Citat:
Ursprungligen postat av
Edgerton
Hur skall Iran och Israel kunna utkämpa ett krig? Syrien, Jordanien och Irak ligger mellan dem. Avståndet mellan dem är nästan 100 mil. Vad jag kan läsa skjuter Iran mot det "ockuperade Israel" - vilket jag antar är Golanhöjderna, Västbanken och Gaza - men vi får se.
Tja, det är vad den israeliska propagandan säger. Stödet för Palestina är kompakt i mellanöstern. Det är också en anledning till varför Israel söker stöd hos USA. Israel är omgivet av fientliga stater. Fientligheten mot Israel är vanligare hos civilbefolkningen än hos eliter.
Hur som helst är propagandan massiv på Twitter mellan pro-israel aktivisterna och pro-Iran aktivisterna. Jag hoppas inte den här tråden urartar som Ukrainatrådarna.
Israel lär svara militärt på detta angrepp..troligen skickar de bomber för att eliminera Irans kärnvapenfabrikation.
Det är detta som är pudelns kärna för Israel.Problemet är att de saknat det carte blanche som nu kan föreligga via Irans attack.
Attacken emot ambassaden i Damaskus hade detta som huvudsyfte.Att några generaler åkte med i den första blasten var bara lite grädde på moset.
Allting händer av en anledning,och Israel är inga dumbommar när det kommer till sådant här.