Citat:
Ursprungligen postat av
CalzoneItalia
Några fjuttiga drönare skjuter ju Iron Dome ner lätt som en plätt. Inget för Israel att oroa sig över.
Iron Dome är för dyrt för att skjuta ner några sketna drönare. Om jag inte missminner mig så kostar ett enda skott miljoner eller något i den stilen. Drönare gör för lite skada för att slösa så dyr ammunition. Men jag är rätt säker på att Israel har en plan, det har de oftast.
Vad gällande om det blir WW3 återstår att se, men skulle Iran ge sig in i kriget så är risken stor att det är en konflikt som kommer sprida sig. Ofta har Israeler skyddsrum in sina hem, men dessa skyddsrum är designade för att ta fjuttiga Palestinska gödselraketer och inte något såpas högteknologiskt som Iranska missiler. På så sätt kommer det bli lite mer kaos inom Israels gränser. Jag tvivlar iaf på att de skulle avfyra kärnvapen då Israel är sjukt litet och en sådan sprängning skulle påverka för många Palestinier och andra grannländer. Sen kan man ju aldrig anklaga muslimen för att vara smart, så vem vet, de kanske inte vet hur man räknar sådan matte. Det ska bli intressant att se om Israel blir attackerade från alla fronter igen, men de har haft hyfsat bra relationer med både Jordanien och Egypten länge nu så de har ju iaf några någorlunda allierade i trakten. Sen kan man ju undra om de har någon anledning alls till att bespara Gaza om de ändå får en fullskalig attack från alla fronter. Ärligt skulle jag inte förlora någon sömn om Israel fick ha sitt land ifred så att de slapp ha terrorister som grannar. Om Iran gillar dem så mycket kan väl de ta dem, bara de inte kommer hit.
Vilka länder tror ni skulle attackera Israel om Iran ger sig in? Vilka länder skulle komma för att hjälpa Israel? På något magiskt vis har muslimer immunitet vad gällande omoraliskt agerande och kan göra vad fan som helst vart som helst och folk skulle ändå tycka synd om dem. Frågan är om något annat land i väst skulle välja att ge sitt stöd till Israel än bara USA. Israel har turen att ha resurserna från USA och en av världens skickligaste arméer, sen med lite marktrupper från USA så borde kriget gå att vinna med bara dessa två.
Snart kommer väl dagen då även Sverige tvingas stoppa dessa grupper i någon avsides plätt i skogen med höga stängsel och militär bevakning. Vi ser ju vad som händer här och om vi kollar mot Israel så ser vi vår framtid. Någon dag kommer folket vakna, men då kommer det ha gått för långt. Det har det redan, men lite till kan nog vänstern ljuga för sig själva.