesändningen på Al jazzera.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Jag försöker inte tro så mycket, jag brukar försöka få mer underlag innan jag börjar spekulera.

Dessutom ska man inte förringa den situationen vi befinner oss i medialt. Vi utsätts, även i väst, dagligen för desinformation och censur från våra makthavare när det gäller exempelvis Iran, det innebär enligt mig att man måste vara väldigt försiktig när man tolkar "information" våra mediekanalaer .

Men att Iran inom kort kommer med ett officiellt uttalande där dom påstår att allt gått enligt plan är sannolikt. Det är grundläggande propaganda i alla sådana situationer oavsett om det är Iran eller annan nation som står för angreppet. Precis lika grundläggande som att den part som attackerats påstår att ingen miltär förmåga skadats utan endast civila(baaaaaarn)

Propaganda är alltid en del av konflikterna.
Men det Sverige gör i media är att undanhålla information. Det är mycket farligt då det leder till analyser och attityder som är grundade på missberäkningar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Ej godtagbar skäl. Tänk hur du själv skulle inställa sig till en muslimsk stat i Sverige om FN skulle besluta om det. Du tror att du försvarar den demokratiska "andan". Men du försvarar folkmord.

Du är helt ute och cyklar med ditt ex Då Sverige äger sitt land medans 1948 så ägdes det området av England. Det har heller aldrig funnits en Palestinskt stat däremot har flera Europeiska länder ägt området som har haft många olika namn.
2024-04-14, 10:00
Medlem
Joe Biden överlämnar världen i kaos efter valet.
Otroligt vilken svag president han har varit.
Nu fattas bara att kina anfaller Taiwan också så är det komplett.
2024-04-14, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Joe Biden överlämnar världen i kaos efter valet.
Otroligt vilken svag president han har varit.
Nu fattas bara att kina anfaller Taiwan också så är det komplett.
Israel styr USA via AIPAC så de kan få igenom vilken politik de vill, eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in