Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Iran har nog med inhemska problem som det är.
Får mullorna pisk militärt av Israel lär de inte kunna klamra sig fast vid makten framgent.
Israel är inte dumma i huvudet..de attackerade naturligtvis ambassaden med en masterplan.
Vill man konfrontera Teheran är detta ett väl valt tillfälle..och Israel synes ha väntat in detta läge.
Hur skall Iran och Israel kunna utkämpa ett krig? Syrien, Jordanien och Irak ligger mellan dem. Avståndet mellan dem är nästan 100 mil. Vad jag kan läsa skjuter Iran mot det "ockuperade Israel" - vilket jag antar är Golanhöjderna, Västbanken och Gaza - men vi får se.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xfiles
Mullorna går ut i krig för en sakfråga som befolkningen inte bryr sig ett skvatt om.
Why Iranians are not demonstrating en masse for Gaza, despite official rhetoric
https://www.timesofisrael.com/why-iranians-are-not-demonstrating-en-masse-for-gaza-despite-official-rhetoric/
Tja, det är vad den israeliska propagandan säger. Stödet för Palestina är kompakt i mellanöstern. Det är också en anledning till varför Israel söker stöd hos USA. Israel är omgivet av fientliga stater. Fientligheten mot Israel är vanligare hos civilbefolkningen än hos eliter.
Hur som helst är propagandan massiv på Twitter mellan pro-israel aktivisterna och pro-Iran aktivisterna. Jag hoppas inte den här tråden urartar som Ukrainatrådarna.