2024-04-13, 23:47
Medlem
Någon kunnig som vet om USA kommer gå in?
2024-04-13, 23:48
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Blir dock lite svettigt med två vågor av drönare samt en jävla massa kryssningsmissiler.

Man har omgrupperat runt 100 st robotar inom landet så vi kan bara spekulera i hur många som har bränts av.

Lägg till potentiellt strulande radarstationer på det 🙂

Tanken är väl att mängden drönare i kombination med missiler ska vara övermäktigt för Israels luftförsvar. Liknande taktik som ryssarna kör mot Ukraina.
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Fast huberton postat bild?

https://twitter.com/Huberton/status/1779254340823261419

Fake om du kollar i komentarsfälet så ska bilden vara från en attack på ett Iranskt oljefält från 2021.
Medlem
Larmdjungelns avatar
Då är missilerna skickade.
Föck..
Stämmer med tiden de första drönarna ska "vara framme".
12min missilerna Iran--> Israel..
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Källa?

Iran har afsendt droner og missiler i retning mod Israel
Irans Revolutionsgarde bekræfter, at et drone- og missilangreb mod Israel er i gang. Det skriver Reuters.

https://www.berlingske.dk/internationalt/iran-har-afsendt-droner-og-missiler-i-retning-mod-israel?referrer=RSS
Medlem
Karmans avatar
Ballistiska missiler på väg mot Israel från Iran, enligt iranierna själva. Källa: Agenda Free TV.
2024-04-13, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschtomten2
Någon kunnig som vet om USA kommer gå in?

Med en miljards procents säkerhet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Visst har Palestina funnits.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mandatory_Palestine

Ja ägd av britterna efter andra världskriget. De beslutar om landet då.
Medlem
HomoDeuss avatar
Iran & co lär sig aldrig. Hur korkade är dessa hamas, hisbollah och iranska ledare? Och alla muslimer som stöder dem? Man drar bara mer elände och död över sig själva. Om 30.000 i Palestina inte räcker, hur många muslimer vill man se dödade? Det här kommer att innebära katastrof för många muslimer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
De högt uppsatta militärerna som var i byggnaden tillhörde Iran.
Ehm, ja?

Därför skiten blev bombad.
Vad ville du ha sagt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Hur skall Iran och Israel kunna utkämpa ett krig? Syrien, Jordanien och Irak ligger mellan dem. Avståndet mellan dem är nästan 100 mil. Vad jag kan läsa skjuter Iran mot det "ockuperade Israel" - vilket jag antar är Golanhöjderna, Västbanken och Gaza - men vi får se.

Tja, det är vad den israeliska propagandan säger. Stödet för Palestina är kompakt i mellanöstern. Det är också en anledning till varför Israel söker stöd hos USA. Israel är omgivet av fientliga stater. Fientligheten mot Israel är vanligare hos civilbefolkningen än hos eliter.

Hur som helst är propagandan massiv på Twitter mellan pro-israel aktivisterna och pro-Iran aktivisterna. Jag hoppas inte den här tråden urartar som Ukrainatrådarna.

Precis vad jag sagt hela tiden. Vad skall de göra liksom. Trava rakt genom öknarna med amreer? Nä. Det blir på låtsas igen. Krig på avstånd. Illa nog.
Medlem
Ballistiska missiler avfyrade från Iran.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in